Inlägg från: Workingmom |Visa alla inlägg
  • Workingmom

Bf juni 2018

Tilja skrev 2018-05-31 10:17:16 följande:

Har ni andra haft småtecken som inte blivit något än? Inatt hade jag som mensvärk (antar att det var förvärkar) ca var femte minut i ungefär en halvtimme. Sen när jag gick upp ur sängen försvann det och har inte kommit tillbaka sedan dess. För ca två timmar sedan fick jag en genomskinlig slemmig flytning med en blodstrimma i som jag antar var /en del av/ slemproppen.

Jag är så otålig, vill veta om det kommer sätta igång på riktigt idag eller om man måste vänta länge till! Jag har bf imorgon.

In med fingrarna och känn efter livmodertappen!

Min man var inte ovillig att undersöka )

Min är mogen och idag kom det som du beskrev det rikligt med blodstrimmiga flytningar.
  • Workingmom

Ja rätt månad.. )

Men min BM sa häromdagen att de kunde bli i Juli om allt ser bra ut med bebis. Är beräknad 9/6

Bäst hade varit om bebis kommer i helgen.. annars får den gärna vänta 2 veckor.. men hur bestämmer man sånt?!

Förstår att det är tufft med värmen. Men jag njuter varje dag och är rädd att detta blir den enda värme vi får i sommar

Enda krämpor jag har nu är de förbaskade stickningarna under vänster bröst.

Huden är helt avdomnad och ibland sticker det till enormt mycket. På nätterna vaknar jag av smärtan och vill helst bara ligga på rygg

Hur ser det ut i gruppen? Visst är det någon som redan fått?

• Workingmom
    Kia82 skrev 2018-06-01 18:58:42 följande:

Har haft ont sen strax efter lunch idag, förvärkar som riktig tar i och nästintill en konstant molande värk, absolut värsta hittills i denna graviditeten. Tappen har inte ändrats mot hur den var förut vad jag kan känna dock. Någonting måste vara på gång eller jag hoppas innerligt, orkat inte gå med sån här smärta i 1,5 vecka till. Och så är jag ensam hemma med fyra barn hela dagen imorgon, känns inte så kul precis.

Hoppas smärtan avtar om det inte leder någonvart.

Själv sitter jag också och hoppas lite grann..
  • Workingmom
    Bubbel85 skrev 2018-06-02 13:19:49 följande:

Gud jag känner precis som du skriver, exakt plus att jag mår illa. Det började inatt och jag har sovit såå dåligt vilket ju säkert inte hjälper nu. Jag har legat i soffan precis hela dagen med kraftig molvärk. Bebis rör sig extremt mycket så vet inte om det är förvärkar, början till riktiga värkar eller att bebisen rör sig och träffar nerver, organ och allt sånt och att det är det jag känner för vag märker liksom inga toppar och dalar utan det är liksom ihållande. Är det samma för dig?

Så har jag med. Började inatt. Sov inget mellan 02-06. Var upp och åt tre gånger för jag kände mig hungrig. Toabesöken var minst lika många.

Har mått illa från och till och det trycker på massor neråt.

Tänker att jag är skitnödig men inget händer.

Har mått så bra hittills så jag hoppas verkligen inte att det ska vara såhär i 3-4 veckor!

BF om en vecka..
  • Workingmom
    MaTik skrev 2018-06-02 18:17:37 följande:

Update: Är fortfarande hemma i latensfas, hoppas att det ska dra igång ordentligt nu ikväll. Har onda värkar, men oregelbundna och hanterbara. Blir igångsatt imorgon om det inte drar igång av sig själv.

Så spännande!!! Lycka till
  • Workingmom
    evve88 skrev 2018-06-02 18:48:42 följande:

Ingen av er som haft slempropp eller nått som gått?

Ja men exakt så känner jag med, kanske måste gå på toa typ? Hade velat ha nån info om hur tillståendet är därnere, om man är öppen nått och om livmodertappen är utplånad.

Har inte märkt av någon slempropp. Kände på tappen nu men möjligtvis att den mjuknat.

Försöker intala mig själv att det inte blir någon bebis inatt eller imorgon för väntan blir så otroligt jobbig! :-//
  • Workingmom

Idag känner jag mig snuvad på förlossningen.

Kändes som att det var på gång i helgen. Men inga symptom på detta idag (

Mannen ska iväg och gräva och vädret är sisådär. Men är inte sååå sugen på att ligga i solstolen idag egentligen :-/

Kanske blir en tripp till staden för att köpa examenskläder till mina grabbar som har skolavslutning snart, eller sy lite mer kläder till kommande bebis.

Har nog samma problem som du Moorii, hur fyller man denna dag så den inte ska bli så låååångtråkig.

• Workingmom

Idag är jag sjukt less!

Less på magen och ryggen som värker!

Å ändå är det 6 dagar kvar till Bf, men vet av erfarenhet att de lika gärna kan vara 20 dagar innan bebis är här.

Suck och stön!! Vill bara gömma mig och skita i allt idag.

Istället går jag runt och är arg/sur på alla..

Plockar/städar och muttrar..

• Workingmom

Kissar endast en gång på natten.. men massor på dagen annars är det svårt att gå.

Inga symptom (

Bf om 4 dagar. Less less less

• Workingmom
    MaTik skrev 2018-06-05 15:51:09 följande:

Hej! Igår kom en liten pojke till världen. Mina värkar kom aldrig igång ordentligt efter att vattnet gick, så vi fick åka in för igångsättning i söndags kväll. Hade lite egna värkar då, men de gav inte så mycket effekt, så fick värkförstärkande dropp. Förlossningen tig lååång tid, vi skrevs in kl 18 och han föddes 12:45 dagen därpå. Men allt gick jättebra! Jag kände mig stark hela tiden och behövde aldrig mer än lustgasen. Krystfasen var dock hemskt jobbig. Men han och jag mår bra och han är så fin!

Grattis! Vad roligt! Gick du över tiden?
Svar på tråden Bf juni 2018