• Let it Rain

Följas åt till ett plus!

Jag har just påbörjat försöken när det gäller barn nummer 2 och tänker att vi är fler som vill följas åt i denna resa (så mycket roligare när man kan skriva av sig nånstans).

Jag har ännu ingen koll på hur min cykel ser ut eftersom jag bara har hunnit ha en mens sedan förra förlossningen (jag ammar ännu och det tog ett bra tag innan den kom tillbaka). Jag är också lite äldre (38), så är väldigt spänd inför hur fertiliteten ser ut i dagsläget.

Följs som sagt gärna åt i väntan på plusset.

• Svar på tråden Följas åt till ett plus!
  • MammaMia1012
    Let it Rain skrev 2017-11-10 21:38:18 följande:

Jag avvaktar nog till BIM som jag känner nu, men det är i te omöjligt att jag kommer ändra mig senare. :p Har trots allt flera grantest som ingår till monitorn och som jag ändå behöver göra mig av med eftersom jag ska köpa fler ÄL-tester sen. Och ja, nu räknar jag kallt med att det inte kommer ta sig på detta försök eftersom det tog fyra försök sist (för ca två år sedan). Man blir ju inte direkt yngre heller. ;)

Själv pendlar jag hela tiden ena sekunden vad är problemet? Vänta till dagen efter BIM? Såklart jag kan vänta... Andra sekunden, jag har 10 test hemma kan börja testa 10 dagar innan BIM

Mina två tog på 3e försöket (minus ett missfall däremellan) men det var 7&5 år sen så jag har ingen aning om vad jag ska förvänta mig. Vi kör bara på denna månad och om inget händer så vill jag testa med ÄL test nästa cykel.
  • Saima17
    Let it Rain skrev 2017-11-10 21:17:05 följande:

Ja? Du menar att du borde ha 13? Jag har aldrig använt den appen, men jag tänker att den kanske är förinställd på en lutealfas på 14 dagar eftersom det är vanligast.

Man kan ändra fas dagar sj.. Men nu när ja räkna på förra mån så va d 14 åxå..
  • Saima17

Jag avvaktar nog till BIM som jag känner nu, men det är i te omöjligt att jag kommer ändra mig senare. :p Har trots allt flera grantest som ingår till monitorn och som jag ändå behöver göra mig av med eftersom jag ska köpa fler ÄL-tester sen. Och ja, nu räknar jag kallt med att det inte kommer ta sig på detta försök eftersom det tog fyra försök sist (för ca två år sedan). Man blir ju inte direkt yngre heller. ;)

Ja avvaktar å.. Men ha int mensen kommit före sambon ska på jobb så då testar ja BIM +1Tror han åker typ 23e..
  • Saima17

Ja avvaktar å.. Men ha int mensen kommit före sambon ska på jobb så då testar ja BIM +1Tror han åker typ 23e..
    Let it Rain skrev 2017-11-10 21:17:05 följande:

Ja? Du menar att du borde ha 13? Jag har aldrig använt den appen, men jag tänker att den kanske är förinställd på en lutealfas på 14 dagar eftersom det är vanligast.

Men eg nu när ja tänker efter.. Ja hadd ju bara känningar förra mån.. To ju aldrig äl.. Så e ju först den här mån ja "får veta".. Iom att äl va positivt i onsdags.. Vi ha fått till d 2 ggr igår å 1 idag (fredag). Säkert blir d imorron å :-P men iaf.. :) 22-23 borde ja ha bim :) hoppeligen kommer ingen men ja..
  • Saima17

Ja tror ja väntar.. E svårt men ja tror int d to för oss heller.. Fast att ja sen 5 sek senare.. Jo d to no å så skenar fantasin iväg. Fick ändå till d 2 ggr igår å 1 idag (fredag) så hoppas. E no öm i bebisverkstan nu så här efter :-P men få se. Idag gick "48h regeln" ut..så lite hann vi ligga iaf inom 48h B-)
  • ankmamma
    Saima17 skrev 2017-11-10 08:07:57 följande:

Ah ja d förstår ja. Ja ha ju aldrig nånsin brytt mj om äl förr.. Då ja alltid ettdera hade ppiller, ring lr spiral.. Har en cykel på 24-28 dagar.. Aldrig 28 förrän nu.. Men man lär sj nå nytt hela tiden.. Fick till d 2 ggr på äl igår.. Så nu hoppas vi!!!

Härligt!! Ja verkligen :)

Jag har fortfarande inte sett röken av någon mens och inga tecken på den heller... funderar på att göra ett nytt test imorgon :O Ååh lycka till :D
  • Enlitenfjärilimagen

Hoppar in med besvikelsen av att mensen kom oregelbundet idag på dag 20.. Varit så sedan yngsta dottern föddes för 2,5 år sedan..

Har äl testat hela månaden med cb digitalt utan någon höjning. Läst här att det kan beror på för tidigt testande på dagen, men ni spelar det ju inte ingen roll längre.. Köpt mig en clearblue fertilitetsmonitor avancerad nu inför kommande månad då min cykel ligger på allt mellan 16-42... Vanligast mellan 20-24..

Had två tjejer sedan tidigare med annan man och försöker nu med den nya.

• Saima17
    ankmamma skrev 2017-11-11 01:33:04 följande:

Jag har fortfarande inte sett röken av någon mens och inga tecken på den heller... funderar på att göra ett nytt test imorgon :O Ååh lycka till :D

Åh ja vill å va i d skedet att få böja ta testet men den som väntar.. Håller sååå tummarna för oss nu
  • Saima17
    ankmamma skrev 2017-11-11 01:33:04 följande:

Alltså e no lite öm i bebisverkstan nu.. Om d e för att d ha vari mkt aktivitet eller va d e d vet ja int men känns ungefär som svag äl värk..späbnande å se. Nu ska d rivas å renoveras hemma så att ja får annat å tänka på bara för att vi börjar riva så blir d väl ett + nu då.. När d eg e "olägligt" att skaff liten.. Men e d nånsin rätt tid?
Svar på tråden Följas åt till ett plus!