Bf juni 2018
Fråga till er som mår illa.. Mår ni illa hela tiden eller är det en viss tid på dagen som det är värst? Jag har mått illa på förmiddagarna, men sen är eftermiddagarna lugna, speciellt idag. Jag blir såklart orolig och tänker att nåt är fel... Fick missfall i augusti, över en natt så var alla symtom puts väck och två dagar senare började jag blöda. Så är därför väldigt, väldigt orolig nu :(
Men anledningen till illamåendet har jag förstått beror på att blodsockernivåerna sjunker lättare/snabbare vid graviditet?! Därför många är illamående främst på mornarna då man varit fastande många timmar när man sovit. Håller man sig till någonting att äta, som inte är sockerbaserat (annars går man snabbt upp i socker och lite snabbt ner igen ju), ca varannan till var tredje timme (väldigt individuellt dock, som med allt annat) så borde man klara sig rätt bra. Jag fick äta någonting litet varje vaken timme för att inte må sådär galet illa att ingenting annat kunde existera. Det var kring v. 8-9.
Kan ju vara så att ditt blodsocker håller sig bra på eftermiddagarna och därför känner du inte av illamåendet lika mycket då helt enkelt?! :) Tror inte du ska behöva oroa dig, även om jag förstår varför du gör det.