beme skrev 2018-04-02 21:42:39 följande:
Det gjorde du rätt i! ;) Ja det blir lite mera verkligt när man donar i ordning - snart är det dags för förlossning och en mini-människa kommer till familjen <3
Har du - och ni andra här i gruppen - införskaffat böljor, tvättlappar och vidare smått och gott, eller är det främst kläder och möbler som haft fokus hittills? Här hemma har vi varit så "realistiska" med vad vi behöver, att vi nästan gått till underdrift med inköpen hittills, haha, men dags att sätta fart med det sista nu.
Jag fick inte heller någon extra tid utan tror dom som standard väntar till nästa tillfälle för att se hur man ligger till då, om det inte är sent i graviditeten. Det kanske inte händer allt för mycket förändringar än?
Jag är i vecka 33 imorgon och har inhandlat vagn, lite kläder, bärsele och sånt. Säng, babyskydd och badbalja får vi låna. Har inte börjat med "smågrejerna", dvs blöjor, tvättlappar, salvor och sånt. Jag kommer jobba till två veckor innan bf, och räknar iskallt (och kanske lite naivt) med att jag kommer hinna fixa det mesta då. Mår väldigt bra i min graviditet och tränar som vanligt, så jag tänker att jag kommer att orka fixa med en del inhandling mot slutet. Skulle jag bli helt slut eller om bebisen kommer för tidigt så har man alltid vänner och familj som kan hjälpa till och åka och handla ett paket blöjor tänker jag.