• Tiinuli

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Hej!

Har precis plussat efter våran andra ivf försök i höstas och är nu i v.5

Det verkar inte hinnas så många andra trådar för ivf graviditeter så tänkte kolla om får hänga här? Ni verkar vara ett härligt gäng och känner igen några av er sen hösten (namn) :)

Finns det någon Fb grupp för oss som blivit gravida via ivf?

• Tiinuli
    andromedae skrev 2018-02-13 16:46:40 följande:

Finns en hemlig grupp "vi som plussat efter ivf" på fb. Är du med på ivf-sidan på fb så kan du be admin där lägga till dig i andra gruppen.

Låter jätte roligt att det finns en sådan sida. Är inte med på den du skriver men joinar gärna, vad heter sidan exakt? Så hittar rätt :)
  • Tiinuli
    kattnos skrev 2018-02-14 05:56:54 följande:

Klart du får hänga här, grattis till graviditeten! Hoppas allt går bra nu :)

Tack ja vi hoppas verkligen :)

Tog ett digitalt i dag som visar 2-3 veckor så det borde väll vara bra? Väntar på att ska få tiden för vul också :)
  • Tiinuli
    Nube skrev 2018-02-14 07:12:03 följande:

Stort grattis Tiinuli! Jag kommer ihåg dig från den andra tråden. Vad kul att ni lyckades nu! :)

Tack :)

Jag äntligen, hoppas verkligen det går vägen nu!

Jag kommer i håg dig med :) det va mycket liv i ivf trådarna höstas, nu verkar lite lugnare. Man vill ju ventilera alla möjliga tankar!

Hur är det med dig? Vilken vecka är du nu?
  • Tiinuli

Jag har fått tid till vul nu den 26.2, kommer vara i vecka 7 då. Är inte det lite förtidigt? Kommer man se nånting då överhuvudtaget ? Runsten finns att ser inte hjärtat än?

När har ni gjort tidig vul?

• Tiinuli
    Hoppfullhet skrev 2018-02-15 06:08:28 följande:

När jag gjorde VUL med min dotter blev de i v 7+0 o det var smått, men man kunde se ett hjärta ticka :)

Okej men kanske det syns nått ändå då

Tyckte bara det va lite tidigt och tänk om det inte syns nått va ledsen och orolig man kommer bli. Jag kommer vara då 6+4
  • Tiinuli
    kattnos skrev 2018-02-15 06:23:49 följande:

Man borde kunna se hjärtat då, enligt preglifes app iaf :) står att det börjar slå i v 5. Men man kommer väl inte se så mycket mer än en liten klump med hjärtslag, hinnsäcken och sådant. Jag gjorde ul i v 9 och visst såg man lite mer men mest såg det ut som en liten alien där inne :)

Mm hade hellre väntat nån vecka extra. När gör man kub, vilken vecka?
  • Tiinuli
    Nube skrev 2018-02-17 12:34:47 följande:

Ja hoppas verkligen att det går bra nu, det tror jag :)

Jag är i v 25 nu (24+5) och mår bra, har mest varit trött men annars kan jag inte klaga. Magen växer o bebisen sparkar :) ;)

Så härligt att vara såpass långt gången och kanske kunna njuta av graviditeten :)

Kommer inte kunna slappna av förens efter rul tror jag
  • Tiinuli
    Elise39 skrev 2018-02-21 15:23:00 följande:

Kikar in ibland för att se hur det går. Magens storlek skiljer otroligt mycket mellan olika kroppar. Jag var inte alls stor med mina 2 pojkar.

Var själv på VUL idag och tyvärr så kunde de inte något hjärtljud. MA nr2. :(

Nej vad sorligt, beklagar så mycket <3

Det är ju det man är rädd för, hade själv ma v.11 så vet känslan tyvärr :(

Vilken vecka va du i?
Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017