Testat positivt efter abort
Tog du ett vanligt graviditetstest eller ett sådant som är till för efter abort?
Tog du ett vanligt graviditetstest eller ett sådant som är till för efter abort?
Vad skulle det vara för några som är "till för efter abort"? Det finns inte. Det enda som finns är gravtest med olika känslighet.
Ts:
Man kan testa positivt 4-6 veckor efter en abort även om allt kommit ut och aborten gick som den skulle. Om testet var knallpositivt så skulle jag råda dig att kontakta abortmottagningen, men om det bara var svagt så är nog allt i sin ordning och du bör vänta en vecka till och testa igen
Är detta ett svagt plus? Tog som sagt precis efter jag hade kissat men det kanske inte spelar nån roll?
Okej, Jag förstår hur du menar men de testen är exakt samma test som man själv kan köpa och som används på andra ställen, men med tryckt text på! Så det är lixom same same, spelar ingen roll om det var ett sånt här test eller ett från Apoteket. Vi ber ofta våra patienter som slarvat bort testet de får med sig från oss att köpa på Apoteket och testa för det spelar ingen roll!
Cytotec är inte till för abort. Det är en magsårsmedicin som kan användas som abortläkemedel. Men man går mer och mer ifrån cytotec och använder ett läkemedel som innehåller samma ämne men som är framtaget för abort just för att man inte ska använda läkemedel på andra att än de är menade att användas.