Inlägg från: Moorii |Visa alla inlägg
  • Moorii

Bf juni 2018

Utvandraren2 skrev 2018-07-05 16:56:31 följande:

Ååå, grattis Moorii!!! Äntligen kom din prinsessa! :)

Nu är det bara Elvipe vi väntar på va?

Tack så mycket! :) Ja, till slut så!
  • Moorii
    evve88 skrev 2018-07-05 18:20:15 följande:

Åh äntligen!! Stort Grattis <3

Tack!! Värd all väntan <3
  • Moorii

Haha! Jag hade sett fram emot ett glas rosévin, men var både för trött och hade/har en jobbig huvudvärk så det får vänta.. Någon mer som fått huvudvärk? Det spränger verkligen och inga tabletter hjälper, börjar få panik :(

• Moorii
    Elvipe skrev 2018-07-06 06:20:55 följande:

Kan det vara en effekt av EDA som kommer o efterhand? Vet att den kan orsaka huvudvärk.

Själv vaknade jag 05.30 o kan inte somna om. Är så nervös inför min koll idag och så ängslig inför allt att tårarna bränner. Trodde inte att jag skulle bli såhär. Men kroppen är bara obehaglig nu. Jag orkar/vill ingenting längre. Googlar gångsättning och bara överöses av negativa saker som fruktansvärda värkar, akuta kejsarsnitt osv. Är fullkomligt livrädd för ks. Har haft problem med panikångest tidigare och känner att jag aldrig skulle överleva ett vaket ks. Är numer livrädd för en vanlig förlossning också. Så kände jag inte när jag snällt gick och fantiserade om bf datumet +/- enstaka dagar.

Vill bara att det här ska vara över NU. Samtidigt vet jag inte om jag törs bli igångsatt eller om jag vill/måste våga fortsätta vänta. Har sån inre stress över att bebis måste komma innan onsdag då barnvakterna till sonen åker.

Kanske kan vara det, hoppas inte det blir långvarigt..!

Jag förstår precis dina känslor, kände allt jobbigt man kan känna när jag var så långt över tiden med. Jag har ju också blivit igångsatt och trots att jag var helt omogen så gick det ändå bra, och nu är du dessutom omföderska, så det borde ju helt klart gå lättare då.

Jag tänker på dig idag, uppdatera om du orkar och vill. Håller tummarna allt vad jag har för att det blir så bra som möjligt för dig!
  • Moorii
    evve88 skrev 2018-07-06 08:48:21 följande:

Jag låg med migränliknande sprängande huvudvärk på ena sidan i 5 dagar efter förlossningen :/ eller de kom ett par tre dagar efter. Jag tog också eda, undra om det kan bero på den?? Tabletter hjälpte mig inte heller :/ drick mängder med vatten om du inte redan gör det! Jag grät mig till sömns flera kvällar pga den förbannade huvudvärken. Håll ut!!!

Uscha :( Ja, då är det bara att uthärda få helt enkelt! Hjälper ju inte med en bebis som vägrade låta mig sova inatt, hon skulle bara snutta, snutta och snutta. Till slut fick jag sova vid halv 6.. Får sova på dagarna när det går helt enkelt och dricka mängder med vatten så hoppas jag det ger sig!
  • Moorii
    Bubbel85 skrev 2018-07-06 10:58:06 följande:

Blir så sjukt irriterad på att det inte finns tunna och lösa amningslinnen!!! Allt är liksom både tajt och tjockt i tyget, hur har man tänkt där? :) jag har dock upptäckt dessa tunna ärmlösa blusar med knappar som funkar jättebra, de finns ju typ i alla butiker, är dock lite svårt att hitta de som inte är för genomskinliga men hittade några på hm iaf.

Håller med, de som designar amningskläderna kan ju inte ha ammat själv, extremt opraktiska! Hittade dock några på rean på hm som inte satt tajt. Vet inte om det var gravidkläder eller amningskläder iofs, men de går att knäppa upp halvvägs ner iallafall :) Ska dock leta efter såna där linnen, de är nog ännu bättre!
  • Moorii
    Krocki1 skrev 2018-07-06 11:26:36 följande:

Grattis

Krocki1 skrev 2018-07-06 11:29:01 följande:

Jag hade en kompis som fick extrem huvudvärk efter eda.

Tror hon fick ligg inne ett tag pga det. Men ring in till avdelningen och prata med dom.

Jag är nästan hundra på att koffein hjälper till att få bort den värsta smärtan. Men ring in och få expert hjälp.

Tack! :)

Ja, jag har pratat med dom idag, de vill att jag avvaktar några dagar och ser om det blir bättre/sämre först. Var in idag också då de glömt ge mig en spruta igår, och då fick jag lite panocod att ta ifall det var riktigt jobbigt. Kaffe och cola dricker jag en del redan. Får hoppas det ger sig snart!
  • Moorii
    Sjuttiosjuan skrev 2018-07-06 12:04:37 följande:

Jag hade det i 2 veckor!! Åt ju en hel del värktabletter pga snittet men inget hjälpte:( Drack litervis med vatten och till slut släppte det, men det var fasen segt!! Hoppas du blir av med din värk fortare.

Rosé är gott, tog mitt första i helgen. Men man är ju mindre sugen på vin än man skulle kunna tro:)

Men fy, två veckor! :( Låter riktigt jobbigt. Ja, det känns ju bra när jag ligger ner iallafall, men det är svårt att göra det under dagen tyvärr.. Hoppas på att det går över snabbt!

Jo, man är väl mer sugen när man inte får dricka något :) men ett glas ska jag iallafall ta snart!
  • Moorii
    Krocki1 skrev 2018-07-06 16:49:17 följande:

När man ansöker om föräldrapenning, ska man skriva in dubbeldag de första 10 dagarna?

Nej, pappan har tio egna dagar, det räknas inte som dubbeldagar, säger min man iallafall :)
  • Moorii

Du är en kämpe Elvipe! Vilken jobbig bm, förstår att det inte var någon vidare upplevelse. Däremot låter det ju bra att tappen är halverad och att du är öppen 3 cm! Hoppas det drar igång när som helst, annars kommer en eventuell igångsättning säkerligen gå jättebra med. Skickar all positiv energi jag kan, från en som vet precis hur du känner dig. Nu är det oavsett inte många dagar kvar av detta. Många kramar till dig!

Svar på tråden Bf juni 2018