Vi som har plussat efter IVF hösten 2017
Hej! Hoppar lite försiktigt in här och följer tråden. Plussade på nyårsafton efter FET i julveckan! Är bara i v 5+0 så jätte tidigt men spännande att läsa om era upplevelser här inne!
Hej! Hoppar lite försiktigt in här och följer tråden. Plussade på nyårsafton efter FET i julveckan! Är bara i v 5+0 så jätte tidigt men spännande att läsa om era upplevelser här inne!
Grattis och välkommen! :) Så roligt att ni fick ett plus nu! När har du vul?
Hej!
Hur har ni andra som plussat känt er den första tiden? Här hemma går jag med ångest över att ena stunden tro på det men nästa stund inte känna något! Är kanske lite hungrigare än vanligt men annars inget.
Jag kan glädja dig med att jag har mått oförskämt bra nästan hela tiden, är på v 13 nu. Någon dags dip och främst varit trött men nästan inte mått illa eller känt mig konstig alls! För man tycker ju att man borde känna mer - men det är absolut inte fel att må bra och känna sig normal.
Sagan för mig tog slut idag. Hade tid för vul och jag och min sambo var spända över att se vad som gömmer sig i magen. Är i v 9 8+3 idag och var på vul i 6+0 då ett litet hjärta slog. Stirrade på skärmen och kräktes nästan när jag ser att säcken är tom. Läkaren letade och letade och tillslut sa att tyvärr så finns det inget foster här.
Både han och jag tyckte det var konstigt då jag haft så starka känningar. Missed abortation blev hans förklaring. Kroppen tror att jag fortfarande är gravid och stöter inte ut det som finns kvar. Ska tillbaka för nytt vul om en vecka. Är helt förstörd och vet inte hur jag ska ta mig vidare. Så antagligen blir det att framkalla abort efter nästa vul. Smärtan i själen är olidlig
Hej alla!
Behöver ventilera mig lite...är bara i v 5+5 idag så tidigt men känner inget. Tyckte i veckan efter jag plussat att jag mådde lite illa och var mer hungrig. Men nu de senaste dagarna känner jag inget. Knappt någon Molvärk längre heller. Testade igen imorse och teststrecket är starkare än kontrollstrecket så fortfarande positivt. Någon annan som inte haft symtom i denna vecka?
Känner igen dina hjärnspöken. Vill ge lite pepp. Jag har inte haft nämnvärt mkt symtom öht. Mest trötthet o lite illamående o lite molvärk. Symtomen försvann i omgångar med dagar/veckor emellan. Va jättenojjig. Gjorde 3 ultraljud innan v 14. Allt har sett bra ut. Alla symtom, förutom lite växande mage, försvann helt fr v 13. Är nu i v 23 o känner bebis flera ggr om dagen.
Vad härligt att läsa om era små mirakel som börjat kännas där inne! Själv var jag på ul igår och fick se en liten böna med tickande hjärta i v 7+3! Känns så skönt och nu vill jag att tiden ska gå fort till nästa ul! BF 6 sept!
Grattis! Vi ligger väldigt lika, är oxå i v 8. (7+5) Dock har jag 2 tickande hjärta än sålänge :)
Hej alla! Ville höra med er! Har någon av er upplevt att symtomen minskar redan i v 9? Är i 8+3 och tycker brösten inte ömmar lika mycket längre och från livmodern känner jag inget längre! Ingen Molvärk alls. Har varit på vul föd en vecka sedan och då såg allt bra ut men börjar bli lite orolig...
Absolut, mina symtom försvann i 2 omgångar innan v 13.. första gången i ca v 7-8 kom tillbaka efter ngn vecka, sedan igen i ca v 10, kom tillbaka igen.. dock efter v 13-14 försvann allt inkl tröttheten o jag kände ingenting förrän jag börja känna bebis i v 16-17 :)
Det känner jag igen mig i! Började runt v. 8-9 undra om det ändå gått åt skogen. Kände inte av ngt speciellt. Blev lite lugnare först efter kub och ul i v. 13 då man fick bekräftat att det ändå fanns ngt där.
Hej alla!
Ville höra med er som gjort kub här! När vi gjorde kub förra veckan fick vid hög risk 1/190 (gränsen mellan hög och låg risk går på 200...). Såklart jobbigt för nu oroa mig sig lite över det med. Vi har valt att inte göra fostervattensprov då det ändå föreligger en missfallsrisk. Men då frågade bm mig om det var ivf, ja det var det. Sedan fråga hon om det var frysta ägg? Och då sa jag att ja, själva embryot har ju varit fryst. Så då tog hon ja där. Men kom på att det kanske inte är samma sak? Frysta ägg kanske är om man ev gör äggdonation?
Fick ni denna fråga med?
Vi fick inte denna fråga... Men hon hade allt journalen förstod jag det som.
Vad jag har läst kan hormonbehandlingen vid färsk IVF göra att hormonnivåena som de mäter vid kub påverkas så det blir "falskt" hög risk. Därför måste de lägga in en korrigering för detta i programmet. Men när man gör FET har man ju inte tagit hormoner på samma sätt. Hm, jag vet som sagt inte säkert men det kan ju ha nåt med detta att göra? Var det blodprovet eller ul:et som drog upp er risk? Hoppas det känns bättre snart! Det är ju fortfarande en större chans att det är bra än inte. Som nån annan sa kanske ni kan göra NIPT för förhoppningsvis lite lugnande besked?