• Nube

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Tänkte att det vore roligt att följas åt under graviditeten med andra som också gjort IVF.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-12-28 11:37
    BF 2018 <3

Ijo, 3/5

Hoppfullhet, 10/5

Mm79, 24/5

EimearX, 27/5

Senua, 28/5

Milli07, 1/6

Pigan86, 1/6

Andromedae, 2/6

Nube, 4/6

Galadriel80, 6/6

Anki7, 11/6

Emsoff, 21/6

Kattnos, 16/7

Hey.orange, 21/7

Pigall, 30/7

Jeenniie83, 2/8

Waldesten16, 13/8

BettyBoop81, 16/8

Solen2, 20/8

Znickers 21/8

• Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017
  • Emsoff
    Areeya skrev 2017-10-15 20:21:50 följande:

Hej alla!

Hoppar också in här från andra tråden.

Jag hade min testdag igår 14/4. Två nästan lika starka streck fick jag på stickan jag fick från kliniken. Och gravid 2-3 veckor på clearblue.

Nu är jag jätteorolig, mina gravsymptom verkar börja avta sig. För en vecka sedan, när jag fick jättesvagt plus på stickan på ruvdag 7 hade jag väldigt ömma bröst. För tre dagar sen mådde jag jätteilla och kräktes på morgonen, tre dar i rad. Idag känner jag nästan igenting :(

Så var det när jag hade ofostrig graviditet förra gången.

Den här gången är min tredje insättning.

Första gången fick jag MA vecka 10, 2-dagars odling, färskinsättning.

Andra gången var ofostrig graviditet trost 5-dagars blastocyst, FET.

Den här gången är 2 st 5-dagars blastocyst, färskinsättning.

Jag är rädd att det kommer sluta illa igen. Gjorde blodprov på ruvdag 10 och fick bara 262.

Känner mig lite nojig nu när jag läser hur era hcg ligger.

Allt under typ 400 någonting är normalt två veckor efter äggplock! Spannet börjar på typ 5. Så haka inte upp dig på blodprovet.

Vilka symptom har du kvar?
  • Areeya
    Emsoff skrev 2017-10-15 20:59:47 följande:

Allt under typ 400 någonting är normalt två veckor efter äggplock! Spannet börjar på typ 5. Så haka inte upp dig på blodprovet.

Vilka symptom har du kvar?

Lite öm i bröstet har jag. Trötthet och konstig smak i munnen också men inte metalsmak som alla andra har.

Har beställt ett blodprov till på måndag. Vi får se hur det blir då.

Ska försöka tänka positivt nu.

Hoppas allt går bra för dig och oss alla här!
  • Nube

Hej alla!

Jag hade min testdag igår 14/4. Två nästan lika starka streck fick jag på stickan jag fick från kliniken. Och gravid 2-3 veckor på clearblue.

Nu är jag jätteorolig, mina gravsymptom verkar börja avta sig. För en vecka sedan, när jag fick jättesvagt plus på stickan på ruvdag 7 hade jag väldigt ömma bröst. För tre dagar sen mådde jag jätteilla och kräktes på morgonen, tre dar i rad. Idag känner jag nästan igenting :(

Jag är rädd att det kommer sluta illa igen. Gjorde blodprov på ruvdag 10 och fick bara 262.

Hej och välkommen! Jag har också ofostrig graviditet sist och hade nästan inga symptom, så jag vet oron! Jag är rädd att samma sak ska hända nu igen.

Men som Emsoff skrev så tänk inte för mycket på hcg värdet. På ruvardag 10 kan det inte vara hur högt som helst då embryot har fäst bara några dagar tidigare. Jag tog mitt prov ruvardag 20 och då har den ju hunnit gå upp.

Jag försöker tänka att det är ändå rätt så ovanligt att ofostrig graviditet skulle hända två gånger.. det hjälper lite men inte fullt ut. När har du vul?
  • Nube
    Mm79 skrev 2017-10-14 21:23:57 följande:

Tack Nube, VUL gick bra, vi såg ett litet hjärta (prick) som tickade på. Fick justera 2 dagar fram mina beräknade veckor då läkaren hade annat sätt att räkna på (förstod inte riktigt hur), så nu är det 8+1 med bf 24/5.

Måste nog ringa mvc och boka in mig för inskrivning

Lite overkligt är det fortfarande.

Vad roligt, grattis! :)
  • Elise39

Hej! Ringde kliniken i morse och berättade att jag var orolig. Fick tid på onsdag för VUL. Om de inte ser något får jag komma tillbaka veckan efter. Har inte tagit nytt HCg...blir bara mer deppig. Någon som har gjort VUL i vecka 7 och sett ett litet pickande hjärta?

• Areeya
    Nube skrev 2017-10-15 21:56:16 följande:
    Hej och välkommen! Jag har också ofostrig graviditet sist och hade nästan inga symptom, så jag vet oron! Jag är rädd att samma sak ska hända nu igen.

Men som Emsoff skrev så tänk inte för mycket på hcg värdet. På ruvardag 10 kan det inte vara hur högt som helst då embryot har fäst bara några dagar tidigare. Jag tog mitt prov ruvardag 20 och då har den ju hunnit gå upp.

Jag försöker tänka att det är ändå rätt så ovanligt att ofostrig graviditet skulle hända två gånger.. det hjälper lite men inte fullt ut. När har du vul?

Tack Nube!
    Jag har inte fått tid från kliniken än.

Det är inte lätt att låta bli men jag ska försöka ändå :)
    Ha en bra allihopa!

• Elise39

Hej alla!

Välkommen och grattis!
    Mina grav symtom avtog så snart jag slutade med Lutinus. Håller tummarna för att allt går bra denna gång. Satte de tillbaka 2?
  • Nube
    Elise39 skrev 2017-10-16 08:51:46 följande:

Hej! Ringde kliniken i morse och berättade att jag var orolig. Fick tid på onsdag för VUL. Om de inte ser något får jag komma tillbaka veckan efter. Har inte tagit nytt HCg...blir bara mer deppig. Någon som har gjort VUL i vecka 7 och sett ett litet pickande hjärta?

Vad bra att du fick tid nu på onsdag. Hoppas att dagens värde får dig att känna mindra orolig. Håller tummarna! :)
  • Elise39
    Nube skrev 2017-10-16 10:48:54 följande:
    Vad bra att du fick tid nu på onsdag. Hoppas att dagens värde får dig att känna mindra orolig. Håller tummarna! :)
    Tack Nube. Jag tar inte nytt prov. Jag blir bara mer orolig. Hur mår du?
  • Nube
    Elise39 skrev 2017-10-16 11:05:46 följande:

Tack Nube. Jag tar inte nytt prov. Jag blir bara mer orolig. Hur mår du?

Just det, jag läste för snabbt tidigare. Vilken tur att du fick tid nu på onsdag istället då. Jag måste vänta tills nästa vecka :/

Jag mår bra, har ganska ont i brösten och mår lite illa ibland och blir så andfådd om jag tar trappor etc. Har haft lite ont i magen vilket gör mig orolig..

Hur har du du mått?
Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017