Workingmom skrev 2018-03-03 22:40:57 följande:
Fick ett sammanbrott i afton.
10 minuter innan sambons vänner kommer över på middag låser jag in mig på toan och storgrinar.
Arg över att vi ska ha gäster ( när jag egentligen inte orkar ) men mest arg för att jag blivit så "fet" och inte har något att ha på mig som dessutom är skönt.
Magen må väl vara att den är stor, men mina lår känns som äckliga bläckfiskarmar med celluliter och åderbråck!! Varför är alla andra så vackert gravida och inte jag.
Jag ville bara krypa ner i mina mysbyxor och låsa in mig på mitt rum som ett tjurigt barn.
Det gjorde ju inte heller kvällen bättre då allt var kaos med mina barn. De slogs som aldrig förr och 8-åringen fick årets utbrott på sin storebror, vilket resulterade i att han hamnade på sitt rum. Han rev ut alla sina saker och smällde i dörren upprepade gånger.
Jag skämdes så hårt och ville bara att gästerna skulle åka hem så vi fick vara ifred i vårt pinsamma kaos.
Det enda jag tänkte var att de nog tyckte synd om deras kompis (min sambo) som gett sig in i det här kaoset med min knäppa okontrollerade familj.
För deras barn var ju hur lugna och försynta som helst..
Känsla idag.. Jag vill inte vara gravid, jag vill gömma mig under täcket och aldrig mer kliva upp
Äsch, vilken tokig kväll det verkar ha blivit! Dina barn kanske kände av ditt humör och det smittade av sig? Du är helt säkert jättefin, alla vi gravida är jättefina. Vi har fantastiska kroppar som producerar små mirakel.
Vad duktig du är som orkar ha gäster när du dessutom har barn! Jag hade satt upp en inte alltför omfattande att göra lista idag och hann bara halva, sen blev jag trött och hamnade i soffan. Och jag har inga barn än!