• Glovey

Testat positivt efter abort

Jag gjorde medicinsk abort för ca 3 veckor sen och tog ett test på kvällen nu när jag precis hade kissat innan också och det visade positivt?

Har gjort en abort tidigare och då visade det negativt efter 3 veckor.. Nån som varit med om liknande?

- Just fight for it
  • Svar på tråden Testat positivt efter abort
  • Glovey
    Anonym (M) skrev 2017-10-01 05:06:38 följande:

Tog du ett vanligt graviditetstest eller ett sådant som är till för efter abort?

Jag tog det som jag fick med från barnmorskan, alltså som är till för efter abort :)
    - Just fight for it
  • Glovey
    EpicNurse skrev 2017-10-01 09:04:36 följande:

Vad skulle det vara för några som är "till för efter abort"? Det finns inte. Det enda som finns är gravtest med olika känslighet.

Ts:

Man kan testa positivt 4-6 veckor efter en abort även om allt kommit ut och aborten gick som den skulle. Om testet var knallpositivt så skulle jag råda dig att kontakta abortmottagningen, men om det bara var svagt så är nog allt i sin ordning och du bör vänta en vecka till och testa igen

Är detta ett svagt plus? Tog som sagt precis efter jag hade kissat men det kanske inte spelar nån roll?

- Just fight for it
  • Glovey
    EpicNurse skrev 2017-10-01 11:14:10 följande:

Mmnjäe skulle nog inte Kalle det svagt.

Ring din mottagning imorgon och hör vad dom rekommenderar. Hade du ringt till oss så hade vi sagt att så länge du inte har illaluktande blödning, smärta eller feber så kan du avvakta ytterligare en vecka och testa igen. Men hör vad din mottagning tycker!

Jag har dock illaluktande blödning men inga smärtor eller feber???
    - Just fight for it
  • Glovey

Jag har inte tagit något nytt test ännu och nu är det 5veckor sen jag gjorde aborten och jag blöder fortfarande?? Är det verkligen normalt??

- Just fight for it
  • Glovey
    EpicNurse skrev 2017-10-18 07:34:43 följande:

Kontaktade du mottagningen sä dom kunde kontrollera om där var rester kvar? Annars måste du göra det. Det kan vara normalt att blöda så länge men oftast inte.

Tog ett test nyss och det visade svagt positivt igen (clearblue).

Jag tänkte ringa imorgon och be om en tid, har känt spänningar i magen och illamående, min kropp spelar ett spratt med mig..
    - Just fight for it
  • Glovey

Testerna visar negativt nu 7 veckor efter aborten men blöder fortfarande????

- Just fight for it
Svar på tråden Testat positivt efter abort