Ellencassandra skrev 2018-03-23 19:11:10 följande:
Hej alla!
Jag har precis plussat efter min tredje ivf och är i vecka 5. Är rädd för att ens skriva här, för det känns som det inte är verkligt. Som att jag drömt det här! Men jag vill vara med i en gravid grupp och speciellt med de som gått igenom samma som mig - ivf.
Detta är första barnet så jag har noll koll. Har tagit gravid vitaminer sen några månader. Är det något mer jag bör ta? Ska ringa kliniken på måndag å meddela. Ska man redan nu kontakta mödravården eller ska man vänta till efter ul?
Skulle fått min mens idag och känns fortfarande som den ska komma! Molvärk i magen som går ner lite i ena benet. Som växtvärk i benet. Är det normalt?
Tack för svar xD å grattis till alla!
Stort grattis :)
Gravidvitaminer innehållande folsyra är jättebra, själv har jag tagit ett tillskott av omega 3 då vi inte äter så mkt fisk som rekommenderat. Ökar intaget av det med dock. Följer man annars rekommendationer för gravidkost ska inte mer tillskott behövas.
Du kan absolut ringa MVC o boka tid för hälsosamts, det gör man relativt tidigt, några veckor innan själv inskrivningen vanligen. Jag väntade dock till vi varit på första VUL innan jag ringde. Gör vad som känns bäst för dig.
Grattis än en gång o stort lycka till :)