Inlägg från: FairyL |Visa alla inlägg
  • FairyL

Bf juni 2018

Min smiley blev till frågetecken...

• FairyL
    evve88 skrev 2018-05-28 09:16:10 följande:

Idag är jag tröttare än en zombie... tur de är sista jobbveckan! Räknar ner dagarna :) har ni andra slutat jobba än? Eller när går ni?

Jag fick graviditetspenning två månader innan BF pga risk för våld på mitt jobb. Är tacksam över att kunna va hemma, mycket för att kunna ta sovmorgnar när sömnen är som den är...

Jag är imponerad över er som jobbar fortfarande. Men ta chansen att gå hem tidigare om möjligheten finns för er, det kommer bli en tuff tid rätt länge även efter barnet är fött.. Då är det bra att ha hunnit samla sig innan och vilat så gott det går...
  • FairyL
    evve88 skrev 2018-05-30 09:37:31 följande:

Tjejer idag vaknade jag med väldigt ont i ena sidan av ryggen, de är liksom nere i svanken. Har lite problem med den skuldran på den sidan efter att jag suttit dåligt när jag ammade sonen.. men ont så långt ner brukar jag inte ha.. har inte haft nån foglossning eller så varken nu Ellee med sonen förutom lite ont i svanskotan.

Någon mer som upplevt molande värk i ena sidan ryggen nu under senare delen av grav?

Inte ont på ena sidan av ryggen men blir trött i och får molande värk i hela nedre delen av ryggen om jag gått mycket. 
    Kan det vara lättare besvär av foglossning? 
    Kroppens ligament förbereder sig ju.
  • FairyL
    Bubbel85 skrev 2018-05-31 09:31:11 följande:

Undrar samma! Vill hitta vanliga luftiga tunna baslinnen men hittar bara tajtare modeller eller finare (och dyrare) toppar. Förstår inte alls att det ska va svårt att hitta, det sista man vill efter förlossningen är ju att sätta på sig ett tajt linne :)

Jag köpte ett jättetunt ärmlöst linne med knappar hela vägen ner på HM för 99 kr häromdagen. Det är inte mammamodell, men jag kan ha det även nu eftersom det är stort i passformen.

Däremot var det blommönster på, fanns i flera olika färger.
  • FairyL
    Utvandraren2 skrev 2018-05-31 11:01:58 följande:

Tänkte beställa en bärsele. Vilken rekommenderar ni? Både ni som är flergångsfödande och ni som är förstagångs, hur har ni resonerat?

En kompis till mig har provat bpy BabyBjörn och Ergobaby och tyckte den senaste var mycket bättre, satt mer ergonomiskt.

Så jag har köpt Ergobaby 360 (fått bra recensioner på nätet) plus ett spädbarn inlägg.

Jag har också köpt en bärsjal, även den Ergobaby, Aura. Efter mycket läsning...
  • FairyL
    wibblywobbly skrev 2018-05-31 14:17:19 följande:

Idag var jag på koll hos barnmorskan och känner mig väldigt trött, behöver få ur mig litegrann..

Blodtrycket låg lite för högt, var protein i urinen och som förra gången tyckte hon inte att måttet på livmodern var bra (växt för lite) senaste veckorna. Det, plus att jag inte gått upp i vikt så som jag borde, spec. med tanke på hur svullen jag är.

Har en telefontid med en läkare i eftermiddag plus en till tid hos barnmorskan imorgon för att vi ska diskutera alternativ.. :(

Har redan fått grav. diabetes och nu misstänker de alltså havandeskapsförgiftning. Bebban verkar må bra, fint hjärtljud och allt har sett normalt o fint ut på ultraljuden.. Men ja, önskar bara min kropp kunde "skärpa sig" då jag verkligen vill föda vaginalt - men fortsätter det såhär kommer dom förmodligen planera in ett snitt tydligen.

Detta plus att jag haft förvärkar i tre veckor, svårt att sova, ont i ryggen.. Suuuuck.

Förlåt för gnäll men usch, nu vill jag ha min bebis utanför kroppen känner jag! (Går in i v. 40 på Lördag..)

Det låter tufft. Men bra att de har sådan koll på dig och bebisen. Och för den är det nog bäst att födas med snitt jämfört med vaginalt om barnmorskan säger så. Tänk på fördelarna med det, slippa spricka och allt sånt skit som blir av en vaginal förlossning.

Håller tummarna för att du mår bättre och att bebisen vill ut!
  • FairyL
    Kia82 skrev 2018-06-01 11:49:16 följande:

Gick precis igenom förlossningsväskan igen och bytte ut vissa klädesplagg, om värmen fortsätter på detta viset så behövs det lite svalare kläder.

Bebisen är verkligen lugn idag, har bara fått någon enstaka fot uttryck i sidan så han ligger nog och samlar sina krafter för att snart göra entré (hoppas).

11 dagar kvar.

Min bebis har också varit lugnare sista tiden. Det kanske är svårt för dem att röra på sig nu när (de flesta) ligger med huvudet nedåt och har lite plats i livmodern!

Jag har precis kompletterat med ärmlösa bodys och shorts i strl 50 sen du skrev om att gå igenom förlossningsväskan. Kom att tänka på att vi mest har långärmat i strl 50 och byxor.

Det verkar på väderprognoserna som att vädret ska fortsätta vara riktigt varmt hela juni...
  • FairyL

Jag sover sååå kasst och kissar hela tiden om nätterna. Kan inte kroppen försöka passa på att sova INNAN bebis kommer!! *less*

Snart ska jag till BM. Hoppas på att hon ger positiva besked om hur magen växer och att den är längre ner än sist....

• FairyL

Ja, det är SÅ skönt att det är kallare idag!

Bm kom med bra besked. Huvudet ligger fortfarande nedåt och går att röra lite på.

Haft lite oro för att jag stannat i vikt sen ca sex veckor (tänkt att bebisen kanske inte växer som den ska) men alla kurvor med sf mått osv var normala. Och tydligen inte ovanligt att stanna i vikt mot slutet särskilt om man är liten i vanliga fall.

Hon sade att vi får se om barnet kommer innan nästa besök om två veckor. Så kanske den kikar ut innan BF! :)

Känner mig mycket gladare nu och firade med att köpa flera stora trosor till efter förlossningen och sen sova i nästan 2h. Det är inte det sätt jag skulle fira på o vanliga fall :P

Svar på tråden Bf juni 2018