• Hoppfullhet

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Milli07 skrev 2017-12-14 08:37:06 följande:

Åh så underbart att allt ser bra ut! <3 Vi väntar på kallelse på RUL men då jul och nyår kommer emellan blir det inte förrän nästa år. Så vi kommer kom vara i vecka 21 eller så när RUL sker. Önskar dock att vi hade fått tid nu innan jul så vi kunde slappnat av lite :) Vilken vecka är ni i nu? Vi går in i vecka 17 imorgon.

Ja, det känns helt fantastisk :).. tänk att man får denna turen inte bara 1 utan 2 ggr. Är sååå tacksam.

Ja de förstår jag hade varit skönt med RUL innan helgerna, men ni har ngt fint att vänta på <3

Är i v 19 nu, går in i v 20 imorgon. Har känt den lilla (tydligt nog för att jag ska va säker på att de va bebis) i 2 v nu. Igår fick även pappan känna en liten buff :)
  • Hoppfullhet
    Milli07 skrev 2017-12-14 19:16:02 följande:

Åh så mysigt! :D Då är ni exakt tre veckor före oss. Vi känner än så länge ingenting, men är ju första barnet och brukar ta längre tid innan man känner något då har jag förstått. Men vi läääängtar efter små buffar <3 Fick kallelsen till RUL idag, den 9e januari är det dags! Vi är då i mitten på vecka 20. Känns lite sent, men vi har något att se fram emot :)

Va nog på RUL i typ samma vecka med min dotter o minns att det va ngn vecka iaf efter som jag först började känna "fladdret" kanske i v 21,23 kände jag riktiga buffar. Så de kommer :).. skönt att ni har en tid nu iaf att räkna ner mot. Vi ska på ett extra 29/12, hjärtgranskning pga att min man har ett medfött hjärtfel. Men dom kunde inte se ngt konstigt alls på RUL så det känns relativt lugnt. Tror ni att ni vill veta kön om de går att se? Vi ville se så allt va kollat o va ok så våga vi fråga ifall det gick o se :)
  • Hoppfullhet
    Milli07 skrev 2017-12-15 14:33:03 följande:

Så bra med en extra kontroll, håller tummarna att allt ser lika fint ut då! :)

Då hoppas jag att vi också börjar känna lite rörelser inom några veckor <3 Ja, det är väldigt skönt att ha något att räkna ner till, något att förhålla sig till. Hoppas innerligt att allt ser lika bra ut som vid KUB! Ja vi tänkte ta reda på kön om det går att se. Inte för att kön spelar någon roll utan mer för att kunna knyta an och för att det ska kännas med verkligt. Har fortfarande svårt att förstå att det faktiskt finns en bebis i min mage :) Sen är det klart skönt att kunna planera lite med färger mm. Vi bygger hus under våren, så blir lite lättare att planera bebis rum om vi vet kön :)

Var det en liten flicka ni väntade? <3

Ja, de e sååå mysigt när man börjar känna.. helt plötsligt får man sin bekräftelse på att där finns ngt därinne.. resonera samma gällande kön, obsolut helt oviktigt ur könsynpunkt men viktigt för mig för att förverkliga det ännu mer. Japp, hon va nästa helt säker. Såg en rätt så bra bild själv o de där 3 parallella vita benen syntes tydligt o trots särade ben tittade ingen pung fram. Men man ska aldrig säga aldrig.

Roligt med husbygge, allt på en gång med andra ord :) mkt o se fram emot <3
  • Hoppfullhet
    Znickers skrev 2017-12-16 11:24:02 följande:

En fråga till samtliga här:

Hur långt efter plusset har ni blivit rekommenderade att fortsätta med Lutinuset??

Jag glömde fråga dem i fredags när jag ringde, så får ringa igen på måndag. Men har några av er något konkret svar?

Från att jag börja så totalt 21 dagar (3 pkt). TD en onsdag o sista lutinuset på fre/lör samma vecka. Det skulle räcka gott o väl enligt min klinik.
  • Hoppfullhet
    Miriam Artemisia skrev 2017-12-26 21:10:03 följande:

Hej ???? hoppar in här

Är gravid efter tredje återförandet hos Carlanderska i Gbg. Fick tillbaka grodden efter 3 dagars odling, då det var endast 3 av 16 ägg som blev befruktade. Jag har en bra äggreserv trots min ålder, jag är 42. Min sambo är lika gammal och han har dålig spermakvalitet. Få och dålig kvalitet, de gjorde därför ICSI.

Jag har varit gravid tidigare i livet med en annan man, men det slutade med ett missfall och ett MA. Så jag är skitnervös!!! Ingen av oss har barn sedan innan. Så skönt att den här gruppen finns!

Har en liten fråga. Hur länge använde ni Lutinus efter plusset? Har förstått att det skiljer sig lite mellan klinikerna när jag läst på nätet. Känns läskigt att sluta!

Hej. Välkommen o grattis till plusset :)

Jag fick ordinationen att börja med lutinus dagen efter äggplock o använda sedan i 21 dagar (3paket). Det blev således ca 2-3 dagar till efter testdag. Detta skulle, enligt min klinik, räcka gott och väl. Tror dock att de med missfallproblematik får/kan fortsätta längre. Sedan verkar det även skilja sig ngt litet mellan kliniker. Lycka till :)
  • Hoppfullhet
    pigan86 skrev 2018-01-01 20:14:07 följande:

Tack Miriam Artemisia & Znickers <3

Hoppas ni alla haft ett mysigt nyårs firande.

Har en liten fundering, har någon av er alla börjat köpa saker till era bejbiar? Jag har inte vågat köpa nånting än och helt ärligt vet jag inte ens vad jag ska köpa. Vilken storlek på kläder, vilken säng, barnvagn, babyskydd etc ska man ta. Allt känns som en djungel. Blir bara stressad samtidigt som jag är helt oförberedd.

Efter nästa UL kanske vi ska börja. Förhoppningsvis har oron lagt sig lite då. Har fortfarande så svårt att förstå att de är på riktigt den här gången.

Med första barnet väntade vi till ca v 22-23, sen beställde vi vagn. Mest för att alla sa att väntetiden kunde vara lång. Dock har de flesta butiker förlossningsgaranti. Därefter väntade vi till efter v 33 ca innan vi köpte ngt mer. Kanske lite i längsta laget, men vi (mest jag) kände oss inte redo tidigare. Dock kändes det lite som om man bara skulle våga göra första köpet så kändes det lättare sen.

Nu väntar vi nr2 o jag är i v 22. Har ff inte köpt ngt, nu har man en hel del. Dock behövs vagn, säng o lite sånt men de tänker jag inte stressa med. Vet att tiden kommer när jag känner mig redo för det, det kommer du mest troligt också göra :)
  • Hoppfullhet
    andromedae skrev 2018-01-01 22:24:18 följande:

Vi var på RUL i fredags, BM ville flytta oss framåt trots ivf. Spelar inte mig nån roll, jag blir bara förvirrad hur jag ska räkna . Idag är vi antingen 18+1 eller 18+5. 

Jag har moderkakan i framvägg, så lär väl dröja innan jag känner nåt. En pigg liten pojke låg därinne i alla fall. Det känns så underbart, så fantastiskt . 

Vi väntar dock till v.23, när vården också räknar honom som bebis, innan vi köper nåt.

Va mysigt, grattis :).. nu vet jag inte ifall ni gjort ett färskt försök eller FET. Jag gjorde färskt och då räknas datum för äggplock som 2+0. Detta är inget som eg flyttas på enligt alla jag träffas därefter. Hoppas du snart får känna din lille krabat :)
  • Hoppfullhet
    pigan86 skrev 2018-01-01 22:22:16 följande:

Det enda vi har är en skötväska (en julklapp vi fick) men mer än så har vi inte. Sen vet jag inte om vi kanske får ärva ngt eller om allt måste köpas nytt. Man vill ju gärna inte fråga heller :)

Men babyskydd känns som prio 1 iaf. Vi bor en bra bit från närmsta bb och man vill ju gärna ha med sig bejbisen hem när det är dags för de.

Vi har ett rum som ska inredas (stått som "skräprum" sen huset köptes för 3 år sedan har inte kunnat nyttja de till annat pga babydrömmen) så i prylväg kommer nog ingenting köpas förrän vi har någonstans att sätta allting.

Du som har barn sen tidigare, vilken storlek ska man ta på kläder och ungefär hur mkt behövs första tiden?

Är verkligen nybörjare på allt de praktiska. Är bara den mentala biten jag är förberedd på, rollen som mamma har jag drömt om i flera år :)

Japp, babyskydd är bra att ha ;) dock är det oftast sånt som en hel del butiker har på lager så det är bra. Annars om du har appen Preglife finns där en bra checklista på vad som är bra att ha förberett. Kläder är så olika, beroende på om man får ett kräkbarn eller ej. Vi köpte några enstaka plagg i 50 sen mer i 56. Lånade en del med o sen fick vi, efter att vår flicka kom, mer kläder i 56 o 62 så vi hade så vi klarade oss. Sen är de lite hur du har det med tvättmöjligheter, kan du tvätta närsom?? Oftast kan man iofs tvätta upp lite kräkplagg i vasken med.. hade kanske 2 pyjamas, 3-4 bodys o lika många byxor plus lite strumpor i strl 50 o de räckte som sagt gott o väl till oss. Vår flicka kräktes i princip aldrig. Förutom kläder o så hade vi bara säng o vagn till henne. Köpte en vagga/babysitter när hon va ca 1,5 månad. Vi bodde just då i en liten 2:a så hade ändå inte plats till så mkt, men vi sakna inget :)
  • Hoppfullhet
    Nube skrev 2018-01-03 12:22:29 följande:

Har någon/några av er börjat känna bebises rörelser? Jag är i v 18+1 idag och tror att jag känner nåt ibland men är osäker. Vore kul att höra från er andra!

Snart kommer känslan för dig att -visst va de bebis jag kände :)

Med min första kände jag fladdret i v 19-20 kanske o ngn vecka efter riktiga rörelser. Denna gång tyckte jag mig känna redan i v 16 det hör fladdret. V 17+0 gick det inte att ta miste på vad jag kände o nu sedan flera veckor tillbaka är det kullerbyttor o svängom i magen, även min man har kunnat känna buffar utanpå sedan flera veckor med. Är nu i 21+5 :) helt underbara små buffar som väntar <3
  • Hoppfullhet
    waldesten16 skrev 2018-01-04 18:11:36 följande:

Sagan för mig tog slut idag. Hade tid för vul och jag och min sambo var spända över att se vad som gömmer sig i magen. Är i v 9 8+3 idag och var på vul i 6+0 då ett litet hjärta slog. Stirrade på skärmen och kräktes nästan när jag ser att säcken är tom. Läkaren letade och letade och tillslut sa att tyvärr så finns det inget foster här.

Både han och jag tyckte det var konstigt då jag haft så starka känningar. Missed abortation blev hans förklaring. Kroppen tror att jag fortfarande är gravid och stöter inte ut det som finns kvar. Ska tillbaka för nytt vul om en vecka. Är helt förstörd och vet inte hur jag ska ta mig vidare. Så antagligen blir det att framkalla abort efter nästa vul. Smärtan i själen är olidlig

:( beklagar så...
Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017