Moorii skrev 2018-06-25 08:02:00 följande:
Jag har inte riktigt kommit till besvikelsen ännu, bf+1 idag och eftersom sonen kom på bf +13 efter igångsättning så är det fortfarande "tidigt" i mina ögon. Men jag vet precis hur det känns! Jag har börjat känna lite smärta där nere, men det är inte värkar, vet inte riktigt vad det är.. Ömmar gör det hela tiden. En del av mig tror att det kommer komma igång av sig själv, en annan del ställer in sig på det värsta.
Om en timme ska jag ringa en bm angående swepi-studien och hoppas på igångsättning om en vecka.. Men får jag nog inte veta förrän typ dagen innan misstänker jag :/
Jag har fått höra att det inte är så bra att springa i trappor och röra på sig mycket eftersom man behöver energin till förlossningen och att bebisen ändå inte kommer förrän den är redo. Men det är bara vad jag hört, känns som alla säger så olika!
Har du mycket ont nu?
Förra veckan hade jag mkt känningar i form av molvärk och typ som att underlivet jobbade.
Från helgen till nu har jag inte känner någonting.
Jag har ont i mina svullna fötter, vaknar mitt i natten av att händerna domnat och gör ont. Känner även av dom på dagarna, svårare att greppa saker.
Ringde Bm idag och bad henne skicka brev till förlossningen så jag kan komma på konsultation ev nästa vecka för igång sättning. Är ca 2 cm öppen och slemproppen borta så kroppen är lite redo iaf.
På fredag ska jag till Bm och göra den tredje hinnsvepningen men har inga stora förhoppningar på den.
Skönt att du ändå mår bra :)