Bf juni 2018
När bebisen rör sig i magen så känner jag det i ljumskarna. Så borde han ligga rätt långt ner va? :)
När bebisen rör sig i magen så känner jag det i ljumskarna. Så borde han ligga rätt långt ner va? :)
Hon kom 11.36, helt fantastisk förlossning som tyvärr avslutades med att hon fick i sig av vattnet hon bajsat i. Så hon får hjälp med andning osv o vi blir kvar ett tag på sjukhuset.
Idag har jag haft en sån där bajs dag då allt känts helt hopplöst, att bebisen aldrig vill komma ut. Ont i händer och fötter och extremt trött.
Hoppas ni andra haft en bättre dag
Förstår dig helt. Har inte haft någon jättebra dag heller, bara suttit i soffan och tyckt synd om mig själv. Vill helst bara gömma mig tills det är dags, om det nu någonsin blir dags. Imorgon ska jag till bm och sen ska vi till havet och bada, det får väl tiden att gå iallafall.
Jah jag vet vad du pratar om :( tufft är det...
Jag har så skit dag varannandag , och varannandag någorlunda ok dag.
Var skit ledsen idag hela dag , jag känner inte igen mig själv. I eftermiddag föreslog jag till min man att vi borde faktiskt montera ner spjälsängen - det står ju bara där och samlar damm. Bebisen stromtrivs tydligen därinne så jag räknar inte längre med att hon ska komma ut ...
BF + 8 idag
De försvann såklart :( Sovmorgon fick jag inte heller fast det var min tur, så nu är jag på ännu sämre humör. Suck.
Tror inte det är rutin att göra det i Göteborg, har aldrig fått frågan eller ens diskuterat det med en bm. Har fått för mig att man inte får det om bebisen inte är fixerad heller, men kanske har fel? Ska till ny bm idag då min vanliga gått på semester, hon kanske har andra tillvägagångssätt :) Ja, det ska bli skönt! Nästan så hon gärna får vänta till efter vi har varit, längtar efter svalka.Jaa, tycker jag med! Vi hann förvarna svärföräldrarna till och med, hoppas de kunde sova inatt.. Jo, de kändes i ryggen, eller i svanken då. Är helt öm i blygdbenet idag efter att hon tryckte ner sig där igår. Ja, detta är andra gången, men mer intensivt än sist, så förhoppningsvis drar det igång på riktigt snart!
Haha, jaså. Ska du få hinnsvepning? Kanske ska ta upp det ändå idag. Eller åtminstone göra en lägeskontroll. Fast tycker det är lite jobbigt att fråga om, så får se :P
Blir så trött på mig själv att jag är så feg! Var precis hos bm, hon gjorde bara det vanliga, mätte och klämde, nämnde inget om hinnsvepning eller koll, så jag sa inget om det.. Fortfarande hög och rörlig såklart också. Blä. Nä, nu blir det att åka hem, sen havet.
BF imorgon + sista barnmorskebesöket. Blir det fler lämnas jag över till de på BB.
Hoppas att allt är lika bra med bebisen imorgon som det brukar vara.
Det är iallafall helt otroligt mycket rörelse därinne nu. Det grävs långt nere i ljumskarna med små händer och små fötter trampar på sidan av magen. Tycker hon ska komma ut nu så jag kan få pussa på dem istället!
Var supertrött igår kväll, så jag fick sova 1-11 (!!) i natt med bara tre toabesök Wohoo! Så idag är jag pigg. Trycker i mig jordgubbar som om jag aldrig mer skulle få äta dem.
Nä, det är väl så att man får fråga. Jaja, inte säkert det hade fungerat ändå..
Ska till östra på måndag kl 10, svara på några frågor och skriva på papper att jag går med på att delta i studien, sen slumpas man in i en grupp via datorn. Blir då antingen igångsättning samma dag eller dagen efter. Kommer garanterat hamna i grupp B.. Inte alls bitter :P
Hur har du haft det idag?
Japp. Nä, inte så jättekul faktiskt :/ är det pga tid först dagen efter är det väl ok, men inte för att antagligen behöva vänta en vecka till..
Åh, fy vad jobbigt :( Vet precis vad du menar med fången i sin egen kropp, så har jag känt idag med. Sa till min man förut att jag bara vill känna mig lätt igen, att tex kunna gå uppför en liten backe utan att bli helt slut. Har lånat ut min kropp tillräckligt länge nu, vill bara ha den tillbaka.
Ganska lika här, fick nyss vadmassage och sitter nu i soffan med fläkten på. Märkte förresten att min ena vrist är mer svullen än den andra, är det något du märkt av? Om du har svullna vrister dvs.
Ja, 26 grader, alldeles tillräckligt. Det var fantastiskt att svalka sig i havet dock. Som tur är så älskar sonen att bada så vi var i vattnet större delen av tiden. Jag var inte den enda höggravida där heller, om man säger så ^^
Nu får de här små liven ta och göra entré snart tycker jag..!