• Jooosen

Vi som börjar oktober med ÄL

Beräknad äl 6 oktober. Så ganska tidigt hehe. Blir försök 7 till första barnet. Långa satans månader...! Vi har sex ca 2 ggr under äl i snitt. Har normalt inte sex varannan dag och killen får lite prestationsproblem tyvärr. Denna äl ska ja försöka o inte påtala att jag har äl utan försöka få till det ändå. Målet är 3 ggr närmsta dagarna. Äl beräknad på fredag alltså! Har du något barn sen innan? Hur många ggr har ni sex? Kram!

Försöker med första barnet sen april 2017
  • Jooosen
    AngelicaB skrev 2017-10-02 19:53:25 följande:

Har som sagt beräknad ÄL imorgon eller onsdag, olika på app och hur jag känner mig ;) lite samma sk här faktiskt, har inte sagt denna gången att jag börjar närma mig. Nej vi försöker få vårt första och har ett MA bakom oss som hände i somras och har inte försökt på riktigt sen dess. Så är spännande men också en rädsla att det ska hända igen... vi har som sagt inte försökt nu de senaste månaderna men när vi gjorde det hade vi sex varannan dag under den veckan jag hade ÄL. Hade sex natten till idag och ska försöka mysa till det igen imorgon kväll

Okej! Beklagar, men skönt att sätta igång igen. Hoppas det tar sig snart igen och att allt går bra! Ja varannan dag är ju bra om man kan få till. Ska oxå försöka oss på det. Man blir så orolig nu när man försökt ett tag att något ska vara fel. Inbillar mig verkligen det.. hur Gamla är ni?
  • Jooosen
    AngelicaB skrev 2017-10-02 20:11:31 följande:

Vi försökte i 8 månader utan resultat innan det tog sig sist gång. Jag trodde verkligen att de var något fel då det verkade som att "alla andra" runt omkring en blev gravida så fort de sov i samma säng haha. Men ett år sägs ju vara det normala om man kollar på statistik. Förstår dock din/er oro! Det är så frustrerande. Jag fyllde precis 26 och min man fyller 27 i januari. Ni då?

Okej! Skönt ändå att prata med fler där det tagit lite längre tid. Precis, många vänner har precis fått barn eller är gravida. En som det tog 3 månader för och det är de längsta. Alla andra gick det typ direkt! Ändå har vi gjort "allt rätt" men inget plus. Okej! Jag fyller 29 i december o min sambo är 27. Känns som man börjar bli gammal haha! Hoppas detta är vår turmånad nu!! <3
  • Jooosen
    AngelicaB skrev 2017-10-02 20:47:08 följande:

Ja det blir så med saker som "man inte pratar om". Samma sak om missfall, det är vanligare än man tror men när man står där känns det som att man är ensammast i världen. Det är samma känsla liksom. Alla andra kan. Men de är bara att köra på, livet stannar inte upp :P tror dock på att när man inte tror att de ska bli något, när man nästan gett upp hoppet och inte testar sig flera dagar innan bim, det är då det tar sig. Vet hur det låter men njut av varandra, ha bra sex och använd fantasin, så de inte blir att man har sex bara för att man ska bli gravid.

Ja precis! Man hör aldrig dom som det tar tid för. Kan tänka mig samma sak med missfall också.. ja denna månad skiter jag i äl test och tänker inte hetstesta med gravtest heller. Men man tänker ju på graviditet hela tiden under sin vakna tid :p.. har du regelbunden mens nu?
  • Jooosen
    AngelicaB skrev 2017-10-02 21:01:45 följande:

Nej precis, det är aldrig det dåliga som syns utåt. Tyvärr. Tror det är jätte viktigt att prata om den delen av det hela också! Man släpper lite på de sämre tankarna då tycker jag. Det låter vettigt, att bara go with the flow ;) ja den blev regelbunden nästan direkt efter jag varit inne och gjort min abort. Fick ett MA och blödde ingenting och var helt ovetandes att jag bar på ett dött foster...utan fick reda på att fostret inte levde via ultraljud, det var tufft.

Okej! Fan va jobbigt :( .. vilken vecka var du i? Exakt!! Ingen som pratar om det då känner man sig själv som ett ufo... tempar du eller något sånt?
  • Jooosen
    AngelicaB skrev 2017-10-02 21:15:24 följande:

Ja det var tufft, både för mig och min man. Har inte riktigt kommit ur det ännu men tror det bästa är att komma tillbaka till där vi var innan, längtan efter ett barn och närheten av varandra. Jag hade precis passerat v12, fostret hade slutat utvecklas redan i v 6 så det var tidigt men eftersom man längtat så länge utan resultat blev man förälskad i sitt lilla pyre direkt när man såg plusset på stickan. Nej det gör jag inte, höll på ett tag med älstickor men slutade ganska fort med dem eftersom jag känner min kropp bättre utan massa press och testande. Tempar/testar du inför äl?

Ja det måste vara hårt. Kan inte ens tänka mig. Men "skönt" att ni börjar försöka igen. Har många av dina vänner barn? Har testat med äl stickor typ 4-5 av 7 månader. Men har en cykel på exakt 28 dagar och äl mellan dag 15-17 så känns onödigt. Plus att jag blev stressad av det! Tempar inte.
  • Jooosen
    AngelicaB skrev 2017-10-02 21:23:42 följande:

Ja några stycken har fått/är gravida. Mina syskon har barn och det känns som de är magar och barnvagnar överallt :P ja är du så exakt så vet man ju med sig och känner det i kroppen så det skapar nog bara stress, samt över att man är rädd att missa strecket eller den glada gubben tänkter jag. Känner du när ägglossnigen är på g?

Haha verkligen. Ser gravida överallt!! Många vänner är gravida eller har just fött. Precis.. man var på helspänn dagarna kring äl och allt kretsade kring en glad gubbe haha. Ja jag får äl sekret några dagar innan. Började komma idag. Sen brukar ja få värk i ena äggstocken. Känner du av?
  • Jooosen
    AngelicaB skrev 2017-10-02 21:36:38 följande:

Samma här, därför jag slutade nästan direkt, har en app bara för att se om det stämmer överens med vad jag känner. Åh spännande, har också sekretet att lita på. Har du din äl på fredag då? Och jag känner ägglossningen väldigt tydligt, får som kraftig mensvärk och de håller i sig i 2-4 timmar ca.

Aa har också en app bara för att hålla noggorlunda koll. Däremot fattar jag inte vart livmodertappen sitter. Har försökt känna men är skitsvårt. Kanske är överkurs :) hoppas vi plussar. Då blir det en junibebbe! Vi får försöka tänka positivt!
  • Jooosen
    AngelicaB skrev 2017-10-05 20:31:21 följande:

Har bim 19-20/10 hoppas att vi blir några som plussar! Nu ska man bara ta sig igen 2 veckor av funderingar och tankar! Nej har inga barn sen innan, ett missfall bakom oss.

Spännande! Äl beräknad imorn. Sex imorse och söndags. Men ska försöka imorn med eller senast lördag!! Bim 19/10!
  • Jooosen
    AngelicaB skrev 2017-10-05 20:57:44 följande:

Vi matchar både med äl, bim och sex då haha ;)

Precis :D men känner att vi borde få till det imorn också! Kanske blir lite vin o sex då haha!
  • Jooosen

Beräknad äl igår. Dock inte känt nån värk alls som ja brukar. Sex dag 11 och 15 i cykeln. Äl beräknad dag 16. Fan känns som alldeles för lite sex... o kommer inte kunna få till det idag.. har man nån chans ändå trots så lite sex tro?! Känns hopplöst

• Jooosen
    LillaAw skrev 2017-10-07 15:14:23 följande:

Brukar du känna ägglossningen tydligt? Tittar du något på ditt sekret? Du har ju ändå fått till det dagen innan beräknad äl och det är väl bra :) varannan dag borde ju räcka! Jag är på äl+7 idag och känner inget, brösten spänner som alltid vid pms. Lite illamående när jag åkte bil idag och efter jag ätit men säkert inget som beror på någon graviditet..

Aa har haft fertilt sekret sen några dagar tillbaka! Men har inte känt denna värk som jag alltid brukar. Kanske inte har någon äl denna månad. Ska nog köpa äl test nästa månad. För känns tyvärr som det kommer bli mens här.. okej. Vet precis den där pms ömma bröstkänslan. Man börja noja direkt när man känner av det. Jag håller verkligen tummarna <3
Svar på tråden Vi som börjar oktober med ÄL