Inlägg från: Elvipe |Visa alla inlägg
  • Elvipe

Bf juni 2018

Moorii skrev 2018-06-26 20:42:47 följande:

Vecka 41 (40+1), hade bf i söndags. Du då?

Det var toppar jag köpte, amningsbh har jag haft sen vecka 10 då mina vanliga började göra ont, sjukt obekvämt :P Ojdå, ja det är ju bra om du kollar upp det, speciellt om det händer plötsligt. Skadar inte att göra en extra koll.

Inga känningar alls idag, supertråkigt :( nu känns det som jag kommer gå över maximala tiden ändå. Suck.

Jaha! Ja, jag har plågat mig själv hela graviditeten kände jag för ngn vecka sedan när jag började använda amningsbh istället.

Jag har BF idag:) inga känningar här heller förutom att det är lite obehagligt och nästintill gör ont då bebis rör sig. Känns efter bäckenbenet åt sidan och har skärt som knivar neråt ett par gånger. Är också inställd på att gå över ett gäng dagar och känner faktiskt att bebis gärna kan få vänta fram till helgen OM han nu väljer att komma den här veckan :b
  • Elvipe

Alltså nu vaknade jag precis och har en vilopuls på ca 95-100 slag i minuten. Inatt vaknade jag dessutom runt tre och var kissnödig och hade svårt att somna om sen pga mina egna hjärtslag. Som icke gravid brukar jag ligga mellan 50-60 slag i minuten i vilopuls så detta känns så påfrestande. BF+2 här. Inga känningar.

Idag tänker jag bara vara hemma. Har städat o donat hemma igår och tänkte fortsätta med lite finlir. Sonen ska ha en kompis som kommer förbi. Orkar egentligen inte alls men får dåligt samvete. Tänker att de föräldrarna kunde tänkt tanken att ta barnen hem till sig när de ringde och frågade eftersom de mycket väl vet vår sits men nix. Visst kan man säga nej men vill att han ska få leka lite och inte bli drabbad av min graviditet.

Så jobbigt med värkar som avtog Moorii. Kanske ändå kan betyda att kroppen kommit igång lite och förbereder sig! Håller tummarna.

• Elvipe
    wibblywobbly skrev 2018-06-29 15:12:23 följande:

Nu var det ett tag sen jag skrev här och mycket har hänt.. :)

Hade BF 9/6, men gick över tiden. Natten till Måndagen den 18/6 åkte vi in till förlossningen, hade då regelbundna värkar (och jätteont..!) men hade bara öppnat mig 2 cm. Fick dock läggas in, fick en morfintablett och en sömntablett med hopp om att jag skulle kunna få sova mig igenom värkarna ett tag men det gick inte..

Väl inne på förlossningen var jag dock peppad, tog mig igenom varje värk med hjälp av Tens till en början, men efter ett par timmar var jag helt slut.. Märkte också att jag tappat förmågan att kunna kissa själv, så de fick tömma mig.. vilket var hemskt ärligt talat.

Värkarna ökade i styrka, fick lustgas.

Timmarna rullade på.. Jag öppnade mig knappt. :( Började tappa all ork. Fick epidural som fungerade riktigt bra mot smärtan i några timmar! Dock.. Så efter över 30 timmar av värkar beslöt man att jag skulle snittas, för då var all ork slut.

Väl inne för att snittas tog ingen bedövning, så jag fick sövas. 11:20 på Tisdagen 19/6 kom vår lilla dotter, och maken fick ta hand om henne då jag låg sövd och sedan var sängliggande.. Vi stannade på BB tills på Fredagen, då vi äntligen fick åka hem.

Så... inget gick så som jag hade hoppats, men har världens finaste tjej här hemma. :)

Var det ditt första barn? Var du fullt öppen vid beslutet om snitt? Skönt att det gick bra! Min största fasa är att det ska sluta med akutsnitt för då tror jag helt allvarligt att mitt hjärta stannar. Kan inte tänka mig att vara vaken och medveten om händelseförloppet.
  • Elvipe

Idag bf+4 och med mitt första barn så var det den här dagen jag sent på kvällen började få känningar genom mensvärk o rosa flytningar för att sedan vakna mitt i natten av värkar, som förvisso fortsatte i 36h innan han kom ut men ändå.

Här känns det dock inte som att det kommer att komma några värkar i helgen och är helt övertygad om att jag kommer hinna gå till barnmorskan på måndag för min koll som jag har. Kommer inte bebisen sen inom ett par dagar så blir det tydligen överburenshetskontroll med ultraljud & gynekologisk koll.

Spännande för er som börjar ana små känningar och som till och med fått bebis! Grattis!:) Så skönt att höra om förlossningar som blivit bättre andra gången tycker jag. Lever på det hoppet.

• Elvipe
    wibblywobbly skrev 2018-06-30 09:48:21 följande:

Japp, första barnet. Jag var öppen 9 centimeter.. Så var bra nära, men tyvärr stannade det av. :( Sen så ja.. Jag skulle ju snittats vaken med bedövning, men ingen bedövning fungerade så det blev nedsövning vilket var ledsamt då jag missade ankomsten av min bebis och "första" goset osv..

Jaha, hur kom det sig att ingen fungerade? Vilken händelse, hoppas att du mår bra nu!:) Så jobbigt att behöva kämpa så länge med värkar och så stannar det av.
  • Elvipe

Jag mår illa idag för andra dagen i rad. Ni vet som när man är på väg att bli magsjuk. Tror ni att man bör kolla upp det eller kan det vara ett tecken på att nåt är på G eller helt enkelt bara en eventuell kräksjuka på gång? Eller allmänt gravdillamående som kommer tillbaka såhär i slutet:S

• Elvipe
    Krocki1 skrev 2018-06-30 16:40:51 följande:

Ring förlossningen och fråga, jag mådde bara illa av smärta förra gången.

Kan det vara så att bebben trycker på

Någon nerv som gör att du mår illa?

Ja, kanske. Inget gör ont dock så tror inte det är något som betyder att kroppen arbetar:/ känns mer som ett konstant lätt illamående som gör att det liksom vattnas i munnen. Har börjat frysa lite nu också. Ska avvakta lite o försöka få i mig middag. Igår avtog det mot sena efterm/kvällen.
  • Elvipe

Jag hade bf den 26e och är på BF+5 idag. Börjar kännas som ett rejält psykiskt spel. Börjat bli så himla orolig inför förlossningen samtidigt som jag bara vill att det ska starta för att slippa gå runt med den här olidliga väntan.

0 känningar.

• Elvipe
    Moorii skrev 2018-07-01 08:18:23 följande:

Bf+7 då och här har inte hänt något inatt. Vaknade nyss också, men 8 är helt klart sovmorgon så det är ok :) Misstänker att inget händer innan imorgon, så den stora frågan är.. Vara med i lottningen eller inte? Hur hade ni gjort?

Jag hade nog varit med, du kan ju alltid ångra dig om det skulle kännas helt fel!
  • Elvipe

Inga förändringar för någon här inne? Här vaknar man upp på BF +6. Sovit som en gud. Med första barnet låg jag inne på förlossningen nu. Idag blir det besök hos barnmorskan. Blir en vanlig kontroll o bara att fortsätta vänta antar jag. Verkligen ingenting som tyder på att den här bebisen vill ut de närmsta dagarna. Börjar tappa självförtroendet helt inför kommande förlossning. Är mest bara tom och lite besviken. Inte alls peppad längre.

Svar på tråden Bf juni 2018