Bf juni 2018
Det är jobbigt att inte få/kunna sova när man är trött.
Det blir nästan värre när stressen kommer över att man MÅSTE sova.
Egentligen ska man väl inte ligga på rygg så mycket i slutet av graviditeten. Det trycker på stora kroppspulsådern och gör att syresättningen till blodet blir sämre.. ligger jag på rygg börjar jag må illa efter en stund.
Men jag låg lite på en "spikmatta" när det var som värst för ryggen i mina förra graviditeter.
Kanske kan du pröva att lägga en kudde mellan benen när du ligger på sidan så avlastar du bäckenet?
Jag sover också dåligt, vrider och vänder mig ständigt. Det tär på humöret...
Försök lägga dig så snart du får möjlighet på dagtid eller em, när du slutat jobba.
Jag somnade i solstolen idag och de var underbara minuter ??
Hoppas de blir lättare för dig!
Jag undviker att ligga på rygg så gott det går just på grund av att syretillförseln inte ska bli dålig till bebben. Har heller inte sovit på höger sida nånting under hela graviditeten. Jag sover på vänster sida med en avlång kudde mellan benen och en kudde bakom ryggen sen bufflar jag upp täcket ordentligt. När man väl har hittat någorlunda smärtfri position, jo då blir man kissnödig.. Samma visa varje natt.
Jag tar en tupplur varje eftermiddag också. Kan somna sittandes nästan. Haha. Men allt det här är värt i slutändan! Längtar massor till juni! :)