• Kia82

Bf juni 2018

Jag har faktiskt inte fått några direkta kommentarer ifrån utomstående förutom de vanliga som att -Nu är det inte långt kvar va? eller riktat till något av mina äldre barn -Jag ser att du snart ska bli storebror/storasyster, vad spännande!

Fick ytterliggare en liten pik av min mamma när jag ringde idag, att när hon väntade mig och min bror var hon minnsann ute och promenerade i timtal och sen startade det dagen därpå. Jaha liksom, det där har jag aldrig hört förut men varken jag eller min bror är födda mitt i sommaren och hon hade inga svullna fötter/ben att ta hänsyn till. Jag anser att med min erfarenhet så kan jag med säkerhet påstå att det inte drar igång för att jag tar ut mig fullständigt speciellt inte med den lilla sömnen jag får också men man kanske inte ska ha några krafter kvar när det väl drar igång, vad vet jag?

• Kia82
    Emmy85x3 skrev 2018-06-15 13:39:38 följande:

Min mamma ringer varje dag. -Hurr mår du? Ingen bebis? Nej nej... fler som väntar antar jag :-P

Håller tummarna att de drar igång för dig nu

Det är just den biten som är jobbig för visst tusan hade man informerat de närmsta när det drar igång, att hela tiden bli tillfrågad gör ju en bara uppstressad.

Tack, ja hoppas innerligt på det. Känner av lite smått molnande i nedre delen av magen men det är också allt.
  • Kia82
    Elvipe skrev 2018-06-15 19:08:40 följande:

Jag är i princip ute och promenerar varje dag. Inte går det fort men lyckas promenera typ 5 km varje dag. Det händer då ingenting. Snarare känns det som att jag fått lättare att gå nu än vad jag hade när jag var runt vecka 30. Har bf om 11 dagar. Så jag vet inte jag om det här med att gå mycket hjälper till. Min bebis gick från ruckbar till rörlig men ska tydligen vara fixerad nu enl bm vid senaste besöket.

Man måste vara mogen för att en förlossning ska starta så jag tror faktiskt att det bara har varit en slump att min mammas förlossningar har startat efter långpromenader. En promenad gör liksom ingenting med livmodertappen.
  • Kia82

Avstannade värkar inatt så nu väntar vi på ett nytt startskott. Bf+4

• Kia82
    Bubbel85 skrev 2018-06-16 09:09:48 följande:

Här händer ingenting heller bf+4. Känner mig nästan mindre gravid för varje dag. Bebisen rör sig mycket men har inga sammandragningar eller förvärkar alls. Känns som jag är i v.30.... fast fetare, tröttare och mer negativ. Jay..

Fetare, tröttare och mer negativ kan jag fylla i med. Vi var verkligen så taggade igår kväll och så försvann det onda så fort jag slöt ögonen en stund. Har lite molande värk och har tömt magen igen. Denna väntan gör en helt knäpp!
  • Kia82
    Workingmom skrev 2018-06-16 10:52:15 följande:

Stilla lugnt här med. Nu har man gått över en vecka och ställer in mig på en vecka till.

Vill inte ha på midsommar då jag väldigt gärna vill fira den med mina pojkar..

Vill väldigt gärna att bebis ska komma imorgon så hoppas det sätter igång ordentligt ikväll.

Letar ständigt efter tecken på smärta, vattenavgång mm.

Har matat hönorna och kaninerna nu på morgonen, så nu tänker jag trimma gräset en stund..

motivationen är så låg!!

Har dessutom hemorrojder från hell!! (

Vill också fira midsommar med bebis utanför magen så det håller vi tummarna stenhårt för att vi får, har gått över som längst 8 dagar så räknar med att det inte blir längre än så.

Vet verkligen inte vad vi ska ta oss för idag, har inga barn hemma men som du skriver, motivationen är låg.

Hemorrojder hör tyvärr till mer eller mindre.
  • Kia82
    Bubbel85 skrev 2018-06-16 11:44:11 följande:

Femte smset för dagen rullade precis in från vänner och bekanta med en text som typ lyder: har det hänt nåt än? Fortfarande lugnt? Känner du nåt? Men har det inte hänt nåt än? Jag bara svarar: NÄäääääääääääjjjjj. Är redan skitless, sluta påminn mig din idiot. Eller ja så vill jag svara, men lindar in det i bomull lite än så länge, får väl se hur välemballagerat svaret är på typ bf+12...

Usch, avskyr det!

Jag ligger på sängen med molvärk, mannen tycker att vi ska åka till Hornbach men jag känner mig inte alltför sugen faktiskt samtidigt så är det skittråkigt att bara ligga här, fast jag är förvisso trött.., Gah, blir tokig!

Hur fördriver ni andra tiden?
  • Kia82

Jag brukar vara en sådan som har väldigt svårt att sitta still annars, som alltid har någonting som måste göras men när bf passerades så försvann all ork och jag har inte ens barnen hemma nu heller men orkar ändå ingenting. Har inte ens varit utanför dörren idag utan skickade mannen till affären medans jag tvättade håret (det mest ansträngande jag gjort idag) och la mig på soffan igen. Tänkte ge oss på ett parti kort nu och sen vill jag bara sova tills värkarna drar igång vilket inte känns som om det blir ikväll då jag nu har noll känningar.

Hoppas att vi väldigt snart slipper att våndas mer.

• Kia82
    Emmy85x3 skrev 2018-06-16 18:56:04 följande:

Bilutställning, cruising och fylla år va visst ett bra sätt att få fart på grejerna. Har känningar som känns rätt bra bra i ryggen och magen drar ihop sig och börjar kännas. Har tagit Alvedon för att få bort eventuella lurvärkar, men den hjälpte inte! Kan va på riktigt nu, håll tummarna Jag uppdaterar när tillfälle ges.

Åhh, håller tummarna för att det är på g nu.
Svar på tråden Bf juni 2018