Inlägg från: Anonym (tant agda) |Visa alla inlägg
  • Anonym (tant agda)

Män är ett problem

Jag är en kärring och HATAR VARJE DAG. Jag har jobbat på kvinnodominerade arbetsplatser i hela mitt liv och det har gjort mig till en kärringhatare. Inga problem och inget konstigt med det OM det inte var så att jag hatar mig själv också följaktligen som varande en gammal kärring. Det tär.......jättejobbigt

• Anonym (tant agda)
    Anonym (Man) skrev 2017-09-30 14:01:34 följande:
    Problemet med kvinno-dominerade arbetsplatser är att det blir så uppenbart att det är kvinnorna som är problemet. Den där falska fasaden med ickedömande systrar och jobbiga män håller inte ihop utan rämnar.
    Rämnar direkt. Av ngn anledning så är det som en "sanning" att kvinnor är förtryckta i "mans-samhället"! I själva verket så finns det inte EN ENDA man som är herre i sitt eget hus om han dragit dit ett fruntimmer.
  • Anonym (tant agda)
    Anonym (Man) skrev 2017-09-30 14:37:17 följande:
    Fast det sistnämnda stämmer inte. Det är ytterligare en sak som kvinnor vill tro.
    Jaså? Så du menar att män bestämmer i sitt eget hus ÄVEN om de tagit in ett fruntimmer? Det FINNS män som har makt i sitt hem men då heter de Svartenbrandt eller Fossmo. Sjuka psykopater. Dem rår ingen på.
  • Anonym (tant agda)
    Anonym (Man) skrev 2017-09-30 14:54:57 följande:
    Du behöver inte vara psykopat för att ha den positionen. Jag har den själv med min fru, även min bror med hans fru.

Kvinnor vill helst ha en ledande man eftersom de får högre status samtidigt som de kan slappna av eftersom saker löser sig.

Ett problem i dagens samhälle är att allt färre män klarar av att vara denna ledande man, varför många män förblir singlar. Kvinnorna i sin tur jagar bra upptagna män vilket gör att familjer splittras.
    Jag tror du och din bror är unikum. Nästan så jag blir skrämd. Ser framför mig era fruar som forna tiders pingstsystrar med hårknut, kronisk migrän och astma.
  • Anonym (tant agda)
    Anonym (Man) skrev 2017-09-30 15:18:20 följande:
    Att du ser det så beror på kvinnors dubbla självbild. Dina uttalanden är norm bland kvinnor där man pratar om kvinnan som drottning. Likväl jagar man motsatsen, dvs ledande män som mig och min bror.

Och nej, de är inga pingstsystrar utan två snygga och intelligenta kvinnor som haft turen att träffa bra män.
    Jag blir rädd här! Det känns liksom "jag vet var du bor" Lycka till önskar jag era snygga och intelligenta(?) fruar.
  • Anonym (tant agda)
    Anonym (Redo?) skrev 2017-09-30 15:32:27 följande:
    Det du skriver skulle kunna vara mina egna ord. I allt.
    Jag tror vi lever parallella liv med långsiktighet som hög prioritet.

Det finns ingen drottning i mitt hem heller, jag är fundamentet och stöttepelaren vilket får min fru att kunna släppa den avdankade bilden av att dem som kvinnor skall hålla ihop hemmet. Hon kan fokusera på annat som är bättre lämpat för henne.

Låt mig gissa, ni är "konservativa" bägge två?
    Om man ställer alternativen konservativ mot liberal så att säga.
    Och vad fokuserar din kvinna på då? Terapi?
  • Anonym (tant agda)
    Anonym (Redo?) skrev 2017-09-30 15:52:33 följande:
    Hon arbetar ideellt med utsatta människor. Hur så?
    Nej jag bara undrar Herr Chef. Hoppas frugan mår bra.
Svar på tråden Män är ett problem