Inlägg från: kindofnothing |Visa alla inlägg
  • kindofnothing

Bf juni 2018

Jag är så galet trött o less såhär BF +9. Gråter flera ggr per dag o kroppen värker. Trodde aldrig jag skulle tycka det var SÅHÄR jobbigt att gå över men är verkligen tufft. Försöker hitta på smågrejer för att få tiden att gå det är mer väntan o smärtan som är jobbig. Och att jag legat vaken mellan 1-7 inatt med förvärkar (4 tillfället med regelbundna kraftiga förvärkar, haft natten till i onsdags, fredags, lördags o nu inatt).

Allt såg ju moget o bra ut för en vecka sen när BM gjorde hinnsvepning så jag vet inte vad som händer.

Förra hade jag visserligen havandeskapsförgiftning o läkaren grävde ordentligt vid undersökningen men det var mkt lättare när vattnet gick dagen efter BF

• kindofnothing
    Krocki1 skrev 2018-06-25 07:41:44 följande:

God morgon tjejer.

Jag har börjat sluta bli besviken varje morgon nu för att inget startat på natten.

Tror ni att det hjälper att vara mer aktiv för att starta förlossningen? Ut och gå i den mån det går osv?

Förra graviditeten var jag mkt mer aktiv och hon kom 10

Dagar tidigare. Denna har jag varit ?duktigare? i hemmet men vilat massor.

Jag ska ringa min Bm idag för att se om man kan få en igång sättningstid nästa vecka. Om sånt är möjligt.

Mina krämpor börjar göra mig deppig, inte likt mig.

Jag vet inte vad som hjälper riktigt.. med sonen gick vi riktig långpromenad samma dag vattnet gick men då hade läkaren gjort en ordentlig hinnsvepning (eller liknande) som sagt. Nu har jag försökt gå så mkt det går (tyvärr är det Max 500 m pga foglossning) men det har inte hjälpt.

Gillar inte heller att känna mig deppig, brukar kunna vända det mesta positivt men nu är det bara till att inse att energin är helt slut. Uppepå de ska man dessutom genomgå en förlossning, hur ska det gå???
  • kindofnothing
    Moorii skrev 2018-06-25 12:32:01 följande:

Vad typiskt att du blev sjuk! :/ nej, det är klart att igångsättning inte är det roligaste, men känns ok för min del eftersom jag blev igångsatt sist, för antar att jag ändå blir det denna gång och då kan jag lika gärna ta det en vecka tidigare.. Kan tänka mig att det tar emot mer om man redan haft en förlossning som startat naturligt. Ja, det är fruktansvärt att gå över, varje dag känns verkligen som en vecka :/

Hur upplevde du igångsättningen förra ggn? Hur gick det till?

Är det ngn annan som blivit igångsatt? Upplevelse?
  • kindofnothing
    Moorii skrev 2018-06-25 20:19:45 följande:

Alltså nu vet jag inte vad jag ska tro. Har haft ihärdig mensvärk sen sent i eftermiddag och nu när jag var på toaletten kändes det som en värk, inte jätteond, men mer än jag känt innan iallafall. Det är som ett konstant tryck nere i bäckenet. Vet inte om jag ska våga hoppas på något eller inte. Eller så kanske det är bebisen som fixerar sig? Jag kände aldrig någonting då jag väntade sonen, så allt är nytt för mig.

Åh hoppas det är igång för dig :D

Skönt att igångsättningen upplevdes ok. En andra borde väl gå snabbare när kroppen gjort det en gång innan?
  • kindofnothing

Här har det sen en stund tbx läckt ngt, till slut orkade jag pallra mig upp (sov äntligen liiite) o trosskyddet var fullt o lite rosa. Hoppas på sipprande vatten. Ringde förlossningen men eftersom jag har mvc tid idag kan jag avvakta den så får vi se var detta tär vägen. Bf +10 så blir glad om det startat

• kindofnothing
    Orolig över barn skrev 2018-06-25 19:52:16 följande:

Jag blev igångsatt med andra barnet på BF. Om själva förlossningen har jag varken positiv eller negativ åsikt.

Men efteråt blev det så att alla prover de har tagit på sonen visade fel resultat. Från blodvärde till hörseltest verkligen ALLA prover var det något fel på. Varenda prov fick de ta 2-3 gånger tills det blev bra. De har tagit så många blodprov, de har stuckit honom massor :( :( Sen fick han gulsot och vi fick stanna på förlossningen en vecka och han solade massor.. vi fick åka tillbaka flertal gånger på kontroll också. :(

Om det beror på att han var inte redo att komma ut än? Vet jag inte . Den hela har kanske inget att göra med att jag blev igångsatt ...

Men det var en jobbig start jämfört med dottern som föddes naturligt och där allt var så fint så bra och vi fick komma hem efter ett dygn.

Som jag sagt det är kanske helt irrelevant men det är det som jag kommer ihåg om igångsättning. Just därför har jag inte ens tagit upp det med min BM den här gången. Jag vill att det ska starta av sig själv.

Åh det är så jobbigt när inte prover o så blir rätt! Frågan är ju om det hade blivit så även om du inte blev igångsatt, går ju aldrig att veta riktigt :(
  • kindofnothing
    Orolig över barn skrev 2018-06-26 05:44:29 följande:

Hoppas hoppas hoppas! Jag håller tummarna att det är på Gång för dig nu.

Sen är det min tur :) BF + 7 idag. Inget som tyder på förlossning tyvärr. Jag har haft regelbundna sammandragningar från och till flera ggr i helgen. I söndags var jag på kontroll på förlossningen. Livmodertappen var helt omogen o öppet 1 cm (som är vanligt som omföderska) så jag ställde in mig att det blir ingen bebis under den här veckan. Men man hoppas ju ändå.

Tack, jag tror det. Börjat få värkar. Kmr inte ofta men när de kör gör de ONT.

Hoppas verkligen det är din tur sen. Så himla segt att gå över!
  • kindofnothing
    Orolig över barn skrev 2018-06-26 22:36:55 följande:

Hur hår det?

Hon kom 11.36, helt fantastisk förlossning som tyvärr avslutades med att hon fick i sig av vattnet hon bajsat i. Så hon får hjälp med andning osv o vi blir kvar ett tag på sjukhuset.
  • kindofnothing
    Moorii skrev 2018-06-28 05:58:11 följande:

De försvann såklart :( Sovmorgon fick jag inte heller fast det var min tur, så nu är jag på ännu sämre humör. Suck.

Vilken otur! Jag hade ju också sådär flera ggr o så var jag rädd att det skulle gå fort när det var andra. Men sen nu när det väl var riktiga värkar, då kändes det helt annorlunda. De satt mer runt om magen o vid varje värk kände man liksom att kroppen jobbade. Jättesvårt såklart att veta. Vi åkte extra tidigt eftersom vi tänkt åka till Varberg (tur det var fullt där!) O lämna sonen på vägen. Lämnade honom halvvägs till Varberg till barnvakt sen åkte vi till Östra. Värkarna gjorde ont men kom bara var 4-6 minut. Var öppen 6 cm så var fullt tillräckligt o sen är hon ute 3.5 h senare.

Tack för alla grattis <3
  • kindofnothing

Till er som kämpar på övertid: fy jäsiken vad jag lider med er. Var bland de 10 segaste dagarna jag upplevt trots midsommar o att vi försökte sysselsätta oss. Snart är era bebisar här, lovar.. känns ju inte så o man tror man ska vara gravid för alltid.

Svar på tråden Bf juni 2018