Bf juni 2018
Det finns ju fortfarande tid kvar men jag som har fullt upp med fyra barn till tycker det är skönt att ha allting färdigt i god tid innan.
Det finns ju fortfarande tid kvar men jag som har fullt upp med fyra barn till tycker det är skönt att ha allting färdigt i god tid innan.
Var hos bm idag igen. Alla värden var super. Alltid lika skönt :) vad har ni för SF mått nu? Mitt började gå nedåt men var normalt sa hon :) lillan ligger i tvärläge och verkar inte ha några planer på att vända sig nedåt. Börjar bli läskigt trångt däruppe där hon ligger så hoppas verkligen hon vänder sig snart! Hur ligger era små?
Mitt sf-mått har knappt ökat på senaste tiden, så nu skickar bm mig på tul i eftermiddag. Är lite orolig för att det ska vara något fel, även om jag känner bebisens rörelser och hjärtljuden lät fina. Någon som varit på tul och kan lugna mig?
Min lilla hade äntligen vänt sig med huvudet nedåt. Skönt! En sak att slippa tänka på.. Bm tyckte också jag ska åka in på första värken eftersom de gick så fort med sonen och hon garanterade att de kommer gå väldigt fort denna gången. Nervöst! Har inte skrivit förlossningsbrev än så hoppas hon håller sig inne ett tag till!
Har alla packat bb väska nu? Vad har ni för SF mått nu?
Har 34, är i vecka 36
Ja de kändes jätteskönt!! Ligger din i säte?? Det kommer säkert gå bra, hör av dig sen vad hon sa!!
Ja det äe Mysigt att ha väskan packad :) stolen får följa med i bilen också snart tror jag :)
Precis varit på vändningsförsök som tyvärr misslyckades:( Nu ska jag på röntgen om några timmar för att se om mitt bäcken är tillräckligt brett för att ändå ge mig på en sätesförlossning.
Är det helt bananas att ens fundera på det med första barnet? Dom har en proffsgrupp på mitt sjukhus så jag känner mig ändå rätt trygg med det. Men så himla svårt beslut..
Ni som gjort snitt, har det gått bra? Och har någon fött i säte? Åhhh, hatar att fatta beslut!!!
Huu! Jag har ingen erfarenhet av varken sätesbjudning eller kejsarsnitt men hade valt kejsarsnitt alla gånger. Jag hade aldrig utsatt mig och barnet för de riskerna som en sätesbjudning kan innebära och jag har ändå fött flera gånger. Har enbart hört ett kejsarsnitt som gått dåligt då såret blev inflammerat efteråt men det åtgärdades ju snabb.
Nej man får ju förutspå att dom inte gör det men jag har alltid blivit rädd när jag hört ordet sätesbjudning, kanske jag som är extra nojig? :-S
BM i tisdags 22/5
V 36+5
Hjärtljud 140
SF 35
Blodtryck 140/90
Vikt + 10 kg
Bebis i säte men rörlig
Jag gjorde ett akutsnitt sist, bebisen kom inte ut och det visade sig sen bero på att jag har för trångt bäcken. Denna gång blir det planerat snitt och det känns helt ok, klart jag skulle vilja gå igenom en vaginal förlossning men för mig som inte har något val är det bara att gilla läget och det är inget jag har ångest över. Snittet gick bra sist och jag har inte haft strul med det sen. Gå på din magkänsla och gör det som känns bäst för dig :)