Bf juni 2018
Är det någon mer än jag som fortfarande mår illa? Blir vansinnig. Kan inte resa mig ur sängen utan att klökas.
Är det någon mer än jag som fortfarande mår illa? Blir vansinnig. Kan inte resa mig ur sängen utan att klökas.
Gott nytt år allihopa!
Hur mår ni alla nu och vilken vecka är ni i?
Jag är i vecka 15, 14+2, mår rätt bra nu. Mår endast illa om det gått extremt långtid sedan jag ätit. Är ff lite trött på kvällarna. Brösten är väldigt spända endast på morgonen. Annars har jag inga symptom.
Längtar tills jag kan lyssna på hjärtat och kika på UL
Jag börjar känna bubbel och nå slags rörelser i magen (små fiskar), precis under naveln som jag tror är från bebben. :) Är i vecka 16. Känner ni nånting?
Jag börjar känna bubbel och nå slags rörelser i magen (små fiskar), precis under naveln som jag tror är från bebben. :) Är i vecka 16. Känner ni nånting?
Skönt att allt såg bra ut beme! :)
Måste fråga er omföderskor angående det här med svullen mage pga tarmar.. Fick det i förra graviditeten med, men upplevde då att det la sig nån gång efter vecka 13. Nu har jag sett ut som att jag är gravid i vecka 20 sen i vecka 12 och magen har inte gått ner alls. Magen blir större hela tiden också, men det mesta är ju inte bebismage (vecka 16 nu). Har det varit så för någon annan? När gick svullnaden över till bebismage?
Ja, den blir lite mer spänd på kvällarna! Haha, jadu, hoppas verkligen att det lugnar ner sig :P syns tydligt iallafall, fick kommentaren "väntar du en till?" från en förskolepedagog under min sons inskolning nu, och det känns som att det ska en del till för att en främling ska våga fälla den kommentaren :)
Hej alla lyckliga blivande föräldrar! Hoppar gärna in i den här tråden , har BF 30/6. Mitt andra barn men det va 8 år sedan nu???? Fick reda på för 2 v sedan att jag va gravid, har haft " mens" ända till nu så det känns lite som en chock att jag är 15+6 , va så klart orolig efter att jag blödigt regelbundet , men gjort två vul och alt såg perfekt ut va de kunde se och jag har inte " mens" längre! Min mage har blivit enorm på bara 2 v. Har haft problem med förstoppning hela livet så tänkte inte så mycket på att jag var uppsvälld, tills min sambo da att det var nog dags att göra ett gravtest, för jan tyckte jag va lite för stor för lite förstoppning????Försökt få syskon i 5 år men på grund av min endometrios sa gyn att mina chanser var väldigt små på naturlig väg! Intressant att läsa alla era inlägg och längtar bara mera???? Rul har jag den 5/2! Allt jar gått så fort att det är svårt stt ta in, de positiva är Att väntan inte blir så lång. ????
Måste bara visa... Min mage i 15+5. Kanske bara jag som tycker den är stor?
Hej! Jo dödligt trött och mått illa! Men jag är sjukskriven för psykisk ohälsa så har inte reagerat så mycket över de, illa har jag också mått men lider av fruktansvärda gallbesvär, så har ätit en hel del primperan.som tur ofarligt för bebis! ????
Usch nån mer som är förkyld? Har hemsk hosta (har astma med) och sååå ont i halsen, huvudvärk och orkar ingenting. Vart dålig sen innan nyår.. var aldrig sjuk när jag väntade sonen? Nån som vet om de tar extra lång tid att bli frisk när man är gravid? Ätit alvedon nu i 10 dagar, inte konstant men nån om dagen, känns ju sådär för lillan i magen :/