Inlägg från: Lojsj92 |Visa alla inlägg
  • Lojsj92

Bf juni 2018

MaTik: Bf: 29/5, inga barn sedan tidigare

beme: Bf 2/6, inga barn sedan tidigare

Bubbel85: Bf 12/6, 1 barn

Kia82: Bf 12/6, 4 barn

Lojsj92: Bf 13/6, inga barn sedan tidigare

Sjuttiosjuan: Bf 13/6 inga barn sedan tidigare

Moorii: Bf 24/6, 1 barn plus en bonusson

wibblywobbly: Bf 9/6, inga barn sen tidigare

krocki1: Bf 30 juni, 1 barn

• Lojsj92
    Kia82 skrev 2018-05-06 15:39:21 följande:

Upptäckte en liten bit av slemmisen på toaletten nyss så det händer grejer här. Dock så har jag inga förhoppningar om att lillen kommer innan bf för slemmisen har kommit ut i små bitar under flera veckor med tidigare barn också och med dom har jag gått över.

Spännande med att en liten bit försvunnit!! :) Hur vet man att det är slemproppen som kommer? Är det som man tänker sig verkligen slemklump istället för flytning? Som förstföderska är det många frågetecken :)
  • Lojsj92
    MaTik skrev 2018-05-08 13:00:16 följande:

Tack för alla svar! Det gick jättebra, flödet och fostervattenmängden var helt normala. Bebisen ligger runt 10% under genomsnittet, men det är ju inom normalspannet så det fanns ingen anledning till oro enligt bm. Hon tittade väldigt länge på magen, så jag hann bli rejält orolig, men det var bara svårt att få en bra vinkel tydligen. Jätteskönt!

Gott att det såg bra ut :) Vad är ditt sf-mått nu och vilken vecka är du i? Jag har också "litet" sf-mått men har inte fått åka på något tul än iallafall och jag är i vecka 37 idag. 
  • Lojsj92

Vad har ni haft för hjärtljud under era besök och vet ni vad ni ska få för kön? Många av mina nära och kära "tror" på det där med att bebisens hjärtljud i magen visar vilket kön det är - att under 140 så är det en pojk och över 140 så är det en flicka. Bara intressant att se hur väl det stämmer överens med oss här inne :D

• Lojsj92
    Kia82 skrev 2018-05-19 05:39:57 följande:

Hur har ni det med sömnen?

Jag la mig 22.30 igår, vaknade och var på toaletten kl 00.30 02.00 och 04.00. Sedan kl 04.00, alltså i 1,5 h har jag legat klarvaken. Jag blir tokig, t.o.m bebis sover!! Mår illa som bara den och igår fick jag ett tryck i magen som jag inte haft tidigare så kroppen börjar att förbereda sig allt mer.

Börjar bli tungt med sömn här med.. eller tunnt rättare sagt :) jag vaknar säkert 20 gånger per natt och behöver iofs bara kissa 1-2 gånger men det blir ingen sammanhållen sömn alls! När det nu dessutom varit 25 grader när man går och lägger sig så gör det ju inte saken lättare att få sova...
  • Lojsj92

BM i torsdags 24/5

V 37+0

Hjärtljud 130

SF 33 (fortfarande liten..)

Blodtryck 120/80

Vikt + 12kg

Bebis huvudet ner men ruckbar :) fick åka in igår fredag och kolla på ultraljud då bm var lite osäker om bebis hade spetsig rumpa vid revbenen eller om det var huvudet. Haha :) Men huvudet var ner så det är skönt!

• Lojsj92
    evve88 skrev 2018-05-28 09:16:10 följande:

Idag är jag tröttare än en zombie... tur de är sista jobbveckan! Räknar ner dagarna :) har ni andra slutat jobba än? Eller när går ni?

Då är vi två! Sjukt trött de senaste dagarna och inte blir det bättre.. Men jag jobbar också sista veckan nu så det känns skönt att snart få vara hemma :)
  • Lojsj92
    MaTik skrev 2018-06-05 15:51:09 följande:

Hej! Igår kom en liten pojke till världen. Mina värkar kom aldrig igång ordentligt efter att vattnet gick, så vi fick åka in för igångsättning i söndags kväll. Hade lite egna värkar då, men de gav inte så mycket effekt, så fick värkförstärkande dropp. Förlossningen tig lååång tid, vi skrevs in kl 18 och han föddes 12:45 dagen därpå. Men allt gick jättebra! Jag kände mig stark hela tiden och behövde aldrig mer än lustgasen. Krystfasen var dock hemskt jobbig. Men han och jag mår bra och han är så fin!

Åh vad härligt att han äntligen är här! :) Stort grattis!! :)
  • Lojsj92

Har också varit hos bm idag och allt såg bra ut :) Bebis ruckbar nu istället för rörlig som för 10 dagar sedan så det går väl åt rätt håll iallafall. Har era fixerat sig?? Eller om ni fått tidigare, har det alltid fixerat sig då?

6 dagar kvar till bf men förväntar mig att gå över eftersom jag är förstföderska. Dock har jag haft förvärkar, mer och mer för varje dag så man kan ju hoppas :)

• Lojsj92
    Bubbel85 skrev 2018-06-07 16:07:16 följande:

Har också varit till bm idag. Gått ner 1kg och minskat SF-mått med 0,5cm sedan förra veckan :/ nån annan som har samma? Blir lite nojjig men bm menade att det är normalt. Är i 39+2

Jag hade gått ner 1 kg jag med sedan sist och SF-måttet är lågt fortfarande, 34 cm. Tydligen inte ovanligt att man går ner i slutet?? Hört många som gör det, antingen stannar upp eller går ner lite..
  • Lojsj92
    Emmy85x3 skrev 2018-06-11 11:50:25 följande:

Jävla skit, vaknade inatt kvart i två och hade bara känslan att nu är de dags. En halvtimme senare kommer molvärken i magen och går bak i ryggen, yes tänker jag tjänar en vecka tidigt Fortsätter komma värkar ganska regelbundet med 5-10 min mellan varar ca minuten. Sen minns jag att om man tar Alvedon så försvinner ofta pinvärkar men inte riktiga värkar, så jag knallar ner i köket och tar en Alvedon för lurad ska jag minsann inte bli! Värmer vetekudde som jag lindar runt magen och somnar. Vaknar igen kvart i 6 då har värkar avtagit. Pratar iaf med sambon som ska på jobb och säger att jag ringer om det blir något mer... Kollar lite på mobilen och somnar om igen. Fan å, va snuvad jag känner mig

Precis så har jag också haft inatt! Avtog lite i några timmar nu på morgonen så det blev bara någon värk i timmen men nu börjar det stråla bak i ryggen också när det kommer en värk så jag börjar våga tro och hoppas på att det är på g!
  • Lojsj92
    Emmy85x3 skrev 2018-06-11 13:08:32 följande:

Åh jag håller tummarna att det drar igång för dig För mig stanna de totalt Har inget tålamod överhuvudtaget och min äldsta (11år) har redan retat mig till vansinne, blir en bra dag detta... Not!

Hoppas det ändrar sig för dig och kommer igång igen!! För mig är det inte heller "livat" direkt. Kommer någon värk några gånger i timmen men de håller i längre nu.. man vill ju bara att det ska bli regelbundet och kännas ordentligt så man vet att det är igång på riktigt! Usch stackare.. håller tummarna för att det drar igång för dig igen så dagen känns bättre ????????
  • Lojsj92

I tisdags kväll kom den en liten prinsessa till oss efter en lite jobbig förlossning med pannbjudning. 3555 gram och 50 cm lång flicka, helt perfekt. ?? nu njuter vi på BB och ammar för fullt! Men oj vad lite sömn det blir speciellt nu andra dygnet när lillan vill äta/suga mer på bröstet. Tur man har någon slags onaturlig energi :)

• Lojsj92
    Kia82 skrev 2018-06-14 06:57:23 följande:

Grattis, så underbart! Pannbjudning har jag ju hört talas om dock har jag inte råkat ut för det själv med mina fyra, tror inte att det är helt vanligt va?

Själv blir man lurad här varenda dag men nu får det väl ändå snart vara för en själv också att föda, är ju trots allt på bf+2 idag. Igår hade syskonen pepptalk med magen och min yngsta dotter lovade bebis en present om han kommer ut snart, såå sött!

Nej det är tydligen väldigt ovanligt, men det gick det med! :) Bara att hon blev en del svårare att få ut eftersom det blev ganska mycket bredare. Så förhoppningsvis lär det inte ske igen för mig om det blir fler barn ;)

Åh usch jag lider med dig.. Väntan är så lång!! Och dagarna går ju bara saktare och saktare. Men åh vad gulligt! Hoppas det hjälpte så bebis kikar ut snart :)
  • Lojsj92
    Sjuttiosjuan skrev 2018-06-14 20:24:59 följande:

Nu är vår tjej här! Blev snitt ändå för mitt BT gick bananas och dom ville inte riskera att vänta. Har gått toppen och hon mår finfint!

Lycka till nu brudar!

Stort grattis! :) härligt!
Svar på tråden Bf juni 2018