• Znickers

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

matelan skrev 2017-12-29 11:52:26 följande:

Hej!

Får jag hoppa in här? Vi har gjort IVF och efter jag op. bort båda mina äggledare så gjorde vi FET från ÄP nr 2 och då stannade äntligen pyret. Idag är jag i v 9 (8+1) och har BF 8/8 -18. Vi var på vul i förrgår och såg det lilla hjärtat ticka, nu vågar jag äntligen tro på det! :D 

Grattis !!! Och välkommen hit :)
  • Znickers
    pigan86 skrev 2017-12-29 13:14:45 följande:

Nu har jag varit på RUL och trots mina dåliga vibbar jag haft dem senaste dagarna så levde våran lilla bejbis och mådde gott där inne i min mage. Tårarna rann över och jag skymtade även en tår hos min sambo. Jag har sen dagarna före jul haft "rosaaktiga" flytningar i regel varje morgon och detta har gjort mig så skeptisk till att bejbisen faktiskt fanns där. Hon trodde flytningarna berodde på att små blodkärl i slemhinnan brustit då jag är förkyld och nyser väldigt hårt.

Lillisen vinkade och sparkade med benen och hjärtat slog fint. Är så otroligt lycklig just nu <3 min fina bejbis.

Dock tyckte barnmorskan att bejbisen var lite liten så fick nytt BF datum och en ny tid för ultraljud om 10 dagar. Hon tyckte inte att vi skulle oroa oss utan istället njuta och rå om varandra <3

Någon annan som fått tid för nytt UL direkt efter RUL pga att fostret varit litet??

Åh vad härligt och underbart!! Njut nu och rå om varandra ja. Tänk på det lilla pyret där inne.

Vilken vecka är du i?
  • Znickers
    pigan86 skrev 2017-12-29 22:14:21 följande:

Enligt min egen och ivfklinikens beräkning i samband med äggplock och insättning skulle jag var i vecka 17+6 (18) men enligt ultraljudet idag fick jag backa till 16+6 (17). Gjorde ett tidigt VUL i vecka 8+4 (9) och då mätte fostret rätt storlek för den tid som gått.

Fast barnmorskan idag sa att hon inte kunde göra några korrekta beräkningar då fostret låg så lång in, därav nytt ultraljud om 10 dagar. Så får se vad hon säger då, är lite rädd att något är fel när fostret inte växer som de ska :/

Detta är första gången jag är gravid så vet inte vad som en normalt eller inte.

Förstår din oro och jag hade känt likadant. Men försök tänk att det finns många faktorer till varför ni har fått olika besked. Varken eller behöver betyda något negativt, utan helt enkelt att det är svårt att fastställa av olika anledningar. Och som Miriam skrev så skiljer sig veckorna inte åt så mycket. Tror att din oro kommer stillas vid nästa UL när du får bekräftat att fostret växer precis som det ska!!!

StyrkeKramar till dig
  • Znickers
    kattnos skrev 2018-01-02 16:36:54 följande:

Idag har vi gjort kub-test och fick låg sannolikhet - känns himla bra! Men det häftigaste var såklart att se det lilla livet sprattla där inne! Nu såg det betydligt mer ut som en liten människa än vid första tidiga ul:et för en månad sedan. Veckorna stämde precis också så nu känns allt toppen! Nu får vi börja fundera på när man kan gå ut med nyheten mer officiellt :) åh vad jag är glad idag! :)

Åh vad härligt för er, stort grattis!! :)
  • Znickers
    waldesten16 skrev 2018-01-05 07:57:54 följande:

Tack alla för de fina orden. Nu gäller det för mig att bryta igenom detta och ta mig vidare.

Usch. Det högg till i mitt hjärta när jag läste det du skrev. Finns inga ord som beskriver sorgen. Jag är så ledsen för er skull. Vi finns här om du behöver ventilera av känslorna och tankarna!

Styrkekramar till dig
  • Znickers
    pigan86 skrev 2018-01-08 16:19:33 följande:

Nu har vi varit på RUL nr 2 som barnmorskan ville kalla det eftersom de är andra gången vi för exakt samma undersökning. Bejbisen mådde bra och shit vad den hade vuxit på bara 10 dagar. Blev tillbaka flyttad till BF vi fick först då hon inte ansåg att man ska rubba de IVF kliniken sagt åt oss från början. Lillsen mådde bra där inne och var riktigt samarbetsvillig, sträckte på sig så hon kunde mäta ordentligt. Allt såg bra ut och ingenting var avvikande. Lyckan är så stor just nu. Har gråtit mer än 1 gång sen vi var där, lyckotårar såklart <3 älskade efterlängtade barn

Åh så härligt!! Mys nu och njut av era stunder tillsammans nu till eran efterlängtade bebis tittar ut!
  • Znickers

Hej allihopa!

Det känns som att samtliga av er här har nu varit på erat VUL iallafall. Jag har mitt imorgon på Sahlgrenska där vi utförde IVF:en.

Kan någon av er berätta hur era första VUL gick till, fick ni mycket information. Blev ni besvikna, glada, chockade, ledsna?

Min största oro är att det ska finnas en fostersäck men att den är tom. Hur vanligt är detta egentligen?? Är såå nervös inför imorgon. Hjälp!

• Znickers
    Solen2 skrev 2018-01-09 15:30:52 följande:

Jag har mitt vul på torsdag och jag blir mer och mer nervös ju närmare vi kommer. Har ju inga tydliga symptom heller. Försöker vara positiv och glad men förbereder mig endå mentalt på det värsta.

Jag förstår vad du menar och relaterar till det. Precis så känner jag själv. Har inte heller mycket tydliga symptom, men jag håller tummarna för dig inför torsdag. Skänk en tanke för oss imorgon. Men som du säger, man får förbereda sig på det värsta :( så blir man i annat fall positivt överraskad.
  • Znickers
    kattnos skrev 2018-01-09 16:24:06 följande:

Vid vårt VUL fick vi se vår lilla bebis, att hjärtat slog fint, veta hur lång han eller hon var och beräknat förlossningsdatum De sa att allt såg bra ut. Ja det var väl ungefär det. Det gick ganska fort men var inte stressigt så sett. Sen berättade de att våra resterande ägg ligger kvar i frysen (de får förvaras i fem år) och att vi förhoppningsvis inte behövde komma dit igen före syskonförsök. Jo, och så fick vi veta att det nu var 90% chans att det skulle bli en fullgången graviditet :)

Känslan var nog främst tacksamhet men också oförstånd. Jag har på sätt och vis knappt fattat än att det är sant men ibland kommer den största glädje och lycka över mig :) lycka till i morgon, det kommer att gå fint!

Tack för att du delade med dig. Hoppas vi med får se ett tickande hjärta. Jag kommer gå under och bli helt tom om de inte hittar något. Så skönt att ni fick höra den siffran - 90% är precis vad jag vill höra imorgon, utöver hjärtat :)

Är detta din första graviditet?
  • Znickers
    Hey.orange skrev 2018-01-09 15:50:16 följande:

Vi ska på ultraljud på torsdag, är så spänd och hoppas på att hjärtat tickar på! Tycker min mage syns, gör det snabbare om man redan fått ett barn sägs det. Men ni som gjorde ultraljud för kub - det är inte vul då eller?! Kommer inte ihåg hur det var när vi gjorde det sist :D

Åh lycka till på torsdag!! Så spännande att vi är flera som ska göra antingen VUL el UL denna vecka!!! Kommer gå så bra :)
Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017