Bf juni 2018
Min smiley blev till frågetecken...
Min smiley blev till frågetecken...
Idag är jag tröttare än en zombie... tur de är sista jobbveckan! Räknar ner dagarna :) har ni andra slutat jobba än? Eller när går ni?
Tjejer idag vaknade jag med väldigt ont i ena sidan av ryggen, de är liksom nere i svanken. Har lite problem med den skuldran på den sidan efter att jag suttit dåligt när jag ammade sonen.. men ont så långt ner brukar jag inte ha.. har inte haft nån foglossning eller så varken nu Ellee med sonen förutom lite ont i svanskotan.
Någon mer som upplevt molande värk i ena sidan ryggen nu under senare delen av grav?
Undrar samma! Vill hitta vanliga luftiga tunna baslinnen men hittar bara tajtare modeller eller finare (och dyrare) toppar. Förstår inte alls att det ska va svårt att hitta, det sista man vill efter förlossningen är ju att sätta på sig ett tajt linne :)
Tänkte beställa en bärsele. Vilken rekommenderar ni? Både ni som är flergångsfödande och ni som är förstagångs, hur har ni resonerat?
Idag var jag på koll hos barnmorskan och känner mig väldigt trött, behöver få ur mig litegrann..
Blodtrycket låg lite för högt, var protein i urinen och som förra gången tyckte hon inte att måttet på livmodern var bra (växt för lite) senaste veckorna. Det, plus att jag inte gått upp i vikt så som jag borde, spec. med tanke på hur svullen jag är.
Har en telefontid med en läkare i eftermiddag plus en till tid hos barnmorskan imorgon för att vi ska diskutera alternativ.. :(
Har redan fått grav. diabetes och nu misstänker de alltså havandeskapsförgiftning. Bebban verkar må bra, fint hjärtljud och allt har sett normalt o fint ut på ultraljuden.. Men ja, önskar bara min kropp kunde "skärpa sig" då jag verkligen vill föda vaginalt - men fortsätter det såhär kommer dom förmodligen planera in ett snitt tydligen.
Detta plus att jag haft förvärkar i tre veckor, svårt att sova, ont i ryggen.. Suuuuck.
Förlåt för gnäll men usch, nu vill jag ha min bebis utanför kroppen känner jag! (Går in i v. 40 på Lördag..)
Gick precis igenom förlossningsväskan igen och bytte ut vissa klädesplagg, om värmen fortsätter på detta viset så behövs det lite svalare kläder.
Bebisen är verkligen lugn idag, har bara fått någon enstaka fot uttryck i sidan så han ligger nog och samlar sina krafter för att snart göra entré (hoppas).
11 dagar kvar.
Lycka till MaTik!
Jag sover sååå kasst och kissar hela tiden om nätterna. Kan inte kroppen försöka passa på att sova INNAN bebis kommer!! *less*
Snart ska jag till BM. Hoppas på att hon ger positiva besked om hur magen växer och att den är längre ner än sist....
Ja, det är SÅ skönt att det är kallare idag!
Bm kom med bra besked. Huvudet ligger fortfarande nedåt och går att röra lite på.
Haft lite oro för att jag stannat i vikt sen ca sex veckor (tänkt att bebisen kanske inte växer som den ska) men alla kurvor med sf mått osv var normala. Och tydligen inte ovanligt att stanna i vikt mot slutet särskilt om man är liten i vanliga fall.
Hon sade att vi får se om barnet kommer innan nästa besök om två veckor. Så kanske den kikar ut innan BF! :)
Känner mig mycket gladare nu och firade med att köpa flera stora trosor till efter förlossningen och sen sova i nästan 2h. Det är inte det sätt jag skulle fira på o vanliga fall :P