Inlägg från: Anonym (Man) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Man)

Män är ett problem

Anonym (skitidetdu) skrev 2017-09-29 09:27:52 följande:

Ok...det finns individuella skillnader..jag fattar det. Men på ett övergripande och strukturellt plan så måste ni väl ändå hålla med om att män är ett problem.

Män ställer till med en massa skit här I världen. Män står för ondskan. Män bedrar och våldtar.

Kvinnor får ta emot våldet. Kvinnor får städa upp efter män. Kvinnor får plocka upp de få smulor som blir kvar efter att männen tagit sitt. Kvinnor står för det goda I världen.

På ett strukturellt plan

Det är ett större strukturellt problem att kvinnor inte kan hantera och lösa samhällsproblem.
  • Anonym (Man)
    Anonym (tant agda) skrev 2017-09-30 13:58:49 följande:

Jag är en kärring och HATAR VARJE DAG. Jag har jobbat på kvinnodominerade arbetsplatser i hela mitt liv och det har gjort mig till en kärringhatare. Inga problem och inget konstigt med det OM det inte var så att jag hatar mig själv också följaktligen som varande en gammal kärring. Det tär.......jättejobbigt

Problemet med kvinno-dominerade arbetsplatser är att det blir så uppenbart att det är kvinnorna som är problemet. Den där falska fasaden med ickedömande systrar och jobbiga män håller inte ihop utan rämnar.
  • Anonym (Man)
    Anonym (tant agda) skrev 2017-09-30 14:19:58 följande:

Rämnar direkt. Av ngn anledning så är det som en "sanning" att kvinnor är förtryckta i "mans-samhället"! I själva verket så finns det inte EN ENDA man som är herre i sitt eget hus om han dragit dit ett fruntimmer.

Fast det sistnämnda stämmer inte. Det är ytterligare en sak som kvinnor vill tro.
  • Anonym (Man)
    Anonym (tant agda) skrev 2017-09-30 14:45:22 följande:

Jaså? Så du menar att män bestämmer i sitt eget hus ÄVEN om de tagit in ett fruntimmer? Det FINNS män som har makt i sitt hem men då heter de Svartenbrandt eller Fossmo. Sjuka psykopater. Dem rår ingen på.

Du behöver inte vara psykopat för att ha den positionen. Jag har den själv med min fru, även min bror med hans fru.

Kvinnor vill helst ha en ledande man eftersom de får högre status samtidigt som de kan slappna av eftersom saker löser sig.

Ett problem i dagens samhälle är att allt färre män klarar av att vara denna ledande man, varför många män förblir singlar. Kvinnorna i sin tur jagar bra upptagna män vilket gör att familjer splittras.
  • Anonym (Man)
    Anonym (tant agda) skrev 2017-09-30 15:05:15 följande:

Jag tror du och din bror är unikum. Nästan så jag blir skrämd. Ser framför mig era fruar som forna tiders pingstsystrar med hårknut, kronisk migrän och astma.

Att du ser det så beror på kvinnors dubbla självbild. Dina uttalanden är norm bland kvinnor där man pratar om kvinnan som drottning. Likväl jagar man motsatsen, dvs ledande män som mig och min bror.

Och nej, de är inga pingstsystrar utan två snygga och intelligenta kvinnor som haft turen att träffa bra män.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Redo?) skrev 2017-09-30 15:16:31 följande:

Jag kan meddela att det Man skriver om är en samhällsbild jag delar som familjefar. Kvinnor på min arbetsplats tittar inte på de män som är singlar utan visar uteslutande intresse för gifta män.

Desto högre social status desto bättre, gärna fler än två bilar till huset och en lägenhet i valfritt soligt land är nästintill ett måste. Att man potentiellt rämnar en familj och sedan skall in som någon form av plast-mamma där redan flertalet barn finns i bilden stoppar inte dessa kvinnor.

Needless to say: jag äter min lunch i ensamhet och interagerar endast med kvinnor på min arbetsplats i ett professionellt forum. Aldrig AW, aldrig luncher, aldrig teambuilding. Jag har sett fleratlet män på arbetsplatsen falla i djup misär under flaggan av nyfunnen kärlek... 

Klokt agerat.

Jo, det är många som stött på en sedan man gifte sig. Jag är för rationellt och långsiktigt lagd för att trilla dit dock.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Redo?) skrev 2017-09-30 15:32:27 följande:

Det du skriver skulle kunna vara mina egna ord. I allt.

Jag tror vi lever parallella liv med långsiktighet som hög prioritet.

Det finns ingen drottning i mitt hem heller, jag är fundamentet och stöttepelaren vilket får min fru att kunna släppa den avdankade bilden av att dem som kvinnor skall hålla ihop hemmet. Hon kan fokusera på annat som är bättre lämpat för henne.

Låt mig gissa, ni är "konservativa" bägge två?

Om man ställer alternativen konservativ mot liberal så att säga.

Jag tror inte att jag och du är så ovanliga faktiskt. Kvinnor väljer äldre män med ledaregenskaper så finns ingen logik i att kvinnorna generellt sätt skulle bestämma. Däremot så finns det iofs gott om män som inte värderar sina familjer. Att mannen lever sitt liv för jobb och egna intressen betyder inte att kvinnan bestämmer. Det betyder att mannen bestämmer över sig själv och struntar i familjen.

Jag är klart konservativ även om jag inte använder den benämningen själv. Min fru är framförallt politiskt korrekt och snarare en gnutta åt vänster, mån om svaga etc. Hon kommer dock från en stabil familj och har traditionella familjevärderingar.
Svar på tråden Män är ett problem