Inlägg från: lilaemma |Visa alla inlägg
  • lilaemma

Bf juni 2018

leha87 skrev 2017-10-02 10:28:02 följande:

Hej.

Jag hoppar in här med, efter 4 månaders försök har jag äntligen plussat :)

BF 8/6, i vecka 5. Helt överlycklig så hoppas att den lilla krabaten vill stanna. Har en dotter sedan tidigare född 2014. Bor i Göteborg.

Avvaktar med att hoppa in i fb tråden.

När tänker ni höra av er till mvc?

Grattis och välkommen! Jag ringde BM direkt. Här är det hälsosamtal och provtagning så fort som möjligt - inskrivning tror jag är i v.11.
  • lilaemma
    hashtagstoltbonusmamma skrev 2017-10-02 10:55:23 följande:

Hej alla!

Fick precis reda på att vi väntar barn, har försökt ett år. Sambon är 20 år äldre än jag så har 2 underbara bonusbarn och gud vad jag längtar efter att berätta för dom!

Självklart är man nervös för missfall också men försöker tänka positivt.

(den som har något negativt att säga om åldersskillnaden kan behålla åsikten för sig själv)

Grattis och välkommen!
  • lilaemma
    leha87 skrev 2017-10-02 11:07:51 följande:

Jaha ok... Även med andra barnet?

Jupp - om allt går bra blir det här mitt fjärde...
  • lilaemma
    Femblirsex14 skrev 2017-10-02 13:05:35 följande:

Hej! Fick reda på att vi väntar barn för en v sedan. Bf 2-3 juni. Har fyra barn sen innan och aldrig haft missfall innan vi försökte med femman. Haft två-tre MF nu så kan omöjligt slappna av eller glädjas ????. Nog för att jag denna gång mår skit(är ju bästa tecknet). Trött som sjutton. Känner mig sjuk! Yr, ont i brösten, öm i brösten, molnande verk, illamående ... Men tröttheten är värst! Orkar eg inte jobba! När ska man berätta? Är så rädd att det ska gå åt hel.. igen ju..

Har haft totalt 10-12 tidiga mf och har 3 barn, så vet känslan... Statistiskt sett blir ju 1/4 graviditeter mf - så på 4 barn bör du ju ha minst ett mf. Och nu har du haft två /tre så då borde den här gå bra! Håller tummarna!
  • lilaemma
    Femblirsex14 skrev 2017-10-02 14:13:15 följande:

Men så många tidiga MF? Tufft! Har det varit typ i samband med mens? Jag har haft två sådana vad jag tror. Sist i v9 och då var det verkligen som ett riktigt mf????

De flesta har varit så tidiga Runt mens eller veckan efter, men de senaste två var senare v.6 och v.7. Det är klart tuffare ju längre man gått...
  • lilaemma
    Snöregn skrev 2017-10-03 11:12:32 följande:

Jag ringde Bm idag och skulle få en tid hemskickad samt namn på den jag ska gå hos. :) Sa att jag ville bara komma på inskrivningen. Känner att jag inte behöver gå på församtalet. :) den här gruppen på facebook. Ser andra när jag går med i den? Att de kan komma upp i deras händelser och syns den på min sida att jag är medlem i en gravid grupp? Isåfall får jag vänta någon månad till. :)

Nej, det är en hemlig grupp så bara de som är med kan se vilka andra som är med. Inget hamnar synligt för någon utanför gruppen...
  • lilaemma
    Finalinagävle skrev 2017-10-03 11:22:57 följande:

Hade missfall den 1/9 började med en molade värk i sidan av svanken och äggstocken, sen tre dagar senare kom bruna flytningar, idag började det göra ont i vänster sida igen jag är så jävla rädd och orolig !! Nu väntar jag bara på blödningen, skillnaden denna gång är att gravtesten är så starkt posetiv och alla test jag gjorde förra gången så var det så svaga plus så det knappt syntes, åh vad jag hoppas att jag inte får missfall igen, jag tror inte jag klarar av det igen. Har en dotter på 3 år oxå

Det är väldigt vanligt att det drar, spänner och hugger i början. Även mensvärk är vanligt. Tycker du ska försöka lita på testen - stiger de är allting med största sannolikhet bra.
  • lilaemma
    Finalinagävle skrev 2017-10-03 12:13:08 följande:

Ja jag får försöka tänka posetivt, tänker göra ett test imorgon för att se om de är lika starkt eller svagare ! Min mage är kaos, och så blev den innan missfallet, lös mage typ, har dock en kraftig ibs men med denna molade värk i svanken kom även bajseriet. Aja kan bara vänta och se

Ja, tyvärr är det inte mycket annat man kan göra. Har också dålig mage och har också haft det i samband med mf, men än så länge verkar det gå bra här... Bara vänta och se som sagt...
  • lilaemma
    Millagrstrom skrev 2017-10-03 15:42:23 följande:

Tjena brudar.

Har en fundering.

Tog precis ett digitalt test med veckoind.

Fick gravid 2-3.

Jag är fundersam och så himla nyfiken just nu då jag hade mens sist mellan 6-12/9,äl-dag enligt min app 23/9.

Jag har BIM på lördag 7/10 och jag plussade redan i söndags BIM-6 starkt positivt på CB early(morgonurin)

Svagt svagt positivt på BIM-9 med rfsu(ej morgonurin)

Och nu med digitalt,och hade hållt mig enbart 1 timme.

Har jag haft äl tidigare (direkt efter mensen) eller har jag bara mkt hcg? Haha

Kan det vara tvillingar tro? :)

Man kanske ska ringa och boka tid för vul om ett par veckor?

Jag är helt i chock redan,och skapligt nervös.

Efter mitt ma i augusti är jag livrädd att myran inte vill stanna denna gång heller. Men jag får tänka positivt :)

Enligt min app går jag in i vecka 5 imorgon (:

På vilket sätt har din app koll på din äl? Testar du temperatur och ältest eller är det bara på tidigare cykler den baserar sig? Troligast är nog tidigare äl eller att du har höga och bra hormonhalter, men spännande är det allt ;) ( eftersom du fick starkt plus så tidigt skulle jah mer luta åt tidigare äl - tvillingar implanteras ju inte tidigare, men kan, ibland, öka snabbare... Även om de inte alltid gör det...)
Svar på tråden Bf juni 2018