Inlägg från: kindofnothing |Visa alla inlägg
  • kindofnothing

Bf juni 2018

Moorii skrev 2018-06-18 16:26:00 följande:

Skickade mail om att vara med i studien om tidigare igångsättning förut, fick till svar nu att jag ska ringa om en vecka. Hoppas det sätter igång innan dess förstås, men finns ju en chans att få igångsättning en vecka tidigare och den tar jag gärna isåfall!

När har/hade du bf? Enligt vår bm kan man välja att delta men sen hoppa av ändå.. Jag är lite tveksam, rädd för en "forcerad onaturlig" förlossning om man blir igångsatt.
  • kindofnothing
    Elvipe skrev 2018-06-18 22:23:21 följande:

Läser att många av er gör hinnsvepningar. Varför görs det? Har ni gått över tiden? Har ni velat det själv eller har era barnmorskor föreslagit? Är det för att ev "skynda på" en förlossning?

Jag bad om det för att förhoppningsvis skynda på förloppet. Har mkt foglossning o vill gärna ha ut bebis. Har dessutom passerat bf med några dagar. Det kan förhindra igångsättning o vill helst få igång förlossningen naturligt.
  • kindofnothing
    Elvipe skrev 2018-06-19 20:57:38 följande:

Okej, det låter bra! Har känt bebisen igen en hel del idag vilket känns skönt för min oroliga själ.

Vad packar eller packade ni alla ner för kläder åt er själva i BB-väskan? Tror att jag kan behöva tänka om. Har just nu ett par slackers (om ni vet vad jag menar?). Typ tunna mys/sommarbrallor från H&M. Sen har jag bara vanliga leggings och tänkte packa ett par gravidleggings. Hur mycket plagg behöver man egentligen? Vad har ni haft/planerar ni att ha upptill? Kommer inte alls ihåg vad jag hade på mig förra gången men har hela tiden tänkt löst och luftigt samtidigt som jag läst att många gillar att ha något tightare kring magen?

Jag har tagit med amningsbh o amningslinnen. Det hade jag inte förra gången o saknade det då när det var mkt amning (om du nu tänkt amma). Har letat efter lösa amningslinnen men inte hittat några. Plus kofta att ha över. Har med både tights o lösa byxor (tunna o vanliga mjukisar). Läste om ngn som gillade tights för att "blöjan" hålls bra på plats.. Tror inte jag kmr vilja ha det men kände att det var lika bra att ta med :)
  • kindofnothing
    Workingmom skrev 2018-06-19 16:13:45 följande:

Överburenhetskontrollen blev förlossning.

Lite vatten, halvdålig CTG (trött bebis) gjorde att jag fick bli kvar.

Nu har de tagit hinnorna och jag ligger och lyssnar på bebisens hjärtljud, finns det något mer stressande när ljuden blir långsammare?

Har sammandragningar som blir allt mer starka, rätt skönt att det äntligen är på G.

Blev bara en hel del roddande hemmakring och på jobbet..

Spännande detta!

Hoppas ni andra som gått över för komma igång med era förlossningar nu oxå, önskar er inget mer än smärta just nu!

Lycka till!

Lycka till, hoppas det går smidigt. Berätta gärna mer om ingångsättningen om den skedde endast genom att de tog hål på hinnorna? Eller om du även behövde värkstimulerande dropp osv.

Antar att du kanske inte är så intresserad av din fråga längre men jag har också gått över :(
  • kindofnothing
    Workingmom skrev 2018-06-20 10:21:32 följande:

Hinnorna togs, men det behövdes värkstimulerande dropp. Det gick fort på slutet. När väl droppet drog igång var han ute på 3,5 timme.

Trots överburenhet väger han vara 2970 så vi är kvar för observation

Grattis! Vad härligt att äntligen ha honom på utsidan :)

Har en extremt jobbig dag idag. Haft "mensvärk" inatt, sen spred det sig fram så jag trodde det var på G Men slutade med Alvedon o vetekudde. Känner mig nedstämd och såå less på foglossningen som gör att jag inte kan gå. Lägg på "mensvärk", huvudvärk, bf +4, 2-åring man inte räcker till för och hemorrojder. Grät just ut lite mot mannens axel, idag är det tungt!!
  • kindofnothing
    Bubbel85 skrev 2018-06-21 12:35:03 följande:

Bubbel85: bf+9

Kia82: bf+9

Oroligöverbarn: bf+2

Zebra: bf-2

Moorii: bf-3

Elvipe: bf-5

Fröken sol: bf-5

Utvandraren: bf-8

:)

Bf+5 är jag på
  • kindofnothing

Hade ni kunnat ta Alvedon för tredje kvällen i rad? Första tog jag det för att se om värkarna avstannade (vilket de gjorde) men efter det här jag haft en sjukkänsla i kroppen, nästa som influensa. Huvudvärk, muskelvärk i överkroppen o ja känt mig krasslig. Tog Alvedon för att kunna somna igår o funderar på att göra samma ikväll. Men tre dagar på raden. Vågar man det? Brukar väldigt sällan ta värktabletter annars.

• kindofnothing
    Moorii skrev 2018-06-21 20:35:40 följande:

Bebisen gräver med händerna vid "utgången" ikväll, det gör till och med ont och känner mensliknande värk i samband med det. Någon annan som känner samma? Vill ju gärna tro att hon försöker gräva sig ut :D

Ja det där känner jag igen. Så har min gjort till o från sen kanske 2 v tillbaks
  • kindofnothing
    Bubbel85 skrev 2018-06-23 17:42:27 följande:

Stort grattis Kia! Då blev det midsommarbebis för dig också. Lite roligt när vi hade samma bf och allt. Blir oerhört imponerad av att du spelat kort med så täta värkar. Hur mår du nu?

Bubbel o Kia. Ni ger mig hopp om att det nån gång ska dra igång. En vecka över idag. Nu har jag onda värkar igen så tagit Alvedon så får vi se var det tar vägen. Segt med förvärkar sen i onsdags. Med sonen så det slash o sen starta förlossningen, föredrar den starten!

Så "orolig över barn", här går det trögt o inte mkt framåt.
  • kindofnothing
    Moorii skrev 2018-06-25 09:50:29 följande:

Så, nu har jag fått en tid nästa måndag på östra. Väl där lottas jag slumpmässigt till antingen grupp A eller B. Hamnar jag i grupp A så ringer bm förlossningen direkt och kollar om det finns plats, annars får man tid dagen efter. Grupp B blir igångsättning som vanligt 42+0 om inget hänt innan dess. Hoppas verkligen att jag hamnar i grupp A! Eller, om man nu får hoppas så är det väl så att jag mest av allt hoppas att det startar av sig själv innan dess..

Åh jag skulle gått på lottning i lördags men pga 39.4 graders feber sms:ade jag att jag avstod. Sen är jag iofs livrädd för att bli igångsatt så hade kanske ändå backat ur men med tanke på hur mkt det tär att gå över är det nog lika bra att bli igångsatt också.
Svar på tråden Bf juni 2018