Bf juni 2018
68,7 kilo tung idag.. känner paniken stiga!!
Måste motionera mera
68,7 kilo tung idag.. känner paniken stiga!!
Måste motionera mera
Som den ovan skrivit GRAVIDKUDDE! Jag har en bbhugme, svindyr men är min absolut bästa investering. Helt underbar och utvecklad av kiropraktorer. Sover som en dröm med den. Kostar mellan 1300-1500kr och jag lovar, det är värt det!
Senadrag ofta nu.. nån fler?
Googla bbhugme så får du massa bilder :) är några speciella minikulor i som inte prasslar som gör att den formar sig helt speciellt. Min mamma sydde en gravidkudde (en avlång korv helt enkelt) första graviditeten och det funkade också utmärkt, då hade hon sådana småkulor i som fanns i saccosäckar förr. Köpte i en pysselaffär tror jag! Det som är speciellt med bbhugme är att du kan dra i knopparna för att göra den hårdare eller lösare i stoppningen vilket jag störde mig på med den hemgjorda för den blev mindre pösig med tiden, det kan du säkert också sy till :)
I veckan som var fick jag göra ett extra ultraljud innan rul för att se att den lille växer som den ska, och det gjorde den. Vi kunde även sen könet redan, kan ni gissa vad det är? :)
Javisst det blir en Alexander <3
Nu längtar jag tills jag börja känns honom röra på sig. Och till Rul så jag får se honom igen snart.
Det har gått så fort från typ vecka 14 och framåt tycker jag. Lugnat mig betydligt nu när jag känner bebisen flera gånger varje dag. Det är nästan så att jag kan lägga mig på magen i sängen så känner jag bebisen sprattla/sparka inom någon minut. Har moderkakan i bakvägg och känner så mycket mer nu än förra gången när den var i framvägg - väldigt skönt! Magen har kommit i rasande takt nu, gått upp 3,5kg och går in i vecka 21 i morgon, inget illamående längre men sover sämre på nätterna men funkar än så länge. Har ni några cravings nu? Har inga alls kvar, hade piggelin förra gången och gröna äpplen nu fram till vecka 14.
Har ni börjat köpa grejer ännu? Jag har köpt lite kläder begagnat och en bärsjal, inget mer.
UL idag och allt såg fint ut.
Moderkaka i framvägg, flyttat beräknat datum till 9 juni. 10 dagar tidigare!
Tyckte oss se en tydlig snopp, dock inget som sköterskan bekräftade. Vet inte varför hon inte gjorde det. Ni som fått bekräftat pojke, har ni sett en snopp??
Åh måste bara skriva - då är vi beräknade samma dag! :)
Frågade ni sköterskan "Kan du se en snopp"? För i alla fall här, om man inte frågar rakt ut får dom inte bekräfta något, även om man säger "Jag tror jag ser.." osv.. :)