• Hey.orange

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Någon som funderar på att ta reda på könet vid RUL?

• Hey.orange
    Hoppfullhet skrev 2017-12-10 18:09:19 följande:

Vi tog reda på med nr 1 o vill gärna veta om dom kan se även nu med nr2. Givetvis är prio 1 att allt ser bra ut, men för mig behövde/ville jag veta för att kunna ta de till mig helt o få det mer verkligt på ngt sätt.

Så tänker jag också... men en kompis till mig fick det nedskrivet på lapp på RUL tillfället och så tittade de hemma när de kände för det. Jag tänkte nog göra så denna gången :)
  • Hey.orange
    Emsoff skrev 2017-12-10 18:23:34 följande:

Bara en orolig fråga. Jag är i v13 nu. Och jag känner INGENTING. Förutom lite foglossning och nästäppa. Hur mår ni? Jag blir ju så sjukt orolig :(

Då känner du ju nånting ;)

Jag mår illa lite till och från, men långt ifrån min första graviditet!

Tydligen hjärnan vänja sig vid en graviditet och då känner man inte lika mycket. Den förklaringen fick jag på ivfkliniken.
  • Hey.orange
    Mm79 skrev 2017-12-11 11:51:22 följande:

Men mitt första barn så kunde dem inte se på RUL vem det var, trots att jag gärna skulle velat att veta, om det gick. Så vi fick en liten överraskning när han föddes, eller ja, jag brydde mig inte alls, var så glad att han var ute och var frisk. Det var 18 år sen.

Vill veta även denna gång, för att kunna relatera lite bättre och kanske förbereda lite mer. Alla runt omkring verkar vara mer nyfikna :p Jag personligen är så himla tacksam att det blev något öht efter flera år av besvikelse, och att det tog sig på första ivf försöket och att jag mått/mår så himla bra (förutom en förstorad äggstock som värker några ggr i månaden rejält och lite huvudvärk då o då)

Håller tummarna att bebben är frisk och hel, nästa torsdag får vi se.

Spännande! Ja verkligen, för oss är allt är en bonus. Vi fick vår dotter 2016 tack vare ivf, trodde inte att vi skulle ha sån tur att bli gravida igen direkt och vara i v9 nu. Så huvudsaken är att allt är bra med den lill* i magen <3
  • Hey.orange
    Emsoff skrev 2017-12-11 10:56:36 följande:

Jo, men jag vill känna nått i magen. Känner mig liksom precis som vanligt där. Ingen klump eller molvärk.

Jag förstår. När jag var i v13 och till födseln kände jag ingetting, förutom rörelser och sparkar från v 20 ca :) från v13 mådde jag som bäst, det är vanligt. Vissa får ju foglossning, men jag slapp det den gången. Trött var jag. Annars inget speciellt.
  • Hey.orange
    kattnos skrev 2017-12-11 14:21:32 följande:

Ja jag håller också tummarna och visst är det häftigt att det faktiskt kan fungera! :)

Idag känner jag mig sjuk. Jag är seg/torr i halsen och har en allmän sjukdomskänsla i kroppen. Är det så att man ofta är lite mer känslig vid graviditet? Är så sällan sjuk annars.. men någon gång givetvis. Har mest lust att gå hem och lägga mig men får väl stå ut en stund till på jobbet. Hoppas på att känna mig piggare i morgon.

Usch jobbigt. Hoppas du känner dig bättre. Jag var väldigt torr i hals och mun v6 och 7, men det är bättre nu. Jag har läst det där med immunförsvar, men kommer inte ihåg nu om det är lite sämre eller lite bättre...
  • Hey.orange
    kattnos skrev 2017-12-11 14:21:32 följande:

Ja jag håller också tummarna och visst är det häftigt att det faktiskt kan fungera! :)

Idag känner jag mig sjuk. Jag är seg/torr i halsen och har en allmän sjukdomskänsla i kroppen. Är det så att man ofta är lite mer känslig vid graviditet? Är så sällan sjuk annars.. men någon gång givetvis. Har mest lust att gå hem och lägga mig men får väl stå ut en stund till på jobbet. Hoppas på att känna mig piggare i morgon.

Jag kom på att jag också frös fast att kroppen var varm för typ två-tre veckor sen, och det höll på så på kvällarna i typ två veckor. Nu är det inte alls lika farligt. Jag hade på mig typ 2-3 tjocktröjor, raggsockar och en filt virad omkring mig.
  • Hey.orange
    Emsoff skrev 2017-12-11 22:27:08 följande:

Var du lika trött i v13 som i typ v9? :)

Nej det vill jag minnas att jag inte var.

Nu, i denna graviditet, var jag svintrött i v6-7, nu är jag mycket piggare och är i v9.
  • Hey.orange
    Emsoff skrev 2017-12-12 21:25:38 följande:

Det känns skönt att höra! <3

Två dagar kvar till UL!

Spännande!!!
  • Hey.orange
    Hoppfullhet skrev 2017-12-12 20:34:38 följande:

Vi var på RUL igår o fick äntligen se lilla bönan igen :), har dock känt rörelser i ca 1,5 veckas tid, men skönt att få gå igenom hela bebisen o se så att allt såg bra ut. O det gjorde de vad dom kunde se. Är så himla glad o tacksam för detta. Hoppas verkligen jag kan njuta mer att denna graviditet framåt nu än sist, inte va så orolig och att storasyster i maj får träffa sin (med 99% säkerhet) lillasyster <3

Så mysigt!!!! Stort grattis!
Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017