Bf juni 2018
Så härligt ändå att ha ett datum! Hoppas allt går bra. Imorgon har du din lilla
Så härligt ändå att ha ett datum! Hoppas allt går bra. Imorgon har du din lilla
Var på hinnsvepning och inskrivning för snitt nu på dagen men vi bestämde att skjuta på snittet tills på måndag för att ge hinnsvepningen en chans att få effekt. Så nu är det bara att vänta och se!
Ok, mest snopna situationen hittills. Igår badade jag och tyckte att det kändes obekvämt ner mot svanskotan, som ett tryck nedåt jag inte känt innan. Samtidigt upptäcker jag små slemmiga trådar som flyter i vattnet och upptäcker att det är en del av slemproppen (har inte gått alls innan för mig). Glad i hågen känner jag efter tappen och märker att det iaf hänt en hel del de sista dagarna. Börjar såklart känna efter minsta värk och tycker mig känna mensvärk och får känslan att INATT HÄNER DET. Går och lägger mig och vaknar kl.03 av att sängen är klassblöt, jag badar i vätska!!! Skyndar mig upp och på toa och märker att mina trosor är klassvåta, överallt utom i grenen?!?! Går tillbaka till sängen och upptäcker att vår dotter som ligger mellan oss kissat ner hela sängen.. jahapp.
Nu är vår tjej här! Blev snitt ändå för mitt BT gick bananas och dom ville inte riskera att vänta. Har gått toppen och hon mår finfint!
Lycka till nu brudar!
Följer er tjejer och hoppas ni kommer i mål snart, jobbigt att bara vänta! Vi har kommit hem och kämpar på med amningen, inte helt lätt men antar vi kommer på knepet snart:) Galet hur man kan älska en liten varelse så mycket..
Kram på er!
Vad skönt att vara hemma! Amningen är tuff, det hade jag svårast med av allt. Ge det 2-3 veckor, då började läget stabilisera sig :) En stadig amningskudde var räddningen för mig! Underbart att få mysa med liten bebis, längtar så mycket!
Här sitter man inne på förlossningen, fick kraftig huvudvärk och ännu högre blodtryck.. sitter just nu uppkopplad mot kurva och kollar Hur bebis mår. Känner i hela kroppen att trycket är högt, så äckligt.. hur går de för er andra?
Ja jag fick högt med sonen, blev igångsatt när jag hade 160/110 med honom i v 39+1, nu var trycket 160/95.. hade hoppats på att slippa högt tryck denna gången men denna gången har jag i alla fall klarat mig längre...
Hur gick snittet? Var du vaken?
Åh så underbart för er att ha er lilla skatt här <3
Skönt ändå att vara vaken och se underverket direkt!!
Dom har massor att göra här men har lämnat blodprov och urinprov nu. Sitter i ett rum nu och väntar på läkares bedömning och svar på prover!
Håller tummarna att snittet läker fort <3
Jag åkte in för en koll pga två mindre blödningar imorse och några timmar senare blev det akut snitt, och jag har blivit mamma!!! Pojken är lite liten och har lågt blodsocker så vi får vara på BB och får lite extra behandlingar.
Ja nu blev jag inlagd här med blodtrycks medicin och blir eventuellt igångsättning imorgon! Såååå nervös.
Ligger en mamma här i rummet nära och krystar för fullt och jäääääävlar vad hon skriker. Blir man ju inte mindre nervös....!! Även om man gjort de förr. Mannen är hemma och roddar med barnvakt och kommer hit snart igen. Känns skönt att dom har koll!
Igår kom hon En dag före beräknat. Vi mår bra och förlossningen kan jag inte klaga på... Bor på patienthotell nu och ska göra några dagar i våran egen bebisbubbla <3
Tack för allt stöd man har fått här inne och lycka till när det är dags för er, fina starka kvinnor <3
Vattnet har gått nu på morgonen, inväntar sambon som är Påväg hem från jobb så ska vi åka in på kontroll, bebis högt o rörligt så därav kontroll direkt. :) äntligen händer något! Bf+12!
Nu börjar det hända grejer i tråden:)Grattis alla nyblivna mammor och upp med hakan ni som väntar!
Det blev bebis inatt, helt otroligt! Ringde förlossningen, fast jag inte trodde det var på gång riktigt ännu och hon sa välkommen in. Tänkte först att vi väntar lite, men sen kom värkarna igång ordentligt, så svärmor fick skynda hem till oss! Vi fick rum på förlossningen och jag hade svinont och bad om epidural direkt :P bm bara, du kan väl ta lustgas så länge..onda ögat och sen kom läkaren rätt fort! Var öppen fyra då jag kom in, två-tre timmar senare var jag fullt öppen! Inte konstigt det gjorde ont. 01:55 kom hon äntligen ut, lilla tösen. Helt fantastiskt att få upp henne på magen <3 Sprack ingenting och mår jättebra. Grym förlossning!
Haha! Jag hade sett fram emot ett glas rosévin, men var både för trött och hade/har en jobbig huvudvärk så det får vänta.. Någon mer som fått huvudvärk? Det spränger verkligen och inga tabletter hjälper, börjar få panik :(
Det här med amning, av nån konstig anledning har jag hela tiden haft en taskig mjölkproduktion och senaste veckorna har jag bara fått ut 10-30ml mjölk vid varje pumpning och ibland kommer det bara några droppar. Jag har ändå ammat varje gång innan han har fått ersättning och pumpar efter varje måltid, nätter som dagar. Jag har varit riktigt envis och försökt få igång mjölkproduktion för jag vill så gärna amma! Känner mig riktigt ledsen för att det inte fungerar och hur kan man ha för lite mjölk? Såå tråkigt.. :( Mjölken innehåller ju så bra ämnen för barnets immunförsvar.
Slutade amma för 4 dagar sen och nu har jag inte pumpat på 2 dagar. :( Brösten känns helt normala, inge ont eller svullnad och sonen märker ingen skillnad. Han var alltid så otålig och irriterad vid amningen för det kom ut så lite mjölk. Han är helnöjd med Calma flaskan och blir mätt och belåten efter varje måltid och snuttar aldrig efter bröstet, men jag känner mig ändå så butter. Ville ju verkligen få igång amningen.
Vår lilla tjej sover rätt mkt på kvällen men sambon matar henne vid 24.00 när han går och lägger sig och jag försöker gå och lägga mig lite tidigare. Sen sover hon till typ 03.00 då jag går upp och matar henne, då äter hon typ i sömnen, sen byter jag bara blöja och sen sover vi igen:) Vaknar igen vid 06.00 och då ammar jag lite i sängen och så får hon sova kvar där med mig tills vi går upp vid 8-9. Eftersom vi mest ger ersättning så matar sambon mest på dagarna men på nätterna vaknar jag ändå så tycker det känns onödigt att väcka honom,fast han säger att jag gärna får. Tänker att jag lika bra kan vänja mig att klara nätterna själv eftersom han ändå börjar jobba nästa vecka:)
Har era små fått Rotavaccin? Vår tjej fick igår och hon verkar ha lite ont i magen och bajsar typ rinnande grönt bajs idag..
Våran grabb fick vaccinet igår och vi var beredda på att han kunde bli lite kinkig och få ont i magen, men han är helt vanlig. Han bajsade igår natt och bajset var lika som tidigare.
Barnmorskan sa att det är helt normalt med lite knip i magen, men om barnet blir otröstlig och ser ut att ha väldigt ont så ska man träffa läkare på en gång. Hon nämde dock ingenting om att avföringen kunde byta färg. Ring annars till 1177 och rådfråga.
Hur har lillen mått idag då?
Våran grabb har också sovit lite mer än vanligt. Trött, men glad liten parvel när han vaknar. Idag har han sovit flera timmar mitt på dagen och somnade 20.00 på kvällen. Vaknade vid 21.30 för att äta och somnade snabbt om igen. Kanske vaccinet påverkar lite?