Bf juni 2018
Jag äter niferex sen ca fyra veckor och har inte blivit hård i magen! Helt otroligt, förra gången var det hopplöst. Äter grovt bröd med hela korn och frögröt till frukost, tror faktiskt det hjälper.
Jag äter niferex sen ca fyra veckor och har inte blivit hård i magen! Helt otroligt, förra gången var det hopplöst. Äter grovt bröd med hela korn och frögröt till frukost, tror faktiskt det hjälper.
Känner mig rätt lugn med mitt 4:e barn på väg.
Vad man inte vill vara utan på förlossningen är.
Enkla kläder, både till barnet och en själv. Det ska vara lätt att klä den lille när den kommer ut.
Något ombonat till bebisens "säng" på BB. Tänk på att den legat trångt i magen. Den vill ha det trångt.
NAPP NAPP NAPP!! Även om de på BB säger att man inte ska introducera napp direkt så önskade jag att jag inte lyssnat på dom i början.
iPad, för dötid som med all säkerhet blir!
Egen kudde!! Kuddarna prasslar som tusan på sjukhusen.
Något gott att äta, tugga på och dricka.
Med första var det dessutom en hysteri kring amningen så snart han kom ut. Han hade svårt att få tag i bröstvårtan så alla (kändes som ALLA) var och slet i mina nipples för att få honom att suga. De t.om. mjölkade ur några droppar råmjölk och talade om hur viktiga dessa droppar var.. Min pojk grät av hunger.. Fick tillslut ge honom ersättning med "kopp" för att de inte ville förstöra hans sugförnåga!
Väl hemma och 3 dagar senare såg mina tuttar ut som Betty Boops och inte förrän då rann mjölken till.
Väldigt tråkigt att jag inte fått information om det
Tips. Lyssna till er själva och er egen magkänsla!
Å första gången var ju så speciell. Kroppen visste inte riktigt vad den skulle företa sig.
Med de andra visste kroppen ganska direkt och man var tryggare i sig själv.
Att ha amningsnapp fick jag ta reda på själv. Det hjälpte mig väldigt mycket med första.
Det var krångligt men hellre det än mjölk som sprutar åt alla håll på en platt bröstvårta.
Nån mer som fått mkt sammandragningar?? Är i fjällen och promenerar mycket och drar pulka och jag tycker magen är stenhård konstant. Släpper på kvällen sen när jag vilat. Andra barnet, med första kände jag knappt en enda sammandragning...
Jag börjar bli ?irriterad? på min lilla bäbis. Han rör sig inte så mkt och gör sin mamma orolig. Jag är i vecka 25+2, med moderkakan fram. Man ska ju börja känna bebisen varje dag nu.
När ska jag få de riktiga kickarna? Eller att han rör sig så magen rör på sig.
Jag kan känna honom max en gång per dag typ en liten kick/fladder.
Har ni tips på att få er bebis att röra sig?
Jag gick in i vecka 27 (26+0) igår och har börjat känna av lillan mer och mer även på dagarna då jag flänger omkring på jobbet, himla mysigt :) vet inte vilken dygnsrytm hon har egentligen, för hon sparkar både på nätterna och på dagarna, men hoppas på en mer dagsaktiv bebis sen :P Att vara gravid är verkligen det coolaste som finns! <3
Min lilla är väldigt rörlig! Ibland sparkar hon neråt, sen uppåt och åt sidorna. Bm hade svårt att lyssna på hjärtljuden för att hon rörde sig så mycket sist ^^ Så stor skillnad från då jag väntade sonen, då med moderkakan var i framvägg. Nu känns varje rörelse! Mest är det härligt, svårt att fokusera på annat bara när hon sparkar så mycket :) Börjar bli sjukt nyfiken på vem hon är nu! Vecka 28 på måndag.
Hej allihopa! Hoppas ni mår bra. Nu är det ju mindre än 100 dagar kvar för oss allihopa :)
Är det någon mer som tycker att det här med kläder är svårt? Vad ska man handla? Hur mycket? I vilka storlekar?
Hur mycket kläder kommer man egentligen använda om sommaren blir varm?
Jag har köpt 3 långärmade bodys i stl 50 (Dock ingen enfärgad vilket jag skulle vilja komplettera med).
Har även 4 tights och tre långärmade pyjamas i stl 50.
Har bara något enstaka plagg i 56 så där behövs det nog fyllas på.
Såå svårt! Man har ju ingen aning om hur stor bebisen är vid födseln eller hur sommarvädret blir.
Självklart går det att komplettera efter att barnet är fött så det kanske är onödigt att ens lägga energi på detta..
Är ändå nyfiken på hur ni resonerar? :)
?Skönt? jag inte är ensam. Jag är också stor, den här magen är en typisk pojk mage och jag kan knappt knyta skorna på
Jobbet längre.
Hur länge tänker nu försöka jobba om ni jobbar?
10 dagar innan är strongt!
min första kom tio dagar förtidigt. Jag hoppas att den här lille prinsen vill komma tidigare oxå :) bara för det kommer jag gå två veckor över tiden, hehe.