Inlägg från: Moorii |Visa alla inlägg
  • Moorii

Bf juni 2018

Krocki1 skrev 2018-06-30 06:53:30 följande:

Jag är inte över något alls, har Bf idag. Men ni dotter kom 10 dagar tidigare och jag var helt säker på att denna lilla gosse ville komma tidigare oxå. Men nej!

Jag orkar inte gå över särskilt länge, kroppen börjar ge upp med alla krämpor och även mitt psyke.

Bra att du åkte in! Hur har natten varit?

Jag har vara lite molvärk i nedre delen av magen, inget annat. Så trist! Kom igen nu bebis! Mamma vill ha dig på brösten ist för i magen

Aha, ok! Fullt förståeligt. Vad skönt att de ändå lyssnar på det, känns som många får kämpa med att få igångsättning även fast de har jobbiga graviditeter.

Ja, det var ändå skönt att få veta att värkarna gjort något. Har inte haft några värkar inatt, verkar som det sätter igång på kvällarna för min del. Hoppas det fortsätter ikväll! Just nu bara molvärk här med. Kom nu små bebisar! :)
  • Moorii
    Orolig över barn skrev 2018-06-29 20:07:41 följande:

Nej det var inte vattnet. Vet inte varför luktade det så.

Igår kväll när jag duschade kände jag efter och livmodertappen var öppet ca 1-2 cm (som är vanligt som omföderska) men det var fortfarande helt omogen. Vi tittade på en film och har lagt mig att sova vid 12 tiden. Var desperat , tankarna snurrade om den omogna tappen, igångsättningen på måndag, sugklocka, akutsnitt osv.

Min dotter väckte mig kl 1 då hon behövde gå på toa. Efter att jag hjälpte henne kunde jag inte somna om. Var inte alls sömnig.

Som från klara himlen kom den första värken kl 2. Det kändes med en gång utan tvekan att det var på riktigt nu. En helt annorlunda smärta som liknar inte alls till några förvärkar , mensvärk eller något jag kände tidigare. Värkarna kom i var 2-3-4 minuten.

Tog Alvedon, tog på kläderna, ringde förlossningen och väckte mannen. Vi körde hemifrån kl 3 och framme på förlossningen 3:30.

Barnmorskan säger att jag ska lägga mig på sängen så förbereder hon CTG. Jag kan inte alls tänka mig att lägga mig. Det går inte. Har så himla ont. Hon ställer några frågor och undrar om jag har någon speciell önskemål. Ja om jag kan få något smärtlindring tack. (Fy fan hur länge ska hon dra ut på tiden tänker jag - säger dock inget vill inte vara otrevlig) Hon säger att jag måste lägga mig för att köra CTG sen får vi se om jag får åka hem eller ska jag stanna kvar. (Skojar du ? -tänker jag - aldrig i livet att jag ska lägga mig! ) Det blir bara svårare sen säger hon. Nu får jag verkligen lägga mig på sängen.

Hon kopplar på CTG och undersöker kl 4. Konstaterar att jag är öppen 10 cm och det är bara att trycka på .

Jag stirrar med stora ögon och vet inte om jag hörde rätt. Hon var dock minst lika förvånad hon som strax innan ville kanske skicka mig hem.

Krystvärkarna kom med en gång men vattnet gick inte förr än vid 5 tiden. Sen tog lite längre tid. Bebisen har fastnat då hon kunde inte bestämma sig åt vilket håll ska hon vrida sig. Men sist kom hon ut kl 5:52. (20 min för tidigt för att antibiotika skulle ge full effekt - jag har GBS).

Vi mår bra och jag är så glad att den eviga väntan tog slut sist. Jag är oerhört tacksam för världens bästa barnmorska!!! Det var min bästa förlossning

Svårt att tro att det är över- jag som igårkväll låg kallsvettig och funderade om sugklocka och snitt.

Wow, vilken förlossning! Sjukt snabbt förlopp, himla tur du agerade så snabbt som du gjorde. Ibland går det undan alltså, min svägerska födde sin son nu i mitten på juni, 2,5 timme efter första värken. Underbart att det gick så bra för er!
  • Moorii

Bf+6 idag. Har ju det där lotteriet på måndag, men nu när jag vet att kroppen börjat förbereda sig på egen hand så vet jag inte om jag vill bli igångsatt längre. Nu är det ju frivilligt, så bara att backa ur isåfall. Hoppas dock på att hon kommer i helgen!

• Moorii
    Utvandraren2 skrev 2018-06-30 11:38:01 följande:

Vaknade kl 3 med värkar var 10 minut. Nu är det vart 15 minut, men regelbundet. Så nu blir det spännande. Vid två på 10 minuter åker vi in, bor ju 5 min ifrån sjukhuset. :)

Härligt! Håller tummarna :)
  • Moorii
    Krocki1 skrev 2018-06-30 16:39:27 följande:

Min slempropp gick ju förra veckan. Jag undrar hur mkt ?slem? det kan finnas där inne. Igår och idag har jag haft som ägglossningsflytningar som är blodblandade.

Så undrar om det är mer propp eller bara flytningar.

Har lite molvärk fram i magen ff, känner mest av det när jag ligger ner.

Svärmor är hos oss i helgen så hade varit underbart om han ville komma ut nu.

Ingen aning faktiskt. Jag undrar lite samma! Här har det kommit en till blödning, haft molvärk hela dagen. Svärmor hör av sig hela tiden och undrar om hon ska hämta sonen, men omöjligt för mig att veta om det kommer hända nåt idag eller inte.
  • Moorii
    Krocki1 skrev 2018-06-30 22:12:21 följande:

Har haft fem st riktiga förvärkar, såna som stegrar sig och sen avtar, på en timme.

Får se om det fortsätter eller om det avtar. Hoppas på det först nämnda såklart

Åh, hoppas verkligen det! :D

Det slutade med att vi lämnade sonen hos svärföräldrarna ikväll, mest för att svärmor insisterade. Om inte annat så kommer jag för första gången sen sonen kom till världen sova så länge jag vill, det kommer kännas konstigt!
  • Moorii
    Krocki1 skrev 2018-06-30 23:00:25 följande:

Åh vad skönt! Lika bra att göra som de säger när de erbjuder. Här verkar det som det avtog. Får se om det kikar igång i natt igen.

Sonen är verkligen vild i magen ikväll iaf, just nu har han hicka.

Jo, precis. De är ju medvetna om att det kan bli fler nätter så :) Här fortsätter blödningar och molvärk, inga direkta värkar dock.. Kan det inte bara sätta igång nu!! Galet trött på magen och allt jobbigt runtomkring.

Tråkigt att värkarna avtog, men förhoppningsvis sätter det igång snart igen! Härligt med vild bebis :) min lilla knör mest lite då och då, mest med händerna.

Imorgon är det juli alltså, ingen junibebis här inte.. men det var lite väntat. Hur många är vi kvar nu som väntar?
  • Moorii
    Alisee skrev 2018-07-01 05:31:27 följande:

Sista dagen i juni kom vår pojke efter en lång och kämpig förlossning. Men nu mår vi alla bra och det är fortfarande overkligt att han är här!

Bra jobbat och stort grattis till er lille son! :)
  • Moorii
    Krocki1 skrev 2018-07-01 04:00:44 följande:

Har fortfarande bara en värk var 10 min, ska försöka mig på ett ärligt försök att somna om efter en liten runda med hunden.

Hur går det för dig??
  • Moorii

Bf+7 då och här har inte hänt något inatt. Vaknade nyss också, men 8 är helt klart sovmorgon så det är ok :) Misstänker att inget händer innan imorgon, så den stora frågan är.. Vara med i lottningen eller inte? Hur hade ni gjort?

Svar på tråden Bf juni 2018