• waldesten16

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Hej alla!
    Hoppar in här, satte in en blasto den 25/11 och har testdag den 9/12 men har sedan den 1 dec plussat. I början var det svagt men pluset har blivit starkare och starkare och nu har jag passerat bim. Så nu kan jag låta mig själv säga att jag är gravid, kan knappt tro att det är sant :)

• waldesten16
    Nube skrev 2017-12-06 09:25:46 följande:

Stort grattis och välkommen! Känner igen dig från ivf tråden, kup att ni lyckades :) Hur mår du?

Tack ???? jag mår bra dock väldigt trött. Är dock väldigt nervös innan jag haft första vul. Är rädd för att det är utomkveds då jag hade det för ett år sedan. Men känner inget som tyder på det men hjärnan spökar.

Hur går det för dig? Du borde vara några veckor nu ? ????
  • waldesten16
    kattnos skrev 2017-12-06 16:49:34 följande:

Vårt ul idag gick jättebra, vi fick se en liten på 2 cm med ett pickande hjärta! Fick även en bild med oss. BF 16/7. Så lättad <3

Åh vad mysigt? Vilken vecka är du i ? Alla skrivet lite olika från när man kan se hjärtat
  • waldesten16
    Pigall skrev 2017-12-06 17:51:13 följande:

Ännu mer nervös nu! Fick nyss resultatet av dagens blodprov. V6+2 och ett värde på 88000! :( Dubblas alltså fortfarande varannan dag. Det här känns inte bra! Måste ringa kliniken imorgon.

Tycker att det är bra att du ringer kliniken men läste i en hcg tabell att under v5-v6 så kan hcg värdet vara 10 000 - 100 000. Tänker att det kanske lugnar dig lite tills i morgon. Men tycker absolut att du ska ringa
  • waldesten16
    Pigall skrev 2017-12-06 20:12:04 följande:
    Åh hoppas att det stämmer! De tabeller jag tittat på är inte lika snälla men man kan ju hoppas att denna är nyare och mer korrekt.
    Håller tummarna för att det blir ett bra besked från kliniken idag :)
  • waldesten16
    kattnos skrev 2017-12-06 21:05:16 följande:
    Jag är i v 9, 8+2. Vilket var som jag troddde men jag var lite osäker på hur man räknade. Allt såg fint ut sa läkaren så förhoppningsvis slipper vi åka till kliniken igen innan det är dags för ett syskon! Läkaren sa att det nu är över 90% chans att allt går bra så det känns toppen.
    Åh det måste kännas så skönt. Är det efter v.9 som risken för missfall sjunker?

Jag ska på vul den 19 dec och hoppas då att det syns något och att det sitter rätt. Har haft utomkveds innan och jag är nojig över att det blir samma visa denna gången med.
  • waldesten16
    Pigall skrev 2017-12-07 10:48:02 följande:

Pratat med kliniken idag. De var inte lika oroliga som jag men jag fick iallafall ändrad tid så vul sker en dag tidigare. Men är fortfarande övertygad om att något är fel, har nu även blodblandade flytningar.bruna än så länge men det är tidigt. Känns som om jag kommer att gå sönder: ( så rädd

Oj hade du dessa flytningar när du ringde kliniken? När var det du hade vul ?
    har du ont ?
  • waldesten16
    Nube skrev 2017-12-07 07:39:09 följande:

Har ni berättat på jobbet redan? Jag bytte arbetsuppgifter för en vecka sedan men är kvar hos samma arbetsgivare. Känns så dumt att nu säga att jag är med barn när jag precis bytt jobb och har dessutom ett vikariat just nu och är tjäntledig från mitt gamla jobb. Men vad ska man göra? Tänkte vänta till RUL i januari och berätta sedan.. är orolig hur de kommer att reagera.

Mina chefer vet om att jag har gjort ivf men denna gången skedde återföringen på en helg och jag sa aldrig något om det. Så jag har tänkt att vänta tills slutet på jan innan jag säger något. Jag förstår din oro men vi ska verkligen inte tänka så, tänk på dig själv! Visst kanske inte den mest optimala situationen som det blir sällan som man har planerat. Tanken är att jag ska leda en projektgrupp och starta upp en ny avdelning till hösten men jag kommer kanske inte kunna vara med hela vägen, vilket blir dumt ur ett karriärsmässig synvinkel. Men jag ska vara tydlig till mina chefer att jag vill köra på så länge jag kan :) Tänker att jag ska försöka sluta oroa mig för mycket av det och tänka mer som en man ;)
  • waldesten16
    Nube skrev 2017-12-11 15:54:20 följande:

Är alla med nu?

Jag är inte med. Satte in en blasto den 25 nov och har testat positivt. Vet dock inte hur man ska räkna. Ska på min första bil den 19 dec. Vet ni hur man räknar vilken vecka man är i ? Räknar man från sista mensen eller återföringsdagen ?
Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017