Moorii skrev 2018-06-26 06:09:22 följande:
Jag har också ont i höfterna! Utan min gravidkudde hade jag varit körd, men den funkar inte ens alla dagar. Skönt att det är över för oss alla snart!
Ja, det var ganska lika förlossningar. Väldigt tacksam för klipp och sugklocka faktiskt, både pga hjärtljuden förstås, men också av den anledningen att jag nog spruckit ordentligt annars.. Hans huvud var 37 cm i omfång och jag kände hur det liksom tog stopp när han kom ända ner :S
Ja, jag har samma känsla. Är inte rädd för själva klippet om det skulle behövas igen utan bävar mer för hur ont det gjorde efteråt, även om det läkte fint.
Usch, jag börjar bli SÅ nervös för förlossningen. BF idag och jag som känt mig lugnare än vad jag trott att jag skulle göra inför en ny förlossning har nu börjat få lite smått panik över hur det kommer att gå. Hur jag kommer att uppleva och hantera smärtan den här gången. Är så rädd att jag ska bli rädd av att bli påmind om den, om ni förstår hur jag menar.
Har också börjat få lite ångestkänslor för sonen. Han är 5 år och förstår ju såklart och längtar supermycket efter att bli storebror. Ändå tänker jag att han ska känna sig "övergiven" om vi blir tvungna att väcka honom mitt i natten för att lämna honom hos svärisarna. (Om dom då inte hunnit utomlands dvs. Hemska tanke!)
Känner mig plötsligt inte alls så redo(?) Verkligen gravidhormonernas sista minuten känslor som väller över mig. Haha. Blir så trött på mig själv. Ser bara saker hemma också som jag vill hinna fixa, städa och plocka/göra i ordning.
Nä, idag ska jag försöka byta detta mot pepp! Jag kan, vill, ska och det kommer att gå bra! Det bara måste. Och som vi längtar efter att möta vår lilla skatt och lillebror som gömmer sig där inne.
Hoppas ni andra känner er mer övertygande än jag just nu. Bara för stressen över att bebis måste komma innan 14 dagar över tiden så känns det som den kommer att stanna längre.