• Milla8101

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Hej Alla

Grattis till alla plus! Jag har följt er ett bra tag nu, men har inte vågat hoppa in riktigt. Dock är det väl lite tidigt fortfarande.

Vi plussade iaf på nyår, är nu i v 8. Var även på vul i tisdags och fick se 2 tickande hjärta. Så dubbel lycka än så länge. :) kan även tillägga att jag knappt kan dölja det längre. Magen har växt jäkligt fort.

• Milla8101
    ijo skrev 2018-01-19 21:04:44 följande:

Stort grattis :) Är ju så underbart att få se det lilla hjärtat ticka! Och då fick du ju dessutom se två ;)

Tack! Ja visst är det underbart. Dock är det en lång väntan nu. Ska tillbaka om 3 veckor och kolla så att det ser bra ut:)
  • Milla8101
    andromedae skrev 2018-01-19 23:58:51 följande:

Grattis :)

Satte ni in en eller två?

Tack, vi satte in 2 st.
  • Milla8101
    Hey.orange skrev 2018-01-20 11:41:22 följande:

Men grattis! Vilken dubbel lycka!

Ja verkligen :) Tack!
  • Milla8101
    hanna8911 skrev 2018-01-23 16:58:09 följande:

Vad härligt att läsa om era små mirakel som börjat kännas där inne! Själv var jag på ul igår och fick se en liten böna med tickande hjärta i v 7+3! Känns så skönt och nu vill jag att tiden ska gå fort till nästa ul! BF 6 sept!

Grattis! Vi ligger väldigt lika, är oxå i v 8. (7+5) Dock har jag 2 tickande hjärta än sålänge :)
  • Milla8101
    hanna8911 skrev 2018-01-29 17:45:09 följande:

Hej alla! Ville höra med er! Har någon av er upplevt att symtomen minskar redan i v 9? Är i 8+3 och tycker brösten inte ömmar lika mycket längre och från livmodern känner jag inget längre! Ingen Molvärk alls. Har varit på vul föd en vecka sedan och då såg allt bra ut men börjar bli lite orolig...

För mig var det nästan samma sak, allt försvann i slutet av v 8

Men nu har jag fått tillbaka mitt illamående ( det var bara borta ett par dagar ) brösten ömmar lite igen.
  • Milla8101

Hej

Ni som har gjort Kub test, hur var det tycker ni? Har inte riktigt koll på vad som är bra och inte bra heller. Vad fick ni för värden?

Tog blodprovet idag och ska göra ul nästa vecka.

• Milla8101
    Tiinuli skrev 2018-02-14 22:25:27 följande:

Jag har fått tid till vul nu den 26.2, kommer vara i vecka 7 då. Är inte det lite förtidigt? Kommer man se nånting då överhuvudtaget ? Runsten finns att ser inte hjärtat än?

När har ni gjort tidig vul?

Hej och Grattis!

Jag gjorde ul V6+4. Dom såg allt hjärtat på de små. Dom kollade även om graviditeten hade utvecklats som förväntat.

Lycka till va spännande! :)
  • Milla8101
    andromedae skrev 2018-02-13 22:31:30 följande:

Tycker det var intressant hur mycket man såg. 

Fick 1:20000 på trisomi 13 och 18 (de jag var mest orolig för) och 1:4900-nånting för downs. Tycker även det var bra resultat så det kändes bra. 

Om man får 1:200 på nåt så erbjuder de NIPT.

Så man ska ha så högt som möjligt alltså!

Va skönt att det blev ett bra resultat, varför va du mest orolig över trisomi, om jag får fråga?
  • Milla8101
    kattnos skrev 2018-02-14 05:48:10 följande:

Jag fick också 1:20000 för trisomi 13 och 18, och typ 1:2500 för downs.. vilket kändes bra tycker jag eftersom om man tittar enbart på ålder så är risken 1:600 för mig. Vilket ju i sig är en ganska låg risk, procentuellt sett.

Det häftigaste med kub-testet var ju dock såklart att få se bebisen igen :)

Tycker detta med värdena är jättesvårt, hur räknar dom med våran ålder?

Jag fick ett extra ul idag, min läkare ville det eftersom det är 2 st där inne. Det var riktigt kul att se dom igen, den ena låg så avslappnad med armarna bakom huvudet och benen isär????
  • Milla8101
    Hoppfullhet skrev 2018-02-15 21:31:53 följande:

Trisomi 13 o 18 är väldigt allvarliga kromosomfel som knappt är förenat med liv, inte länge iaf. Downs är oxå en trisomi, nr 21, men med helt annan prognos.

Oj, det hade jag ingen aning om. Det finns ju visserligen en uppsjö av olika sjukdomar dom kan få.

Tack för infon!
  • Milla8101
    Elise39 skrev 2018-02-21 15:23:00 följande:

Kikar in ibland för att se hur det går. Magens storlek skiljer otroligt mycket mellan olika kroppar. Jag var inte alls stor med mina 2 pojkar.

Var själv på VUL idag och tyvärr så kunde de inte något hjärtljud. MA nr2. :(

Nej va tråkigt, lider med er! Förstår precis hur det känns. All lycka till när ni väljer att fortsätta!
  • Milla8101

Hej på er

Igår gjorde vi Kub test och nu kan vi också andas ut lite. Bägge fick bäst i test 1:20000.

Men vilken tid det tog, 1,5 timma. Den ena var inte så medgörlig och ville verkligen inte visa upp sig. Men tillslut så fick hon allt hon behövde.

Vi pustar ut... tillsvidare ;)

• Milla8101
    andromedae skrev 2018-02-24 20:20:08 följande:

Grattis.

Oj vilken tid, vårt tog 20 min från vi kom in på rummet tills vi gick ut igen. Visserligen bara en, men ändå. 

Ja Hon hade bokat 1 timma eftersom det var 2, men den ena ville inte alls visa upp sig från den sidan som behövdes. Hon Var nära på att ge upp, så jag skulle få komma tillbaka. Men i dom sista 10 så visa h* sig :)

Mysigt att få se dom. Fick med mig så underbara fina bilder????
  • Milla8101
    Ellencassandra skrev 2018-03-27 05:22:15 följande:

Förstår det! :) drömmer mig bort till det ögonblicket men stoppar mig själv.. försöker å inte tänka så långt fram. Är rädd att det inte ska gå hela vägen :( men hpppas.

Har fått tid för första ultraljud 17 april! Vilket blir i vecka 9 :/ de hade ingen tid i vecka 8, så måste vänta ännuu längre. Hemskt :P

Glömde fråga dom ang lutinus också. De står att jag skulle sluta när jag får positivt eller negativt men jag har inte vågat sluta.. tänker att jag använder upp det jag har hemma å trappar ner till en om dagen snart.. har haft två om Dan.. vad har ni gjort?

Stort Grattis till Graviditeten. Va precis som du i början och kan fortfarande känna oro, är i v 17 nu.

Nojjig att nått skulle hända, det blev långa och jobbiga veckor tyvärr. Har hunnit med 5 ul redan :)

Tänk att även få i dig mat med mycket järn i, bl.a. nötkött, blodpudding om du gillar det, frön tex pumpafrön.

Ang lutinus så fick jag direktiv ifrån kliniken, en vecka efter att jag hade plussat så skulle jag sluta.

Lycka till!
Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017