• Kia82

Bf juni 2018

Sjuttiosjuan skrev 2018-06-14 20:24:59 följande:

Nu är vår tjej här! Blev snitt ändå för mitt BT gick bananas och dom ville inte riskera att vänta. Har gått toppen och hon mår finfint!

Lycka till nu brudar!

Stort grattis!
  • Kia82

Trodde att det var på gång igår IGEN, jag kommer alltså inte att ta det på allvar när det väl är på riktigt.

Hade sjukt ont i ryggen för andra dagen i rad igår och på kvällen lossade en stor bit av slemmisen och jag fick ont nertill i magen. Jag var helt hundra på att det var dags, låg och kände efter värkar länge innan jag somnade och vaknade och somnade minst hundra gånger, trots det så känner jag mig oförskämt pigg denna morgon när jag vaknade innan kl 6. Bebis hade kasat ner på något sätt så de kändes som om han försökte att fly ut genom min ljumske typ, så jäkla ont gjorde det men nu är allt bra igen. Gick upp och dansade runt lite så att han la sig rätt igen.

Idag är dagen då jag sen flera månader trott att lillen ska födas, på storebrors födelsedag. Dock är här är hur lugnt som helst så det blir väl inte så heller (låter jag inte lite uppgiven?). Blev lite irriterad på mannen som inte gick med på någon färdknäpp igår just pga att det är sonens dag idag, det hade ju liksom inte spelat någon roll i mitt tycke.

Snälla bebis kom nu.

• Kia82
    Workingmom skrev 2018-06-15 06:46:35 följande:

Förstår förtvivlan! Känner mig också sjukt less. Igår natt var jag vaken nån timma vid midnatt. Satt en stund och grät på kökssoffan för jag tyckte så synd om mig själv.

Inatt drömde jag att våra kaniner fick bebisar

När ska det vara min tur??

Hur långt över är du nu Kia??

Bf-5

Det är en tuff tid vi befinner oss i och det är bara dom som själva befunnit sig där vi är som kan förstå. Mannen har kommit hem ifrån jobbet i flera dagar och gnällt lite om hur ont han har överallt och det räcker med en blick ifrån mig för att han ska sluta. ????

Jag var på toaletten precis och ett litet hopp tändes då det kom lite rosa slem med några blodstrimmor i, tänk om det ändå är på gång idag!?

Bf+3 idag, varje timme känns som ett dygn.
  • Kia82
    Moorii skrev 2018-06-15 06:40:04 följande:

Nu har det verkligen börjat göra ont i mina höfter. Kan inte stå eller gå en längre stund utan att det känns som dom ska gå av :/ Vanligtvis sover jag hur skönt som helst med gravidkudden, men igår hjälpte inte ens den, så det slutade med att jag fick ta två värktabletter för att ens kunna somna. Någon annan som har så ont? Skönt att det snart är över känner jag! Maximalt kan jag gå i 24 dagar till, bara att hålla ut..

Sådär ont i höfterna hade jag med min första med, hade verkligen jätteproblem med hur jag skulle sova för ju mer höfterna belastades desto värre blev det. Usch, lider med dig men tyvärr har jag inget bra tips att ge, det är bara till att härda ut.
  • Kia82
    Workingmom skrev 2018-06-15 07:20:16 följande:

Ja, just nu har de ingen plats att gnälla.

Senast igår sa han " nu måtte de ske snart, du ska veta hur många som tjatar på en"

Nähä! Menar du? Men du slipper iallafall alla dåliga skämt om hur man ser ut!

Sen blir jag tokig när han ligger och snusar gott på mage! Jag vill oxå

Ikväll ska jag dansa ut ungen!

Det känns hopplöst emellanåt, verkligen.

Svärfar var tvungen att börja glappa också att det var väl ?bara? att gå ut och hoppa på ungarnas studsmatta lite eller som han sagt dom sista gångerna vi setts, ?Jag tycker att du har krympt?! Haha, väldigt roligt, är glad att min man inte ärvt hand humor. Grr! Finns inte mycket plats för skämt om det här nu och jag får bita mig i tungan titt som tätt. Min mamma var också tvungen att yttra sig igår att jag fick faktiskt ta och punktera ?den där? nu och pekade på magen. Om det hade varit så lätt så hade det redan varit gjort för lääänge sen, tro mig!

Huu, låt det ta fart nu!!!
  • Kia82
    Emmy85x3 skrev 2018-06-15 07:40:54 följande:

Åååh dessa jäkla kommentarer om magen och folk (oavsett vilka) som tror att dom är sååå roliga... Man har lust att ge dom en snyting och säger man något så har man ingen humor :-|

Exakt, då man har ingen humor! Önskar att personen i fråga kunde ta över så att dom själva fick se hur ?roligt? det är!
  • Kia82
    Moorii skrev 2018-06-15 07:58:07 följande:

Min ena svägerska fick sin bebis igår, på bf+9 och på samma dag som deras dotter är född, såklart.. :) hon födde på östra i Göteborg och det var så fullt så hon fick dela rum med tre andra, bara draperier emellan.. Så på sätt och vis kan det få dröja tills det är lite lugnare där, om det nu någonsin blir det. Däremot sa hon att det var valfritt om man ville åka hem efter 6 timmar eller stanna längre, skönt det iallafall.

Se där, min lilla gosse får gärna komma idag han med och dela födelsedag med sin storebror. Se på alla tvillingar, har svårt att tro att dom har tagit skada av att behöva dela sin födelsedag!!?!! Varsin tårta och ett gäng presenter så borde det inte vara några problem? Det känns ?jobbigare? att fira två dagar i följd kan jag känna men men, det där är ingenting som man kan påverka, dom kommer när dom kommer.

Om bebis (och jag själv) mår bra så tänker jag försöka att komma hem så tidigt det bara går. Fick sist jag var hos bm veta att sommarens policy var att familjerummen var i första hand till för förstföderskor och att omföderskor (utan komplikationer) fick stanna max ett dygn så räknar med att snabbt vara på hemmaplan igen.
  • Kia82
    Moorii skrev 2018-06-15 08:16:36 följande:

Nä, precis, det är nog ingen risk att de mår dåligt över det! Håller tummarna för att det sätter igång idag oavsett, så tufft som du haft det.

Jo det har jag också hört, det med familjerummen. Vi fick ett sånt på Mölndals BB med sonen och fick vara kvar i tre dagar vilket var jätteskönt, men den här gången vill jag nog åka hem så snart det känns ok.

Tack, hoppas att det är dags nu.
  • Kia82
    Bubbel85 skrev 2018-06-15 08:33:14 följande:

Har sovit oförskämt bra inatt, vet inte med mig att jag vaknat alls utan tror jag sovit hela natten! Min första tanke när jag vaknade var att: idag fyller kia82?s son år!!! Hahaha hur sjukt att vi alla pratat så mycket och vet så mycket om varann... men samtidigt absolut ingenting mer än ett nickname :)

Haha, du är rolig du!

Jag har faktiskt fortfarande kontakt med en tjej ifrån familjeliv.se från när vi båda väntade våra första barn (som idag är 13 år) så man kan skaffa sig vänner (för livet) här inne om man vill.

Så skönt det låter! Jag har vaknat en miljon gånger, min halsbränna knäcker mig totalt men samtidigt så vaknade jag såå tidigt idag och kände mig helt utvilad. Skumt!?
  • Kia82
    Emmy85x3 skrev 2018-06-15 08:56:23 följande:

Kia82 och evve88: Undrar hur de kommer sig att ALLA tycker dessa kommentarer är så roliga när dom egentligen är rent ut sagt korkade!

Ja kommer inte bebis idag så kommer den imorgon på min födelsedag Bättre födelsedagspresent kan man ju egentligen inte få och en anledning att sluta fira sin egen

Ja, nästintill pinsamt är det. Alla vet väl att man inte kan påskynda en förlossning (om det inte är på medicinsk väg) så varför hålls på att kommentera det?

Ja exakt, ser inget fel alls i att dela födelsedag, tycker t.o.m att det är lite coolt och det är ju bara en fördel om fokuset kan riktas på något annat än sin egen ålder.

Hur gamla är alla här inne föresten, stämmer årtalet efter nicket på alla?
Svar på tråden Bf juni 2018