• andromedae

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

kattnos skrev 2018-01-10 19:11:33 följande:
    Åh vad skönt, grattis! Här är det över en månad kvar till RUL.. men hoppas att det hinner börja hända lite annat innan dess, typ att magen börjar synas lite! När började magen synas hos er som kommit lite längre och är det fler som inte fått någon synlig bula än?
    Syns inte mycket på mig. Har inte heller gått upp ett gram i vikt än. Hade lite extra mitt på magen sen innan, så han har väl ätit sig in i det säger sambon Oskyldig.
    Gått in i vecka 21 idag.
    Aug-15 MA v.12, jan-16 MF v.10, IVF FET1 aug-17 kemisk grav.
  • andromedae

Grattis er som varit på olika ultraljud och fått goda besked! Glad

• andromedae

Vi hade förslag på namn sen förut. Vi fick på RUL veta att vi väntar en pojke, så vi hoppas han stämmer överens med att heta vad vi tänkt - Benjamin.
    Skulle det mot förmodan vara en flicka, eller om vi faktiskt lyckas med syskon i framtiden, är planen en Matilda.

Vagn har vi köpt en begagnad häromveckan. Ville egentligen ha med fasta hjul, men det går att byta på denna upptäckte vi till vår glädje. En babytrold duo, betalade hela 600 kr för den.

• andromedae
    Milla8101 skrev 2018-01-19 19:14:03 följande:

Hej Alla

Grattis till alla plus! Jag har följt er ett bra tag nu, men har inte vågat hoppa in riktigt. Dock är det väl lite tidigt fortfarande.

Vi plussade iaf på nyår, är nu i v 8. Var även på vul i tisdags och fick se 2 tickande hjärta. Så dubbel lycka än så länge. :) kan även tillägga att jag knappt kan dölja det längre. Magen har växt jäkligt fort.

Grattis :)
    Satte ni in en eller två?
  • andromedae
    Anki7 skrev 2018-01-27 20:19:11 följande:

Jag får tyvärr be någon ta bort mig från bf-listan =((( Det värsta tänkbara hände oss, RUL 15/1 visade att fostret inte levde längre, det dog redan i v 14. Det var ju för litet vid tidiga vul men verkade växa bra så det blev total chock.

Lycka till alla ni här inne!

Beklagar så oerhört.
    hanna8911 skrev 2018-01-29 17:45:09 följande:

Hej alla! Ville höra med er! Har någon av er upplevt att symtomen minskar redan i v 9? Är i 8+3 och tycker brösten inte ömmar lika mycket längre och från livmodern känner jag inget längre! Ingen Molvärk alls. Har varit på vul föd en vecka sedan och då såg allt bra ut men börjar bli lite orolig...

Mina symtom minskade redan innan första vul i 7+1. De var inte starkare när vi gjorde ett andra i 9+1 (för att stilla oron för mig).
    I vecka 15 kom illamåendet och strax innan det började brösten ömma. 

• andromedae
    kattnos skrev 2018-02-04 19:33:03 följande:
    Har du testat igen och sett om det fortfarande är positivt? Grattis i så fall! :)

Jag TROR att jag har känt bebisen röra sig för första gången! :) Inte helt tydligt men de senaste kvällarna när jag har legat på mage i soffan har det känts små diffusa puffar eller vad man ska säga, nere i magen. Jag får koncentrera mig för att känna och vara stilla men jag tror att detta bara är början :) Det gör mig himla glad!
    Vad kul!
    Vilken vecka är du i nu?
    Jag är i vecka 24 (23+4) och har känt varje dag senaste veckan. Så himla mysigt. Trodde aldrig jag skulle få uppleva detta.
  • andromedae
    kattnos skrev 2018-02-05 06:32:36 följande:
    Jag går in i v 18 idag (eller i morgon beroende på hur man räknar - jag går efter vad de sa på ivf-kliniken men det gör inte min bm så hon säger v 16+6 idag) och jag har moderkakan i framvägg så det lär väl dröja tills jag känner starka rörelser men något litet när jag koncentrerar mig är jag jätteglad för så här långt! Trodde inte att jag skulle känna något alls än.

Men visst är det mysigt! Det känns mer på riktigt tycker jag. Nej jag trodde inte heller det - men nu är det sant, äntligen ??
    Har också moderkakan fram, så börjar fundera på vad det är för vilding vi har därinne, som han röjer Skrattande
  • andromedae
    Tiinuli skrev 2018-02-13 10:06:00 följande:

Hej!

Har precis plussat efter våran andra ivf försök i höstas och är nu i v.5

Det verkar inte hinnas så många andra trådar för ivf graviditeter så tänkte kolla om får hänga här? Ni verkar vara ett härligt gäng och känner igen några av er sen hösten (namn) :)

Finns det någon Fb grupp för oss som blivit gravida via ivf?

Finns en hemlig grupp "vi som plussat efter ivf" på fb. Är du med på ivf-sidan på fb så kan du be admin där lägga till dig i andra gruppen.
  • andromedae
    Tiinuli skrev 2018-02-13 17:29:54 följande:
    Låter jätte roligt att det finns en sådan sida. Är inte med på den du skriver men joinar gärna, vad heter sidan exakt? Så hittar rätt :)
    Den första, för de som genomgår ivf, heter IVF Sverige.
    Den för de som blivit gravida (och är hemlig) heter IVF sverige - vi som har fått Plus.
    Om du skickar din mail till mig i ett meddelande här bör jag kunna lägga till dig, annars så gå med i första gruppen och be nån admin där lägga till dig i plusgruppen :).
  • andromedae
    Milla8101 skrev 2018-02-13 21:31:32 följande:

Hej

Ni som har gjort Kub test, hur var det tycker ni? Har inte riktigt koll på vad som är bra och inte bra heller. Vad fick ni för värden?

Tog blodprovet idag och ska göra ul nästa vecka.

Tycker det var intressant hur mycket man såg. 

Fick 1:20000 på trisomi 13 och 18 (de jag var mest orolig för) och 1:4900-nånting för downs. Tycker även det var bra resultat så det kändes bra. 
    Om man får 1:200 på nåt så erbjuder de NIPT.

Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017