Bf juni 2018
Hej alla!
På tisdag är det äntligen dags för mitt planerade snitt. Det blir bebis nummer 3 och vi har ännu inte köpt några grejer till hen...
Undrar om tips på bästa gravidkudden. Ja det är lite sent med 5 dagar kvar men man kan väl ha den efter bebisen kommit också?
Sen undrar jag om någon provat självgungande vaggor - är de användbara? Det här blir vår sista bebis och jag vill göra det så lätt som möjligt för mig själv - så alla tips på "oumbärliga / onödiga men trevliga" + bästa gravidkudden mottags tacksamt!
Håller med övriga att gravidkudden/amningskudden "bbhugme" är värd varenda krona. Svalkar skönt att ligga mot! Jag kommer nog fortsätta sova med min efter graviditeten..
Har inte köpt någon självgungande vagga, då två vänner haft sådana och deras bebisar hatade dom. Nu är det nog väldigt individuellt som med precis allt annat - men just att dom kostar en del gör att jag inte vågat.. :/
Sen vet jag inte om du tänkt något över bärdon? Vi fick en ringsjal, sen har vi även köpt en bärsele. Bärselen tror både jag och maken kommer bli mycket använd då den var tunn, sval och suuuuperlätt att justera :) Och väldigt ergonomisk.. Tror jag kommer använda den mycket till amning då jag har svag rygg och behöver bärhjälp. (Bärselen är en "tula free to grow" som vi köpte på esterochharry.se/)