• Hey.orange

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Emsoff skrev 2018-01-14 09:16:03 följande:

Siv och Sonja kanske?

Siv och Sören?

Ja det är fint! Sören... haha ja kanske det!

Det sämsta är att jag har så många restriktioner... är inne på att det inte ska vara ett namn på s till exempel... haha!

Tack, ja Siv är jättfint tycker jag med :)
  • Hey.orange
    kattnos skrev 2018-01-14 13:11:54 följande:

Gällande namn så har vi sedan mååånga år tänkt oss att om vi får en flicka så ska hon heta Silje, ett norskt namn som vi tycker är så vackert. Pojknamn är mycket svårare, jag gillar några bibliska namn som Gabriel, Benjamin osv men det är inte alls lika klart om det blir en son!

Barnvagn har vi knappt ens börjat tänka på mer än just att det är klart att vi behöver en.. jag tycker att det är svårt eftersom vi bor mitt ute i skogen så den behöver vara hyfsat terränggående. Funderar på att titta på begagnat... Sen blir det ju verkligen ?på riktigt? när man börjar köpa såna saker, vi har typ inte köpt något än och även om det händer saker i min kropp (kanske att det börjar synas liiite nu) så känns det så himla långt bort och overkligt, fortfarande. Jag tror att vi kommer att börja köpa saker först efter RUL.

Jag håller med, pojknamn är sååå mycket svårare! Silje har jag en kompis som gillar också. Superfint!
  • Hey.orange
    Hoppfullhet skrev 2018-01-14 09:18:19 följande:

Vi har också ngt namn kvar från när dottern föddes, men vi varningen pratat så mkt om det än. Jag är så dum o känner att jag tar ut för mkt i förskott då, knäpp som man kan bli. Dock köpte jag faktiskt kläder i veckan, stort steg för mig men väldigt befriande. Vagn har vi kollat runt lite på, tagit referenser osv osv. Lutar nog starkt åt Bugaboo donkey. Vår flicka hinner bli 2 år o 4 mån ca men vill inte alltid gå jättelångt, sover ff på dagen länge o behöver det. Men behovet kanske inte finns jöttelänge så den vagnen kändes som den smidigaste lösningen.

Bugaboo donkey har däck med luft i som man får pumpa själv så du vet :) det är en snygg vagn tycker jag :)
  • Hey.orange
    Emsoff skrev 2018-01-14 09:10:24 följande:

Siv! Så gulligt! Min mamma heter Siv. Vi har en dotter som heter Hedda. Vi hade Sigge och Abbe som pojknamn då. Men nu heter Heddas bästa kompis Sigge (Sigrid) och vår granne Abbe (Albert). Så nu funderar vi på Herman eller Ester/Siri. Men när dottern föddes så var jag säker på att jag ville ha Siri om det blev en tjej. Men jag hade också målat upp en blond tjej för mig själv då. Och när hon kom ut så var hon inte blond. Så det var inte en Siri. Jag tänker mycket i bilder. Så jag ska nog inte tänka så mycket namn innan. För då förstör jag nog för mig själv :)

Hedda, så fint! Och även pojknamnen. Som smeknamn. Vi har pratat lite om Hasse tex
  • Hey.orange
    Hey.orange skrev 2018-01-15 13:34:04 följande:

Bugaboo donkey har däck med luft i som man får pumpa själv så du vet :) det är en snygg vagn tycker jag :)

Så var det för några år sen iaf, det kan ju haändrats
  • Hey.orange
    Hoppfullhet skrev 2018-01-15 14:08:54 följande:

Har kommit donkey2 nu med punkteringsfria däck (typ skumfyllda) ska väl va lite hårdare än de vanliga men väger upp helt klart att inte behövs oroa sig för punka. Sedan är chassit förstärkt med. Så de blir isf ny (får blunda för priset ;)...)

Åh! Det var som tusan. Den är snyggaste modellen i bugaboo enligt mig.
  • Hey.orange
    Emsoff skrev 2018-01-15 17:58:28 följande:

Siv och Sune?

Sune är lite coolt ändå!

Det var som när vi snubblade över Siv, man behövde lite tid för att smälta och ta in det
  • Hey.orange
    Emsoff skrev 2018-01-15 22:41:13 följande:

Ja, jag gillar Sune. Går inte att rimma på heller!

Sant!
  • Hey.orange
    kattnos skrev 2018-01-16 19:57:44 följande:

Haha - idag på jobbet var det en kollega som antydde att han trodde att jag är gravid - han frågade inte rakt ut så jag gav honom inget rakt svar :) Jag är ju i v 15 nu men även om jag börjar se antydning till mage själv så tror jag inte att det syns när jag har arbetskläder på mig så jag vet inte varför han har fått för sig det.. tänker nog inte säga något innan någon frågar mig rakt ut, inte än iaf :) (min chef vet dock). Bara en lite kul grej att berätta för er :)

Men det är rätt många ändå som har det på känns liksom! Jag berättade det för en kompis förra veckan son är beräknad 1 vecka efter mig (hon berättade tidigt) och hon sa at hob hade det på känn! Men hur?!?! Mitt första barn var det också en del som sa Jag visste det! Så man utstrålar väl något! :)
  • Hey.orange

Jaha, v14 och jag mår illa och har svårt att äta! Neeeeej :(

Hur tänker ni kring kostråden? Eftersom jag mådde lite dåligt igår blev jag orolig om det är något jag ätit! Men ska nog inte oroa mig för det. Har ätit lite lax häromdagen men den var ?upphettad? typ (sushi där laxen var röktgrillad) och så vet jag att jag ätit en oxfilebit som var röd i mitten. Men nötkött är väldigt ovanligt att innehålla toxomoplasma. Gah! Hjälp mig få bort tankarna :)

Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017