• Anonym (skitidetdu)

Män är ett problem

Ok...det finns individuella skillnader..jag fattar det. Men på ett övergripande och strukturellt plan så måste ni väl ändå hålla med om att män är ett problem.

Män ställer till med en massa skit här I världen. Män står för ondskan. Män bedrar och våldtar.

Kvinnor får ta emot våldet. Kvinnor får städa upp efter män. Kvinnor får plocka upp de få smulor som blir kvar efter att männen tagit sitt. Kvinnor står för det goda I världen.

På ett strukturellt plan

• Svar på tråden Män är ett problem
  • EnAnonumius
    Pripps Vichy skrev 2017-09-29 21:10:15 följande:
    Samtidigt som kvinnor ofta säger till män att "Man är alltid fullt ansvarig för sitt eget liv och kan aldrig skylla på någon annan". Ska inte samma logik gälla även för kvinnor, eller lever vi inte i ett jämställt land?

Vill bar ainleda med at säga att det är alltid fel att skylla på ett offer oavsett kön på offret. Vill bara säga detta då man diskutera på familjeliv så man slipper att få "Radikal Feminister maffian" på sig.

Med det sagt.

Det vet nog många att Radikal Feminism och logik/rationellt tänkande, går aldrig att förena. De kommer alltid att vara två parallella linjer till evighetens slut.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Konservativ
    Anonym (Likagoda) skrev 2017-09-29 21:22:34 följande:

Och så är könskriget igång igen i ännu en FL-tråd. Jag trodde vi hade kommit längre i tolerans gentemot varandra och jämställdhet än såhär. Att vi lever i en tid där generaliseringar och förutfattade meningar skulle tillhöra det förgångna. Män och kvinnor har lika mycket ondska i sig (såsom godhet), men de visar det på olika sätt. Jag säger som Jesus sa: Den som är utan synd bör kasta den första stenen-

HEAR HEAR
  • Anonym (feminista horde)

Nej. Bara nej, faktiskt.

Jag håller inte med dig.

• Postman

Och så är könskriget igång igen i ännu en FL-tråd. Jag trodde vi hade kommit längre i tolerans gentemot varandra och jämställdhet än såhär. Att vi lever i en tid där generaliseringar och förutfattade meningar skulle tillhöra det förgångna. Män och kvinnor har lika mycket ondska i sig (såsom godhet), men de visar det på olika sätt. Jag säger som Jesus sa: Den som är utan synd bör kasta den första stenen-

Ja sant, synd att det ska behöva vara så. Inte undra på att våld och hat aldrig tar slut.
  • Nosslin

Behöver inte ens läsa den här tråden för att veta vilket accepterat manshat det finns i den. Redan sett mycket av det i de första inläggen. Vänd på steken och kalla alla kvinnor för golddiggers eller värre och det  blir ett jävla liv. Så redan där är ni extrema hycklare. Lägg sen till ni som klagar över "kränkta män" och bara gör det värre. Män får alltså inte ens komma med något försvar. Det enda vi ska göra är att hålla käften med svansen mellan benen och låtsas som att vi ansvarar för alla våldtäkter.

Det är skitsnack, ni är hycklare, ni är lögnare, ni är vidriga. Varför ska jag bry mig om era problem när ni har den synen på män? Ni förtjänar inte att något ska bli bättre. Speciellt inte över alla problem som är raka lögner, som t.ex. löneskillnaderna. Det finns inga skillnader, ni får exakt den lönen ni jobbar för, och den är exakt lika hög som om ni vore en man istället, men istället ska ni ljuga och påstå att det finns ett stort problem och stora skillnader. Det finns en anledning till att så många män och kvinnor i världen ser ner på dagens feminism, och ni är anledningen.

• Pripps Vichy
    Nosslin skrev 2017-09-29 21:51:08 följande:

Behöver inte ens läsa den här tråden för att veta vilket accepterat manshat det finns i den. Redan sett mycket av det i de första inläggen. Vänd på steken och kalla alla kvinnor för golddiggers eller värre och det  blir ett jävla liv. Så redan där är ni extrema hycklare. Lägg sen till ni som klagar över "kränkta män" och bara gör det värre. Män får alltså inte ens komma med något försvar. Det enda vi ska göra är att hålla käften med svansen mellan benen och låtsas som att vi ansvarar för alla våldtäkter.

Det är skitsnack, ni är hycklare, ni är lögnare, ni är vidriga. Varför ska jag bry mig om era problem när ni har den synen på män? Ni förtjänar inte att något ska bli bättre. Speciellt inte över alla problem som är raka lögner, som t.ex. löneskillnaderna. Det finns inga skillnader, ni får exakt den lönen ni jobbar för, och den är exakt lika hög som om ni vore en man istället, men istället ska ni ljuga och påstå att det finns ett stort problem och stora skillnader. Det finns en anledning till att så många män och kvinnor i världen ser ner på dagens feminism, och ni är anledningen.

Feministerna borde i konsekvensens namn bry sig om kvinnorna i de delar av världen där jämställehet a la svensk modell för dessa kvinnor är endast en våt och behaglig dröm eller en ren utopi. Det känns ärligt talat jävligt ohederligt och falskt att bråka om någon tusenlapps skillnad i lön i Sverige där folket har en fis på tvären och rena I-landsproblem, när det finns kvinnor som verkligen lider under religiöst och patriarkalt förtryck inte minst i islamistiska länder. Svenska feminister bevisar hela tiden med sina utspel och utfall vilka tygellösa egoister de är och att den enda "jämställdhet" de egentligen bryr sig om är den de vill se för egen del, gentemot sig själva. Lady Dahmer t.ex. är en typisk bortskämd människa som t.o.m. ber folk att swischa pengar till henne så att hon ska ha råd att köpa cigg, godis, läsk och andra onyttigheter. Jag skulle kanske ha respekt för feminismen om den inte var så manshatande, men dess mer extrema företrädare förstör hela rörelsen och gör snarare att männen istället tar starkt avstånd från den.
  • klyban
    Anonym (Singel) skrev 2017-09-29 21:05:27 följande:
    Så kan man ochså resonera.
    Det är inget resonemang, utan det blir så bara när du kör den.
    hur många meter var det?
  • EnAnonumius
  • EnAnonumius
    Ett gott råd är ett gott råd oavsett VEM som kommer med det goda rådet.

"Den som är helt utan synd kastar första stenen."

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Johnnyorange

Kvinnor kan också vara bra jävliga. Jag blev retad av flickor som barn för att jag var annorlunda. Dessutom står  vissa tjejer ofta bakom de manliga mobbarna och hejar på dem och skrattar åt offret. Det verkar som att de blir till sig av killar som står högt upp i hirearkin och trycker ner andra som anses svaga.

Krig kommer dessutom förekomma även om kvinna är president. Tänk på Margaret Tatcher och Falklandskriget. Det ni kvinnor kan börja göra är att sluta umgås med män som beter sig som svin. Börja istället att se upp till snälla och moraliska män. Det kommer i sin tur sprida sig och fler män kommer se att ni väljer dessa män framför douchebags. Ni kvinnor som redan väljer snälla och moraliska män behöver inte känna er träffade.

Svar på tråden Män är ett problem