• Let it Rain

Följas åt till ett plus!

Jag har just påbörjat försöken när det gäller barn nummer 2 och tänker att vi är fler som vill följas åt i denna resa (så mycket roligare när man kan skriva av sig nånstans).

Jag har ännu ingen koll på hur min cykel ser ut eftersom jag bara har hunnit ha en mens sedan förra förlossningen (jag ammar ännu och det tog ett bra tag innan den kom tillbaka). Jag är också lite äldre (38), så är väldigt spänd inför hur fertiliteten ser ut i dagsläget.

Följs som sagt gärna åt i väntan på plusset.

• Svar på tråden Följas åt till ett plus!
  • ankmamma
    Saima17 skrev 2017-11-14 11:21:26 följande:

Ja å extremt kissnödig ha ja blivi. Ja ha alltid vari sån som kan hålla mj en hel da.. Typ att "ja känner före ja ska sova å nä ja orkar int stig upp ja går imorron" till att knappt kunna hålla mj 4h..visst ha börja dricka mer vatten.. Men int så mkt i gången...

Det låter ju lovande!! :D
  • ankmamma
    Wicked977 skrev 2017-11-14 11:46:10 följande:

Är på Bim +3 idag.. Alla tester visar negativt. Vill bara få min mens så jag vet när jag har ÄL ELLER bara bli positiv. Orkar inte vänta längre, man längtar ju så förbannaf mycket efter ett plus..

Sådär är det för mig med!! Jag är typ på Bim+7 nu och ingen mens i sikte å negativa test :( blir galen.. Vill bara veta!
  • Snufflan
    Saima17 skrev 2017-11-14 18:01:55 följande:

Ja ha haft stickningar i vänster sida - äggstocks höjd och ner mot mitten sen kl 15 idag.. Int hela tiden men till å från.. D ilar.. Hade äl i torsdags.. Fick till d 2 ggr då å 1 gång dan efter.. Hoppas så d e nå på g. E lite skraj faktiskt..

Gubben fortfarande blinkandes. Typiskt. Orkade inte ligga idag. Eller kvällen är inte slut än. Men det ser mörkt ut. He he. Hoppas det är lite simmare kvar i mig om något skulle hända me äl i natt. He he
  • Saima17
    Snufflan skrev 2017-11-14 21:40:21 följande:

Gubben fortfarande blinkandes. Typiskt. Orkade inte ligga idag. Eller kvällen är inte slut än. Men det ser mörkt ut. He he. Hoppas det är lite simmare kvar i mig om något skulle hända me äl i natt. He he

Hm. Okej men va konstigt..nä vi ha haft världens liggfest torsda freda lörda söndag.. Haha.. Men nu ha ja haft ilningar från vänster sida ljumske å neråt hela kvällen..riktit så där så ja hoppar till ibland..å kissnödig.. Som fan. Ha alltid kunna hålla mj över natten om ja kommer på när ja bäddat ner mj att ja e kissnödig.. Men nu e 4h max..
  • Saima17
    ankmamma skrev 2017-11-14 20:55:05 följande:

Det låter ju lovande!! :D

Jaaaa :) å stickningarna /ilningarna på vänster sida lite vid ljumske/äggstock ha hålli på hela kvällen. Å ilar neråt..månne d e nå..
  • jooo

Hej här är en till som gjorde första syskonbakandet i helgen. stegribg på billiga tester o glad gubbe på cb torsdags och fredags. fick till de ons tors lör morgon och igår lååång väntan nu bara!

• Wicked977
    Lillefiddelin skrev 2017-11-14 14:42:40 följande:

Stöd/pepp?? Är på dag 18 i menscykeln, har testat med äl tester sen dag 5 (brukar ligga på totalt 31 dar i cykeln)

Hade LH höjning i lördags på stickan men inte fullt utslag, är starkaste äl testet jag fått men ej lika starkt som kontrollstreck. Provar även med CB digitalt och ingen smiley än..

Kan man ha äl utan utslag? Testen blev svagare efter helgen igen... :(

Har du laddat ner appen Flo? Den räknar ut när du har ÄL och verkar fungera jätte bra. Jag brukar känna när jag har ÄL och det stämde överens med vad den hade räknat ut. Alltid värt att testa :)
  • Anonym (Gabbi)
    ankmamma skrev 2017-11-14 20:58:42 följande:
    Sådär är det för mig med!! Jag är typ på Bim+7 nu och ingen mens i sikte å negativa test :( blir galen.. Vill bara veta!

Nu kanske jag har missat något av dina inlägg. Men om du inte haft en temphöjning har du ju inte haft ÄL och kan därmed inte ha blivit gravid. Sen brukar mensen bli försenad de cykler man inte har ÄL. Är nog bara att fortsätta tempa och hoppas på antingen en sen ÄL (inget konstigt med det) eller att mensen kommer så att du kan starta på en ny kula. 

Så länge tempen är låg är det lika bra att spara på graviditetstesten. Önskar dig lycka till! :)

• Snufflan

Gubben i CB-testet blinkar idag med. Idag är det dag 5. Är så rädd att den visar fel pga av att jag har PCO-äggstockar. Tänk om jag inte ägglossar alls! Eller så missade jag förr äl. Är ändå på dag 24 sen första dagen på förra mensen. Kan ju inte ägglossa så här sent. Borde kanske sluta testa nu. Eller?

• Saima17
    Snufflan skrev 2017-11-15 09:59:44 följande:

Gubben i CB-testet blinkar idag med. Idag är det dag 5. Är så rädd att den visar fel pga av att jag har PCO-äggstockar. Tänk om jag inte ägglossar alls! Eller så missade jag förr äl. Är ändå på dag 24 sen första dagen på förra mensen. Kan ju inte ägglossa så här sent. Borde kanske sluta testa nu. Eller?

Ja hade jätte sen äl.. Dag 14 lr 15.. Trodd ja hadd missa.. Vilken e du på?
Svar på tråden Följas åt till ett plus!