Inlägg från: Krocki1 |Visa alla inlägg
  • Krocki1

Bf juni 2018

Workingmom skrev 2018-01-21 20:30:21 följande:

Vad roligt! Jag har 3 pojkar redan och de är så härliga alla 3 på sina sätt

Så mysigt :)
  • Krocki1

V. 17+5 idag och jag har inte känt bebisen än, inget konstigt egentligen men hade hoppats på att få känna tidigare denna gång eftersom det är mitt andra barn.

Jag har moderkakan fram till och en inåtlutande livmoder så det kanske har ngt med det att göra oxå. När började ni känna?

• Krocki1
    evve88 skrev 2018-01-25 11:39:28 följande:

Har också moderkakan i framvägg! Har knappt känt något alls än, var på rul igår och då är man ju så orolig att nått ska va fel när man inte känner. Men hon låg och sprattlade som bara den. Otroligt att man inte känner det mer ändå :p Hopöas de kommer snart :)) är i v 18+0 imorgon! Blev bakåtflyttad 8 dagar..

Då är vi verkligen nära. Jag kanske har känt ngt fast kan lika gärna vara tarmar. :D

Om några veckor känner vi också :)
  • Krocki1
    wibblywobbly skrev 2018-01-25 10:39:03 följande:

Jag började känna vagt i V.17, nu är jag i V.21 och känner bara i vissa ställningar, typ om jag suttit länge och reser mig - eller om jag ligger på sida.. Men det är fortfarande inte "starkt". Min BM sa dock det är helt normalt :)

Jag sitter ofta med händerna på magen för att försöka känna ngt. Snart kommer det nog för mig med :)
  • Krocki1
    beme skrev 2018-01-25 16:02:46 följande:

Jag åkte på influensan nu, hann inte ta någon spruta. Blev dock inte ens rekommenderad vaccination tidigare när jag var hos BM, kan ju tyckas lite märkligt när det är sådana tider?! Så nu har jag genomlidit en härlig vecka med influensan från helvetet, eller ja, riktigt än är den ju inte över tyvärr.

I morse vaknade jag av en extrem smärta i övre delen av magen, från sida till sida under revbenen och en bit under bröstbenet. Visste inte om jag skulle svimma eller spy - helt galen smärta och det släppte inte det minsta hur jag än ändrade ställning - ståendes/liggandes, smekte magen eller andades. Tog runt 20 minuter innan det lättade av och sen har jag känt av det till och från under dagen och nu börjar det eskalera igen. 

Undra om det har någonting med influensan att göra eller om det är graviditeten..?! Får ringa rådgivningen om det blir lika illa igen. Någon annan som varit med om liknande?

Förra gången jag var gravid så blev magsjuk i månad 7 eller åtta, det var hemskt! Jag förstod först inte att jag hade blivit smittad för jag fick så ont i magen och självklart så förknippade det med värkar.

Jag fick inte komma in till förlossningen, jag ringde flera ggr men de sa bestämt nej. De förstod väl det som jag inte förstod... sen fick jag höra av min kompis jag träffat dagen innan att hon blivit sjuk så det var ju magsjuka.

Jag hade ont till och från i nästan 24 timmar sen avtog det helt, hoppas du mår bättre snart.
  • Krocki1

Det är Så roligt att köpa saker till bebisar ju.

Själva har vi det mesta kvar som vi sparat, bara lite kläder som vi kommer att komplettera med. :)

• Krocki1

Jag tror jag har fått influensan. Snyft!

Vi åkte till fjällen förra söndagen kom hem i torsdags kväll. Jag har varit sjuk sen tisdagsmorse, feber, ligger runt 38 hela tiden, när jag har feber så gör det så ont i kroppen att det är helt sjukt. Första dagen hade jag så ont i skelettet att jag grät.

Har hosta, och världens snuva. När ska det vända? Börjar jobba på måndag och har så sjukt mycket att göra när jag kommer tillbaka. Måste bara bli frisk!

Någon som har något tips på att bli frisk fortare?

• Krocki1

[quote=78430059][quote-nick]Moorii skrev 2018-02-03 10:17:33 följande:[/quote-nick]Stackare! :( jag har haft precis samma, fick dock feber i tisdags kväll. Igår försvann febern till slut! Slemhostan och snuvan är kvar dock, men lite bättre. 1177 sa att det enda man kan göra är att dricka mycket honungsvatten eller saft, då socker löser slem. Sen det vanliga, mycket sömn, vatten och vila. Fy för en sån här förkylning under graviditeten, nästäppan är en mardröm!! Jag som får panik när jag är pyttelite tät i näsan i vanliga fall. Usch :(

Hoppas på att du blir bättre till på måndag, men om du fortfarande är dålig så är det bättre att

Tack för tips med saft! Ska dricka ännu mera av det nu!

Jag har en slemklump som inte vill försvinna och hosta ordentligt kan jag inte för så skulle jag spy.

Skönt att du mår bättre nu :)

• Krocki1
    Utvandraren2 skrev 2018-02-03 10:27:03 följande:

Usch, krya på dig! Jag vaknade med snuva och halsont i måndags. Gick till jobbet men blev värre så gick hem och sov. Trodde det var kört, men när jag vaknade i tisdags var förkylningen som bortblåst!

Mitt bästa tips är kraftig överdosering av sömn. Kör jag alltid och fungerar ofta. Ligga i sängen med nerdragna rullgardiner hela dagen. Ja, man får ont i huvudet av att sova för mkt, men när jag gör det blir jag fortare frisk. När jag har något jätteviktigt möte på jobbet och går dit på alvedon och nässpray, blir jag alltid sjuk längre.

Jag har vilat hela veckan, så gått det går med en 2 åring :)

Snuvan känns lite bättre idag men slemhostan är värst just nu.

Skönt Att du blev bättre snabbt.
  • Krocki1
    evve88 skrev 2018-02-04 17:51:13 följande:

Men fy för influensan !! Man mår ju sååå mkt sämre av sjukdomar när man är gravid! Legat inne på sjukhuset med dropp inatt efter galen magsjuka. Mår du bättre? Nu får vi hoppas vi alla slipper mer sjukdomar tills bebis kommer!

Nej men stackare! :(

Skönt att du fick komma dit och få hjälp.

Jag vabbade halva dagen och jobbade halva, men blev helt yr efter jobbpasset, trots kontorsarbete.

Nu ligger jag i soffan och har som stickningar under magen. Inte alls skönt, ngn mer som haft det?
Svar på tråden Bf juni 2018