nevermind skrev 2017-09-27 07:07:40 följande:
TS, vad tycker din mamma om aborter? Rent moraliskt alltså?
Att man bara borde göra det om man var tvungen, kanske våldtäkt eller att barnet var svårt missbildat, och då så tidigt som möjligt. Både hon och jag äcklas av och tycker det är fruktansvärt att fullt friska bebisar aborteras i sena aborter o kommer ut och piper och rör på sig och vårdpersonal får inte försöka rädda dem.
www.dagen.se/overlakaren-anmalde-sen-abort-fostret-levde-1.354637
www.varldenidag.se/nyheter/foster-lever-vid-aborter/cbbket!KaaqivPJQqJ3R4qQqkyuIQ/
Jag är mer pro life än min mamma, och det vet jag att jag kommer få skit för och en massa paj kastning här. Jag ser de som oskyldiga barn, som Gud hade en plan till men aldrig fick chansen att leva det livet de var menade att leva. För den delen betyder det inte att jag är "kvinnohatare" och vad jag har hört så är det ett tufft beslut med men för livet för många( har folk i min släkt som gjort abort och berättat om det). Därför som kristen tror jag det finns förlåtelse och helande i Jesus och hoppas och ber att alla som gått igenom en abort kommer till honom så de kan spendera evigheten med deras barn i himmelen som längtar efter att återförenas med sina föräldrar.
MEN min tråd handlar först och främst om sambanden mellan abort och ofruktsamhet, finns det något samband frågar då det finns så många kvinnor här som kan dela med sig.