• Blankt

Ruvare hösten 2017

Hej på er.

Är inne på ruvardag 9 och väntar på att dagen för test skall komma.

Det var ett 3dagars frysembryo som har fått flytta in.

Har en son sedan tidigare ivf och önskan efter ett syskon fick oss att ta hjälp igen.

Har ingen positiv eller negativ känsla i kroppen, otroligt rädd att mensen snart skall göra sig påmind. Väntan är extremt jobbig innan och skulle man lyckas få ett positivt testresultat så är väntan på att veckorna sen skall rulla på så man kan känna aig "säker".

• Blankt
    Tösen88 skrev 2017-10-15 20:52:28 följande:

Vad härligt att höra att ni har lyckats med IVF en gång innan. Håller timmarna att det ska lyckas även denna gång:)

Ja det är skönt när det fungerar.

Jag skulle egentligen testa mig nu på fredag men jag kunde inte hålla mig så jag provade redan igår. Jag fick ett plus.

Igår kändes allt normalt men idag har jag jätte ont i huvudet och mår fruktansvärt illa och det är väl egentligen positivt då jag mådde pyton senast men jag vågar ändå inte glädjas för mycket. ????
  • Blankt
    Tösen88 skrev 2017-10-18 18:55:16 följande:

Men åååååå vad kul. Det borde ju vara sant om du har td om bara 2 dagar. Ska du testa imon igen? :)

Förstår att du är lite försiktig men njut av känslan ändå :)

Jag ska testa på fredag igen för att känna mig extra säker ????
  • Blankt
    Aurora023 skrev 2017-10-18 19:22:32 följande:

Grattis!!!

Hade du några känningar innan plusset?

Tack ????

Nej inga känningar innan plusset. Däremot idag har jag jugmått pyton. Huvudvärk som hell, illamående pcj ömma bröst, men då blir jag nojjig och tänker att de kanske blir så bara för att jag tagit testet ????
  • Blankt
    Aurora023 skrev 2017-10-18 21:18:42 följande:

Vilken dag var din riktiga testdag?

Det är ju på gott och ont vad gäller symtom, :)

Min riktiga testdag är på fredag så då ska jag ta ett nytt test ????
  • Blankt
    Västerås skrev 2017-10-19 10:11:56 följande:

Jag tjuvtestade precis ser ut som plus

Testdag är egentligen imorgon vågar inte tro på det här

Grattis, håller tummarna.

Jag skall testa imorgon igen också.

När är din egentliga testdag?
  • Blankt
    Västerås skrev 2017-10-19 22:17:40 följande:

imorgon är det så jag gör väl ett till

Håller tummarna att du får postitivt så klart!!

Hur gick det för dig?
  • Blankt
    Tösen88 skrev 2017-10-20 08:54:41 följande:

Här är det nog kört igen.. Brunrosa flytningar och negativt test imorse rd 10. Känner igen symtomen från förra gångerna vid dom misslyckade försöken. Bröt ihop igår ngr ggr både på jobbet och hemma :(

Gör så ont i själen :'(

Skickar massa styrkekramar ????????????
  • Blankt
    Västerås skrev 2017-10-20 19:17:22 följande:

Jag fick två streck :)

nu får jag nojja fram till 13 nov då ska vi på första ultraljud...jag fick ju 2 tillbaka...

Trodde inte de satte in två längre.

Är de olika på olika ställen kanske?
  • Blankt
    Västerås skrev 2017-10-20 21:26:26 följande:

Vi fick välja och jag är 40 år så vi hade valet o frysa ett men det kanske inte klarar upptining. Det slutade med 2 tillbaka och ett i frysen som klarade sig från skåpet i sista sekund.

Ok.

Åhh va spännande och se om det är 1 eller kanske 2 tom. Som växer där inne nu då ????
  • Blankt

Nu stiger paniken. Är i v. 6 och närkte precis att jag börjat blöda.. jag testade mig igen i fredags då mina symptom försvunnit helt.

Är det någon med liknande händelse utan missfall??

• Blankt
    authentic skrev 2017-11-01 11:04:42 följande:

Inte så himla bra längre. I söndags kväll blev pappret lätt ljusrosafärgat och sen var allting bra fram tills vid 3 tiden igår, tisdags, då pappret blev lätt brunfärgat istället och jag fick konstant ihållande smärta på höger sida som strålade ner i ljumsken och insida lår. Har knappt sovit inatt för de har gjort ont :(

Ringde min IVF-klinik som sa att jag skulle vila igår ifall det var äggblåsor som fyllts igen. Känns inget bra alls och jag har redan gett upp i stort sett.

Pratat med kliniken idag igen och de bruna flytningarna kan vara irriterade slemhinnor och idag har smärtan minskat så man kan inget göra än att avvakta.

Det värsta med allt detta är den eviga väntan hela tiden!

Usch. De låter inge vidare.

Men du får göra som dom säger och försöka vila så mycket som möjligt.

Håller tummarna för att allt blir bra.
  • Blankt
    kattnos skrev 2017-11-01 12:11:38 följande:

Rd 4 idag, går långsamt tycker jag.. jag känner väl mest molvärk till och från samt magknip och är lite förstoppad..

Jag vet. Tiden går så otroligt långsamt när man väntar å väntar.
  • Blankt
    authentic skrev 2017-11-01 12:13:13 följande:

Hur går det för dig då Blankt? Hur känns det?

Jag vet inte riktigt men de va en liten liten blödning som gick över fort och jag ringde kliniken dagen efter och berättade. De säger att man inte kan göra något för att få veta något utan bara försöka slappna av tänka positivt vilket är svårt. Men dwt är bara att vänta lite till. Ska på ul om 14 dagar och hoppas så innerligt att allt ska se bra ut då.
  • Blankt
    authentic skrev 2017-11-02 19:44:06 följande:

Håller tummarna Blankt :)

Visst är det jobbigt att vänta hela tiden. Det är ju det enda man gör känns det som fast på olika saker. Skönt ändå att ditt vul bara är 14 dagar bort. Mitt är ju 18 dagar bort, suck. Allting känns bra just nu hos mig, ingen smärta eller bruna flytningar alls. Men då blir man istället orolig för att det känns för bra, för ogravid lixom.

Ja gud va man väntar och väntar men jag mår pyton nu igen precis som jag gjorde med sonen och det hoppas jag är ett gott tecken.

Ja ul den 15/11.. räknar ner..
  • Blankt

Dagen är äntligen här. Har idag varit inne och sett den lilla bönan och de lilla hjärtat som slog. Allt som man kan se såg bra ut. Nu ska man bara hålla sig lugn och inte stressa upp sig och leva vidare och hålla tummarna att w går vägen.

• Blankt
    FlatEric skrev 2017-11-26 11:26:39 följande:

Hejsan! 

Här kommer en söndagsklagan.

Jag är nu på ruvardag 6 och jag känner typ ingenting. Dagarna efter återföringen värkte det i livmodern/äggstockarna och jag mådde lite illa. Kände mig gravid, ungefär. Men nu ... ingenting. Så frustrerande! Och en vecka kvar till testdag. 

Borde man känna något redan nu? Eller är det omöjligt att säga? 

Antagligen totalt omöjligt att säga  Gaah hur ska man kunna vänta så länge. Är nu typ 90 % inställd på att det inte tog sig. Blä. 

Jag kände typ ingenting före min testdag men det har gått bra ändå.

Såg pyrets gjärta slå för snart 2 veckor sedan och önskar nu bara att tiden kunde rulla på lite snabbare.
Svar på tråden Ruvare hösten 2017