Inlägg från: Moorii |Visa alla inlägg
  • Moorii

Bf juni 2018

Hade tänkt vaccinera mig mot influensan i veckan, men inte fått någon tid ännu fast jag hörde av mig förra veckan, de är så sjukt sega på min vårdcentral! Nu verkar det inte bättre än att jag fått sonens förkylning och hosta med feber :( vet dock inte om det är influensa, då hans feber aldrig blev särskilt hög.. Men vore ju typiskt om det var det!

• Moorii
    Krocki1 skrev 2018-02-03 09:08:37 följande:

Jag tror jag har fått influensan. Snyft!

Vi åkte till fjällen förra söndagen kom hem i torsdags kväll. Jag har varit sjuk sen tisdagsmorse, feber, ligger runt 38 hela tiden, när jag har feber så gör det så ont i kroppen att det är helt sjukt. Första dagen hade jag så ont i skelettet att jag grät.

Har hosta, och världens snuva. När ska det vända? Börjar jobba på måndag och har så sjukt mycket att göra när jag kommer tillbaka. Måste bara bli frisk!

Någon som har något tips på att bli frisk fortare?

Stackare! :( jag har haft precis samma, fick dock feber i tisdags kväll. Igår försvann febern till slut! Slemhostan och snuvan är kvar dock, men lite bättre. 1177 sa att det enda man kan göra är att dricka mycket honungsvatten eller saft, då socker löser slem. Sen det vanliga, mycket sömn, vatten och vila. Fy för en sån här förkylning under graviditeten, nästäppan är en mardröm!! Jag som får panik när jag är pyttelite tät i näsan i vanliga fall. Usch :(

Hoppas på att du blir bättre till på måndag, men om du fortfarande är dålig så är det bättre att jobbet får vänta!
  • Moorii
    beme skrev 2018-02-03 22:14:41 följande:

På vilket sätt är era partners aktiva i graviditeten? Visar dom självmant engagemang, nyfikenhet och är förväntansfulla över förändringen som sker, eller finns det vissa som bara är och åker med bredvid?

Har ni barn sedan innan, eller är det ert första barn?

Andra barnet! När jag väntade sonen kunde min man vara engagerad på ett annat sätt, då kände han mycket på magen efter sparkar, han var involverad i inhandlandet, fast det är mest min grej.. Vilket jag är glad över ;) frågar alltid vad han tycker däremot! Nu har vi en 1,5 - åring och vi är bara lediga samtidigt varannan helg och då är hans 8-årige son här, så tiden finns inte riktigt där för samma mys som inför första, tyvärr. Vi har bara varit ensamma i tre timmar på en utekväll en gång sen sonen föddes också, så förhoppningsvis hinner vi få en kväll till innan nästa kommer.. För efter det är det väl kört :P
  • Moorii

Rul idag i 20+0, är jag sist i gruppen tro? Fick bekräftat att det är en liten flicka, allt såg fint ut <3

• Moorii

Jag är i vecka 22 nu (21+2) och har blivit så himla trött! Var ju det i början, men nu tycker jag det är konstigt, så här sent. Blir liksom så trött att jag somnar sittandes ibland. Någon annan som är så trött?

• Moorii
    Workingmom skrev 2018-02-15 16:46:22 följande:

Äter du något kosttillskott eller något annat?

Äter gravidtablett varje dag och niferex en varannan dag, började med det i fredags. Hade då hb på 111, så inte jättelågt.
  • Moorii
    Workingmom skrev 2018-02-15 19:48:37 följande:

Niferex?

Jag äter gravid kvinna. Men känner mig piggar än vanligt.

Jobbar du fullt?

Sover du bra på nätterna?

Ja, det var den jag menade. Niferex är järntablett, något man börjar ta när hb är runt 110. Jobbar fullt, sover bra när inte sonen vaknar, vilket han gör ca 3-4 ggr per natt, men så har det varit sen innan jag blev gravid. Vet inte vad det kan vara, men jag hoppas att det ska bli bättre när hb går upp!
  • Moorii
    Workingmom skrev 2018-02-16 16:16:13 följande:

Ja, då får rådfråga BM när du är där nästa gång. Annars är väl det bara en av mängden graviditetskrämpor man kan få.

Jag har aldrig varit trött (4 graviditeter) på det viset. Men det blir ruskigt tidiga kvällar nuförtiden

Ja, jag ska göra det. Jo, när en krämpa försvinner så kommer en annan, trevligt :P

Samma här, blir sällan senare än 21:30..
  • Moorii
    Freya18 skrev 2018-02-21 19:26:32 följande:

Hur mår ni tjejer?! :) Här har vi nått vecka 23 och mår väldigt olika från dag till dag. Har sjukt ont i en punkt under höger skuldra och kan inte stå längre stunder innan smärtan dyker upp. Har skolios så det kanske beror på det. Eller nerver som hamnar i kläm?

Sen har jag precis börjat med penicillin och ska ta det i 5 dagar pga urinvägsinfektion.. Jag tycker att jag sprang på toa ofta innan, men inget i jämförelse med nu! Vill verkligen inte äta mediciner, men det är mera risker för fostret om jag inte botar uvi:n snabbt. Ännu mera oro såklart.. Har ju GBS också. Suck.

Men annars så är allt prima och grabben sparkar för fullt varje dag! Speciellt när jag gör knipövningar och efter måltiderna :D

Usch för urinvägsinfektion! :S Jag har hellre alla andra sjukdomar, inklusive influensa och magsjuka, än det. Hoppas det blir bättre snart!

Har också nyligt gått in i vecka 23! Mår väldigt bra nu, bortsett från att jag får ont om jag går för mycket under en dag. Dock har jag fått en hemsk förkylning från min lille son som absolut inte vill gå över, jättejobbig hosta som aldrig blir bättre och haft i tre veckor :(

Inte sjuk nog att vara hemma, så får jobba med eländet också. Fy vad jag gnäller..men någonstans behöver jag väl få det ur mig antar jag :P

Lillan är ingen bilder direkt, minst lika lugn som sin bror. Märker inte jättemycket på dagarna, men kvällarna när jag ska sova och på mornarna så passar hon på att kicka lite :) märks att hon blir starkare, för imorse fick hon till några riktiga karatesparkar :D
Svar på tråden Bf juni 2018