Inlägg från: Moorii |Visa alla inlägg
  • Moorii

Bf juni 2018

Elvipe skrev 2018-07-01 08:46:53 följande:

Jag hade nog varit med, du kan ju alltid ångra dig om det skulle kännas helt fel!

Jo, det är sant. Kanske lika bra att åka dit och se vad som händer!
  • Moorii
    evve88 skrev 2018-07-01 09:17:12 följande:

Jag har blivit igångsatt båda mina förlossningar, första gick alldeles för fort och andra blev som en dröm! Jag hade nog vart med i lottningen, man vill ju bara ha ut bebis i slutet :)

Jaså! Min första tog evigheter, men nu har tappen börjat utplånas lite, så tror det skulle gå snabbare denna gång. Jo, helt klart, vill bara ha ut henne nu :) kommer säkert hamna i grupp B bara för det, men värt en chansning iallafall!
  • Moorii
    Krocki1 skrev 2018-07-01 10:15:00 följande:

Just nu har jag två värkar ish på tio minuter, fortfarande ganska oregelbundet men de gör ont.

Ringt förlossningen och tagit två alvedon, jag ska avvakta i ca 45 min och se om det blir mer och hur värkarna ter sig.

Shit, nu kommer jag ihåg smärtan. Försöker tänka att det är en bra smärta.

Åh, spännande! Nära nu, helt klart :)

Ja, tänkte samma häromdagen när ögonen började tåras av smärtan, men ett nödvändigt ont för att få träffa den lilla i magen <3
  • Moorii
    Utvandraren2 skrev 2018-07-01 11:06:21 följande:

En liten flicka kom till världen tidigt imorse!

Hade värkar 03-22, men 7-9 min emellan och bb ville att jag skulle vänta till 5. Kl 22 var jag helt utsliten och åkte in. Öppen 7 cm! Fick epidural och vila lite. Väldigt fin förlossning, värkarna hemma var faktiskt det värsta. Så lycklig nu!!

Grattis till flickan! <3 Vad länge du orkade kämpa hemma, bra jobbat! Låter som en jättefin förlossning.
  • Moorii

Nepp.. Lite onda förvärkar idag bara och blödningarna fortsätter, dock väldigt sparsamma. Sitter på östra sjukhuset nu och väntar på att få se om jag blir igångsatt idag/imorgon eller nästa vecka, lär väl veta om ca 30-40 minuter. Vill bara få detta avklarat nu, men är övertygad om att jag hamnar i sena gruppen, kommer bli så besviken :(

• Moorii

Såklart blev det den sena gruppen. Nu skiter jag i det här :( hem och deppa.

• Moorii
    Bubbel85 skrev 2018-07-02 12:00:20 följande:

Men vad tråkigt :( du får försöka tänka att det är nån mening med det. Kanske det sätter igång ikväll av sig själv, håller tummarna! Uff vet precis hur segt det är, min tjej kom bf+10. Segaste dagarna i mitt liv. Men mina värkar kom helt plötsligt kl.14.00 och fattade direkt att det var dax så det kan komma plötsligt, klen tröst men... hoppas det kickar igång i kväll!

Tack för dina peppande ord! Tårarna bara rinner här, så fruktansvärt trött på detta. Jag hoppas du har rätt i att det sätter igång av sig själv, men jag ställer in mig på igångsättning nästa måndag. Jag är tydligen inte kapabel att föda naturligt, känns så himla tråkigt bara. Usch, blev mycket mer förstörd av detta än jag trodde.
  • Moorii
    13mila skrev 2018-07-02 12:39:47 följande:

Usch, jag lider med dig... Det är påfrestande att bära ett barn 9 månader och känna sig klar, och varje extra dag efter BF är en pina och som ett hån... Hoppas att din förlossning kommer igång snart.

Har själv BF på fredag men sätter stort hopp i den studien (bor också i Gbg). Med dottern gick jag till BF +12, värkarna kom igång av sig själva men det var de längsta dagarna i mitt liv. Enda trösten jag intalar mig är att bebisen kommer ut förr eller senare, även om jag skulle föredra förr :) och att det finns 50% chans att bli igångsatt nästa vecka...

Ja, precis så är det! Tack, hoppas kan man alltid. Hoppas att du slipper gå över så länge den här gången!

På lördag gifter sig en av mina närmsta vänner, hade hoppats på att bebisen skulle vara här nu så jag kunde åka dit på vigseln åtminstone. Som det känns nu kommer jag fortfarande vara gravid då och ha två dagar kvar till igångsättning, hur sugen kommer jag vara på att gå på bröllop då?? :(
  • Moorii
    evve88 skrev 2018-07-02 13:50:34 följande:

Lider med dig :/ kan inte föreställa mig att fortfarande gå gravid nu och vara så trött på det, har fått mina barn 39+1 och 38+4 och till och med DÅ har man ju vart less..

kämpa kämpa!!! Snart har du din lilla här <3

Jag ska göra mitt bästa, tack så mycket för omtanken!
  • Moorii
    Krocki1 skrev 2018-07-02 14:09:59 följande:

Igår 22.08 kom finaste prinsen till världen. Shit vilken pärs det är att föda barn men tur att man får den bästa presenten i världen.

Vi för ligga på eftervård då jag åkt på en infektion typiskt nog. Så får antibiotika men annars mår vi toppen!

Så nu ska jag aldrig mer föda barn, räcker med två friska och jag är sååååå klar med graviditeter

Åh, stort grattis till lille prinsen!! <3 Typiskt med infektionen, hoppas du mår bättre snart!

Förstår dig helt! Hade tänkt mig en tredje eventuellt, men just nu är jag väldigt skeptisk..
Svar på tråden Bf juni 2018