• Nyaellen

Ruvare hösten 2017

Hej! Ny i tråden. Vi har gjort vår första IVF (korta metoden, befruktning icsi) och jag är 32 år. Fick ut 17 ägg, 4 befruktade, en 3-dagars tillbaka och inget till frysen.

Jag är på ruvardag 10 om dag 1 är dagen efter återföring, annars 11. Hur räknar man????? Har iaf testdag 30/10 och det känns som en evighet dit.

Håller på att bli galen. Något ömma bröst, kissnödig jämnt, börjat kissa på natten. Känner av molvärk mycket likt svag mensvärk. Särskilt direkt efter jag kissat. Igenkänning??

• Nyaellen
    hanna8911 skrev 2017-10-22 17:28:56 följande:

Hej!

Samma här! Ruvardag 9 idag och vill snart bara att det ska vara över! Blir tokig på att inte veta! Funderar på att testa imorgon. Då ör det ändå rd 10! Har lite igenkänning på dina symtom, något ömma bröst och Molvärk i framför allt ryggen till och från! Inte mer kissenödig än vanligt dock. Känner inget från livmodern tycker jag.

Lycka till om du testar i morgon, ska kolla tummarna! När har du testdag annars? Har lovat mig själv och gubben att inte testa förrän testdagen. Men det lockar! En vecka kvar och denna vecka väntas ju mensen i ?normal? cykel. Vill ju knappt titta på lutinuspinnen längre när jag tar ut den! Men men, det kommer ju visa sig till slut om det gick eller inte.
  • Nyaellen
    hanna8911 skrev 2017-10-22 18:54:56 följande:

Den 1/11 så vi verkar ligga i fas! Ne jag har också lovat mig själv det, slits mellan hopp och förtvivlan känns det som. Sist när jag tog Ovitrellen så kom mensen exakt 2 veckor efter så borde bli imorgon kväll eller tisdag. Kommer nog inte testa innan det. På något sätt känns det bättre att mensen kommer en ännu ett negativt gravtest som skrattar åt en?Har också ångest för den där pinnen varje gång jag tar ut den! Håller tummarna för oss!

Tack för ditt svar, vi är verkligen i fas! Håller också tummarna för oss, för alla här inne! Nu sitter jag med värsta menskänningarna men pinnen var helt vit iaf. Tycker det är svårt att räkna när mensen ?borde? komma. Om äggplock = ägglossning så var det på dag 13 i min normala cykel och ägglossningen har jag egentligen på runt dag 15-16. Aja, jag kan lätt snöa in på att försöka beräkna allt... men egentligen är det bara att vänta.
  • Nyaellen

Jag testade idag rd17 (egentligen testdag i morgon) och testet var negativt, ingen mens dock. Har idag och i morgon kvar med lutinus så min teori är att lutinus skjuter fram min mens. Ca 4 dagar över beräknad nu... trist men nya tag på försök nr 2, har inget i frysen.

• Nyaellen
    Längtan1988 skrev 2017-10-29 08:26:57 följande:

Jag vet hur jobbigt det där är. Man blir så ledsen. Men än finns ett litet hopp!!

Gjorde du ostimulerad FET och fick lutinus efter insättning?

Tack för ditt svar! Ja man blir verkligen ledsen. Jag känner mig lite lurad av min kropp. Har haft så mycket känningar som jag trott var nått men icke.

Nej, detta var vår första IVF-behandling. Korta metoden med Bemfola och orgalutran, sen Lutinus från dagen efter ÄP. Blev 4 befruktade av 14 mogna ägg. Fick tillbaka ett 3-dagars. Ingen av de övriga tre klarade sig till frysen så det blir omstart med sprutor. I vårt fall är det manlig faktor som är ?problemet?.
Svar på tråden Ruvare hösten 2017